MMC Car Poland & Dilerzy Mitsubishi - L-200/2006
Anonymous - 16-07-2007, 21:36 Temat postu: L-200/2006 Szanowni Państwo od kilku miesięcy usiłuję ustalić L-200 /2006 ,źródło pochodzenia „stuków” wyczuwanych w kole kierowniczym przy skręcie w lewo (tylko w lewo) na równej nawierzchni (zaznaczam)
brak jakichkolwiek luzów w zawieszeniu . Korzystałem z dwóch stacji ASO w każdej z nich mechanicy prowadząc auto stwierdzają ,że stuk występuje ,ale żadna stacje nie decyduje się na wytypowanie przyczyny w obawie przed odrzuceniem przez gwaranta zasadności wykonanej naprawy i obciążenia kosztem naprawy ASO np.(wymiany przekładni kierowniczej)
Drugi problem zużyte nadmiernie zewnętrzne krawędzi opon przednich ,zużycie wskazuje na nieprawidłową zbieżność ,przebieg 26000km ,różnica między krawędziami zewnętrznymi a wewnętrznymi ok.2mm. Czy gwarant winien usunąć usterkę i wymienić opony. W jednej ze stacji otrzymałem odpowiedz ,iż tylko do 5000km może nastąpić wymiana opon ,ponieważ geometria może ulec zmianie w czasie eksploatacji.
W przypadku innych marek przy takich usterkach miałem wymieniane opony.
Czy ktoś z Państwa może udzielić konstruktywnych porad, z góry dziękuję .
stanik - 16-07-2007, 22:12
nie negauję prawa do dochodzenia swego, ale jak ktoś ma notorycznie w każdej marce w fabrycznie nowym aucie zużyte opony z zjednej strony i jak wynika z opisu się to powtarza (liczba mnoga od słowa "marka") to moze przyczyna nie leży w ustawieniu samochodów ale w stylu jazdy? Bo raz to się może zdarzyć, ale conajmniej trzy razy w nowych autach to już wyjątkowy niefart
Pozdrawiam
tomekrvf - 17-07-2007, 08:46
Trudno żeby geometria zawieszenia była na gwarancji. Wystarczy jedno solidne przyłożenie w dziurę lub krawężnik i po wszystkich.
Gene - 17-07-2007, 11:27
Te stuki moga pochodzic z niesprawnego lozyska. Oczywiscie on-line mozemy gdybac ale skoro dwa serwisy nie byly w stanie zlokalizowac usterki to nie wyglada zachecajaco.
Co do geometrii to raczej juz posiadacz auta powinien zadbac o to w jakim stanie jest zbieznosc w jego samochodzie. Wiem, ze "elka" duzo zniesie ale to kwestia rozwagi i wyobrazni. Jesli auto jest wykorzystywane w ciezkim terenie to trzeba brac poprawke na to, ze elementy "zawiechy" moga znacznie czesciej wymagac, czynnosci serwisowych, kontroli i wymiany. Niedostosowanie predkosci do warunkow drogowych moze spowodowac utrate zbieznosci, odksztalcenia elementow zawieszenia, zmiane cisnienia w oponie itp. Bloto, pisek, pyl, woda tez powoduja szybsze zuzycie elementow jezdnych. Po kazdej wyprawie w teren trzeba sprawdzic i zadbac o te elementy. Wymyc dokladnie pozostalosci po naszej jezdzie.
|
|
|