Space Star Techniczne - [MSS DID] [SILNIK] Dziura w gazie
Anonymous - 26-07-2007, 08:01 Temat postu: [MSS DID] [SILNIK] Dziura w gazie Od jakiegos czasu zauwazylem ze po nacisnieciu pedalu gazu MSS zaczyna przyspieszac z opoznieniem okolo sekundy. Potem zbiera sie jak nalezy. Dodam ze Check engine sie nie swieci sie, czarnej chmury z rury wydechowej nie ma, spalanie w normie.
Czy ktos zetknal juz sie z czyms takim ?
Anonymous - 26-07-2007, 10:18
DID tak ma, że zbiera się od około 2000 obrotów, kiedy turbawka osiąga odpowiednią moc. Można coś zrobić , żeby lepiej się zbierał. Np. wyczyścić/umyć przepływomierz.
Może też być problem z EGR-em (może też mieć wpływ).
A filtr paliwa dawno wymieniałeś?
Anonymous - 26-07-2007, 11:36
Jakies 4 miesiace temu wymienialem wszystkie filtry i plyny
Przy okazji co to jest EGR ?
Anonymous - 26-07-2007, 11:54
EGR - zawór (czujnik ) recyrkulacji spalin jeśli dobrze pamiętam. Z tego co wiem może rzutować na moc auta.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi .
Anonymous - 03-08-2007, 19:31
A u mnie jest właśnie czarna chmura z rury, szczególnie podczas ruszania - co jest nie tak?
Anonymous - 03-08-2007, 19:36
Cytat: | A u mnie jest właśnie czarna chmura z rury, szczególnie podczas ruszania - co jest nie tak? |
1. sprawdzic stan filtra powietrza
2. poszukac czy turbo nie dostaje lewego powietrza,
Anonymous - 03-08-2007, 23:58
mariuszbox napisał/a: | A u mnie jest właśnie czarna chmura z rury, szczególnie podczas ruszania - co jest nie tak? |
Jaki przebieg??
[ Dodano: 04-08-2007, 00:05 ]
gregor7 napisał/a: | EGR - zawór (czujnik ) recyrkulacji spalin jeśli dobrze pamiętam. Z tego co wiem może rzutować na moc auta.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi . |
hmm, jeśli dobrze pamiętam, to faktycznie czujnik/zawór regulujący dopływ powietrza lub spalin do silnika. Jeśli jest przybrudzony (głównie ze względu na kiepskiej jakości paliwo) to się nie domyka i wtedy do silnika zamiast diesla + powietrze wpada diesel + spaliny. Przez to silnik nie ma mocy. Na biegu jałowym chodzi normalnie, natomiast jak ma ciągnąć, to nie daje rady.
Oczyszczenie EGR-u na ogół pomaga. Nówka dość droga.
Przećwiczone w moim Miśku po zatankowaniu na Dżecie
Krzychu, u mnie objawy były inne niż u Ciebie.
Pozdrawiam
Anonymous - 04-08-2007, 00:52
minimus napisał/a: | Jaki przebieg?? |
60.000km
Anonymous - 04-08-2007, 16:02
minimus napisał/a: | Oczyszczenie EGR-u na ogół pomaga. |
A wiadomo gdzie jest i jak i czym go oczyścić
Sam chętnie to zrobię.
Pozdro
saphire - 04-08-2007, 16:50
Pozaglądaj do działu download do silników - o ile pamiętam coś z dizli FQ8-cośtam chyba było chyba że masz inny silnik...
Anonymous - 04-08-2007, 19:29
gregor7, nie wiem. Mi to robili w serwisie. Zdaje się, że przez noc leżało w jakimś roztworze. Ale tak na prawdę to nie wiem.
[ Dodano: 04-08-2007, 19:33 ]
mariuszbox, hmmm, z jednej strony 60k to nie tak dużo (pod warunkiem że przebieg jest autentyczny). Z drugiej dizle dymią bardziej już i przy takich przebiegach. Trudno powiedzieć nie widząc tego dymu. A jak w porównaniu do innych diesli?? Porównywałeś pod światłami na przykład? Zerknij na jakiegoś Focusa TDCI. One stosunkowo mocno dymią imho. W każdym razie na ogół chodzi o wtryskiwacze, które po pewnym czasie już nie rozpylają paliwa tak ładnie jak za młodu
Pozdro
Anonymous - 04-08-2007, 22:51
saphire napisał/a: | Pozaglądaj do działu download do silników | zajrzę, ale mam wrażenie, że w manualu był TD a nie DiD, który mam, a to inny diesel, ale dzięki za pomysł.
minimus napisał/a: | Mi to robili w serwisie | .
A powiesz mi ew. ile taka impreza kosztowała
Anonymous - 05-08-2007, 00:04
sory, nie pamiętam. Na pewno dużo taniej niż nowy egr. Zapytaj w jakimś ASO (ja robiłem w AutoGT), teraz bym uderzał do AutoTW.
Anonymous - 09-08-2007, 20:30
Hej (1,9 Did, 2001 )
Mam chyba podobna sytuacje. Czasami wlacza mi się pomaranczowa kontrolka symbolizujaca problemy z silnikiem. Samochod wtedy jedzie b jalowo, tak jak by turbina w ogole się nie załączała.
Pojechalem do Mitsubishi, podlaczyli pod komputer i odczytali następujące blędy 123 EGR POS. SNSR, 26 EGR Velve, 34 GROW PLUG. Powiedzieli, ze prawdopodobnie zawor EGR do wymiany, nowy ok 1000 zl….
U mnie jest tak z tym bledem, ze jak wyłączę silnik i ponownie wlacze, to blad znika i wszystko jest ok. Ta kontrola nie wlacza się bez przerwy, tylko powiedzmy srednio raz na 4 zapalenia silnika… No i nie wiem, co z tym zrobic…
Pomoglo u Ciebie czyszcznie EGRu?
Anonymous - 09-08-2007, 20:50
ja jeszcze nie czyściłem, ale minimus napisał/a: | Oczyszczenie EGR-u na ogół pomaga |
|
|
|