Galant VR4 E88A 92-96 - [E88A 2.5 4WD] Przejściówka na stożek do Gala 2.5 V6
mitsu_pl - 14-07-2007, 02:06 Temat postu: [E88A 2.5 4WD] Przejściówka na stożek do Gala 2.5 V6 Witam.
Potrzebuje szybkiej pomocy. Mianowicie chodzi mi o to, czy dostępne jest w polsce przejściówka na stożek do Galanta z silnikiem 2.5 V6 z 94r. Szukałem już praktycznie chyba wszędzie... allegro, ebay, sklepy tunigowe i nic... Jeżeli macie jakieś namiary na sklep, bądź osobę posiadającą takie cudo, prosze o info Zależy mi na czasie z tego względu, ponieważ 21-22 lipca wybieram się na rajd KJS swoim miśkiem do Olsztyna i chciałbym, żeby pod maską wszystko już grało.
Z góry dzięki !!
Krzyzak - 15-07-2007, 19:52
na stozkowy filtr powietrza znaczy sie? - nie ma sensu, pogorszysz tylko osiagi auta
mitsu_pl - 16-07-2007, 09:50
Tak, chodzi o przejściówke na filtr stożkowy. Czemu miałoby pogorszyć osiągi ? Słyszałeem właśnie inne opinie na ten temat...
xor - 16-07-2007, 12:26
To słyszałeś tanią propagandę fanów taniego tjuninku.
Oryginalny wlot pobiera pow. sprzed maski, stożek z wnętrza, o temp. już spooro wyższej.
Wyższa temp=mniej powietrza w tej samej objętości=mniej tlenu=niższe osiągi.
Plus o ile się nie mylę oryginalny wlot jest tak zaprojektowany, że trochę kompresuje powietrze.
mitsu_pl - 16-07-2007, 14:04
Wiem o tym... Wymysliłem jak zrobić aby nie zasysał ciepłego powietrza z komory silnika. Mianowicie chce umieścić go pod fabrycznie montowaną puchą od filtra, bliżej zderzaka, aby zasysał sobie świerzutkie zimne powietrze mimo wszytsko potrzebuje tej przejściówki, aby doprowadzić tam rury ze stożkiem...
JaGrab3 - 16-07-2007, 21:49
Stożek odetka ci dolot, co sprawi ze silnik dostanie wiecej powietrza na wysokich obrotach, jednak zmieni się pojemnosc ukladu dolotowego i stracisz moment obrotowy na dole, przez co silnik bedziesz musial bardziej krecic. Stżek jest doby do silnikow pracujacych na wyokich obrotach, v6 pracuje od samego dołu, sotożek tutaj to raczej poracha. Dodam ze nawet jezeli założysz stozek to zeby cos odczuc na plus pewnie bys musial odetkac tez wydech, a to juz troche doroższa sprawa.
Bartek - 17-07-2007, 00:16
mitsu_pl napisał/a: | Mianowicie chce umieścić go pod fabrycznie montowaną puchą od filtra, bliżej zderzaka, aby zasysał sobie świerzutkie zimne powietrze |
Tylko uważaj, bo również może zasysać sobie świerzutką zimnutką wodę, która jak wiemy nie spręża się tak łatwo jak powietrze, co doprowadza zazwyczaj do niezwykle kosztownych napraw.....
JaGrab3 napisał/a: | Stożek odetka ci dolot.... |
sorry - gadasz jak sprzedwca sprzedawca stożków i akcesoriów tjuningowych z czipami-rezystorami..... lepiej (niewiele, ale lepiej ) zainwestować w porządny filtr powietrza (np. Kneht - powierzchnię filtrującą ma na pewno większą niż 2 stożki razem wzięte) niż psuć auto wydumkami dla przyrostów mocy mieszczącymi się w tolerancji błędu pomiarowego hamowni.....
[ Dodano: 17-07-2007, 00:19 ]
PS. jeżeli wybierasz się na KJtkę, to lepiej kasę na stożek zainwestuj w opony/zawieszenie lub dodatkową godzinke treningu....lepiej na tym wyjdziesz czasowo
Hubeeert - 17-07-2007, 01:31
Bartek napisał/a: | opony/zawieszenie | i hamulce
tomekrvf - 17-07-2007, 06:01
Hubeeert napisał/a: | i hamulce |
Anonymous - 17-07-2007, 09:16
Nie wiem czemu masz problem z przejsciówką ja w pierwszym lepszym sklepie znalazłem, ale przedmówcy mają rację, zainwestuj w sportowy filtr np K&N i nie obraź się ale sport i Galant to conajmniej mezalians. Jedyny sensowny Gal w sporcie to VR4, ale nawet tego na odcinku specjalnym objedziesz dobrym Coltem.
