To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] [SILNIK] Dziura w gazie

Anonymous - 26-07-2007, 08:01
Temat postu: [MSS DID] [SILNIK] Dziura w gazie
Od jakiegos czasu zauwazylem ze po nacisnieciu pedalu gazu MSS zaczyna przyspieszac z opoznieniem okolo sekundy. Potem zbiera sie jak nalezy. Dodam ze Check engine sie nie swieci sie, czarnej chmury z rury wydechowej nie ma, spalanie w normie.
Czy ktos zetknal juz sie z czyms takim ?

Anonymous - 26-07-2007, 10:18

DID tak ma, że zbiera się od około 2000 obrotów, kiedy turbawka osiąga odpowiednią moc. Można coś zrobić , żeby lepiej się zbierał. Np. wyczyścić/umyć przepływomierz.
Może też być problem z EGR-em (może też mieć wpływ).
A filtr paliwa dawno wymieniałeś?

Anonymous - 26-07-2007, 11:36

Jakies 4 miesiace temu wymienialem wszystkie filtry i plyny
Przy okazji co to jest EGR ?

Anonymous - 26-07-2007, 11:54

EGR - zawór (czujnik :?: ) recyrkulacji spalin jeśli dobrze pamiętam. Z tego co wiem może rzutować na moc auta.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi :) .

Anonymous - 03-08-2007, 19:31

A u mnie jest właśnie czarna chmura z rury, szczególnie podczas ruszania - co jest nie tak?
Anonymous - 03-08-2007, 19:36

Cytat:
A u mnie jest właśnie czarna chmura z rury, szczególnie podczas ruszania - co jest nie tak?

1. sprawdzic stan filtra powietrza
2. poszukac czy turbo nie dostaje lewego powietrza,

Anonymous - 03-08-2007, 23:58

mariuszbox napisał/a:
A u mnie jest właśnie czarna chmura z rury, szczególnie podczas ruszania - co jest nie tak?


Jaki przebieg??

[ Dodano: 04-08-2007, 00:05 ]
gregor7 napisał/a:
EGR - zawór (czujnik :?: ) recyrkulacji spalin jeśli dobrze pamiętam. Z tego co wiem może rzutować na moc auta.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi :) .


hmm, jeśli dobrze pamiętam, to faktycznie czujnik/zawór regulujący dopływ powietrza lub spalin do silnika. Jeśli jest przybrudzony (głównie ze względu na kiepskiej jakości paliwo) to się nie domyka i wtedy do silnika zamiast diesla + powietrze wpada diesel + spaliny. Przez to silnik nie ma mocy. Na biegu jałowym chodzi normalnie, natomiast jak ma ciągnąć, to nie daje rady.

Oczyszczenie EGR-u na ogół pomaga. Nówka dość droga.

Przećwiczone w moim Miśku po zatankowaniu na Dżecie :evil:

Krzychu, u mnie objawy były inne niż u Ciebie.

Pozdrawiam

Anonymous - 04-08-2007, 00:52

minimus napisał/a:
Jaki przebieg??


60.000km

Anonymous - 04-08-2007, 16:02

minimus napisał/a:
Oczyszczenie EGR-u na ogół pomaga.


A wiadomo gdzie jest i jak i czym go oczyścić :?:
Sam chętnie to zrobię.

Pozdro

saphire - 04-08-2007, 16:50

Pozaglądaj do działu download do silników - o ile pamiętam coś z dizli FQ8-cośtam chyba było chyba że masz inny silnik...
Anonymous - 04-08-2007, 19:29

gregor7, nie wiem. Mi to robili w serwisie. Zdaje się, że przez noc leżało w jakimś roztworze. Ale tak na prawdę to nie wiem.

[ Dodano: 04-08-2007, 19:33 ]
mariuszbox, hmmm, z jednej strony 60k to nie tak dużo (pod warunkiem że przebieg jest autentyczny). Z drugiej dizle dymią bardziej już i przy takich przebiegach. Trudno powiedzieć nie widząc tego dymu. A jak w porównaniu do innych diesli?? Porównywałeś pod światłami na przykład? Zerknij na jakiegoś Focusa TDCI. One stosunkowo mocno dymią imho. W każdym razie na ogół chodzi o wtryskiwacze, które po pewnym czasie już nie rozpylają paliwa tak ładnie jak za młodu :-)

Pozdro

Anonymous - 04-08-2007, 22:51

saphire napisał/a:
Pozaglądaj do działu download do silników
zajrzę, ale mam wrażenie, że w manualu był TD a nie DiD, który mam, a to inny diesel, ale dzięki za pomysł.

minimus napisał/a:
Mi to robili w serwisie
.
A powiesz mi ew. ile taka impreza kosztowała :?:

Anonymous - 05-08-2007, 00:04

sory, nie pamiętam. Na pewno dużo taniej niż nowy egr. Zapytaj w jakimś ASO (ja robiłem w AutoGT), teraz bym uderzał do AutoTW.
Anonymous - 09-08-2007, 20:30

Hej (1,9 Did, 2001 )

Mam chyba podobna sytuacje. Czasami wlacza mi się pomaranczowa kontrolka symbolizujaca problemy z silnikiem. Samochod wtedy jedzie b jalowo, tak jak by turbina w ogole się nie załączała.

Pojechalem do Mitsubishi, podlaczyli pod komputer i odczytali następujące blędy 123 EGR POS. SNSR, 26 EGR Velve, 34 GROW PLUG. Powiedzieli, ze prawdopodobnie zawor EGR do wymiany, nowy ok 1000 zl….

U mnie jest tak z tym bledem, ze jak wyłączę silnik i ponownie wlacze, to blad znika i wszystko jest ok. Ta kontrola nie wlacza się bez przerwy, tylko powiedzmy srednio raz na 4 zapalenia silnika… No i nie wiem, co z tym zrobic…

Pomoglo u Ciebie czyszcznie EGRu?

Anonymous - 09-08-2007, 20:50

ja jeszcze nie czyściłem, ale
minimus napisał/a:
Oczyszczenie EGR-u na ogół pomaga
:?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group