JaGrab3 - 17-07-2007, 10:43
Bartek napisał/a: |
JaGrab3 napisał/a: | Stożek odetka ci dolot.... |
sorry - gadasz jak sprzedwca sprzedawca stożków i akcesoriów tjuningowych z czipami-rezystorami..... |
Nie czytasz całego posta, jaki sprzedawca tak powie??? A tutaj myśle ze mam rację z odetkaniem dolotu, wywalasz całe pudło rezonansowe + wywalasz wlot powietrza + powierzchnia filtra stożkowego jest wieksza niż seryjny prostokąt filtra, nawet z zajebistą wkładką (która notabene zmniejsza opory powietrza a nie zmienia powierzchni za bardzo, no to zleży od pofalowania powierzchni), stożek przez co że jest stożkem wciąga powietrze po całym obwodzie - i to jest jedyna zaleta stożka - mniejszy opor ssania powietrza przez co wiekszy wydatek objetościowy.
Odetkanie dolotu to 1 sprawa a pozbawienie pojemności układu to 2, tak ze zyskasz górę kosztem dołu, myśle że wiecej tu nie ma co wyjaśniać.
W przypadku kolegi i gala v6 sportowa wkładka jest lepszym rozwiazaniem.
xcracing - 17-07-2007, 10:53
Artoos napisał/a: | nie obraź się ale sport i Galant to conajmniej mezalians. Jedyny sensowny Gal w sporcie to VR4, ale nawet tego na odcinku specjalnym objedziesz dobrym Coltem. |
Już ja to kiedyś słyszałem Miałem Gala z 1992r 1,8 ok90KM. Znajomi pukali się w czoło kiedy mówiłem że marzę by wystartować w KJS-ie. Ale się zawziąłem. Oczywiście na kręciołki wokół beczek po asfalcie lepsze jest mniejsze auto, ale wybierałem rajdy gdzie odcinki choć częściowo były szybsze, czasem nawet na otwartych dróżkach. Zdarzało sie że zostawiałem za sobą Kadety i Astry GSI. Trening, odwaga, rozsądek i ambicja to podstawa. A wspomnienia pozostają na całe życie.
A tak w ogóle, to jak tylko parę złotych odłożę to marzy mi się zbudowanie repliki VR-4 z lat 88-92 na bazie dwulitrowego 4x4. wtedy jeszcze napsuje krwi zawodnikom startującym w KJS-ach
Mitsu_pl powodzenia!!!!!!!!!
mitsu_pl - 17-07-2007, 11:03
Hmmm... Ponieważ ten silnik jest wysokoobrotowy, myśle, że jak mu się poprawi góre to będzie lepiej szedł... (bierzmy pod uwagę to, że czerwone pole zaczyna się od 7 tys. obrotów) i silniek się ładnie kręci aż do czerwonego, choć pod koniec zaczyna mu troche mocy brakować. Powiem szczerze, że tym samochodem nie da się jeździć ani wolno, anie też nicskimi obrotami. Nie wiem czy to ze względu na napęd na 4 łapy, ale kiepsko się zbiera z niskich obrotów (tak poniżej 2 tys.) Dopiero tak po przekroczeniu 3000 zaczyna ostro ciągnąć do przodu (i nie chce wcale zwalniać ) Na chamulce nie moge narzekać... a co do zaciągania wody stozkiem... to myśle, że deszczówka mu nie będzie przeszkadzać, a jako amfibi swojego gala nie będe urzywać Dzięki za porady, wezme wszystkie je pod uwagę i jeszcze to przemyśle
[ Dodano: 17-07-2007, 11:11 ]
Nie dziękujuę . To nie pierwszy mój start w KJS, narazie nie idzie dobrze, ale coraz lepiej. Trzeba jeszcze troche potrenować i duzo się nauczyć... Wspomnienia są i to jakie Mam nadzieję, że będą jeszcze lepsze. Sezon jeszcze trwa!
Co do samochodu i jego układu wydechowego, to juz sie postarałem oto, żeby miał właściwy przelot (strumiennica zamiast kata i ładny duży - wbrew pozorom wcale nie tak głośny - ostatni przelowtowy tłumik) Pozdrawiam!
JaGrab3 - 17-07-2007, 21:05
mitsu_pl, powodzenia więc i zdaj relację jak ci poszło!
Anonymous - 18-07-2007, 17:25
Witam kolego mitsu_pl mam chyba to co cię interesuje, kupiłem ostatnio galanta z silnikiem 2,5 i ze stożkiem mam juz seryjny dolot więc przejściówkę i nowy stożek Aoma mam na zbyciu. Wyślij mi na priva nr telefonu to do ciebie zadzwonie i się dogadamy.
|
|
|