To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu 24V 91r

Anonymous - 03-08-2007, 13:10
Temat postu: Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu 24V 91r
Witam! Mam pytanko: podobno przy ustawianiu kąta wyprzedzenia zapłonu trzeba zblokować jakieś kości elektryczne pod maską? Czy ktoś z forumowiczów orientuje sie które to kości?
Bo kąt ma być na 5-7st przy 700obr/min z tego co wiem ale po zblokowaniu tych kości.

Ryczymiś - 03-08-2007, 21:48

Nic na ten temat nie wiem, ale według mnie nie ma takiej potrzeby, pytanie Czemu chcesz regulować wyprzedzenie?
Anonymous - 04-08-2007, 12:18

Auto ma jakby mniej mocy, wymieniłem świece, przewody, sprawdziłem czy pasek nie przeskoczył. Ktoś na forum radził żeby sprawdzić i wyregulować ewentualnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Sprawdzałem z mechanikiem w jakimś programie jak się reguluje w Sigmie i tam było coś na temat połączenia przed regulacją dwóch pinów w kościach po maską tylko nie mogę ich namierzyć. Oczywiscie najpierw bym sprawdził czy ten kąt jest prawidłowo ustawiony a dopiero potem ewentualnie regulował jak by coś było nie tak.
lenio1 - 05-08-2007, 09:57

Kazdy mitsu ma taka kosc i znajdujesie ona po stronie pasazera pod maska w okolicy amortyzatora
Rafi5 - 03-09-2015, 13:29

Witam!
Proszę o informację jak od zera ustawić zapłon w 12 zaworowej ? Od czego zacząć ? Silnik nie odpala . Zaznaczam że aparat był wyjęty i rozrząd zmieniany , czyli wszystko poprzestawiane. Za pomoc z góry dziękuje!

:shock:

lukasz12 - 05-09-2015, 00:17

Ryczymiś napisał/a:
Nic na ten temat nie wiem, ale według mnie nie ma takiej potrzeby, pytanie Czemu chcesz regulować wyprzedzenie?


Temat odgrzewany, ale chcę WYRAŹNIE ZAZNACZYĆ JEST POTRZEBA PODŁĄCZENIA BEŻOWEJ OKRĄGŁEJ WTYCZKI DO MASY PRZY REGULACJI ZAPŁONU.

Zaniechanie tej czynności powoduje takie radosne skutki jak opisał kolega Bernards w następnym poście. Detale dla zainteresowanych poniżej.

W Sigmie złącze znajduje się na ścianie grodziowej w okolicach serwa hamulców. Pojedyńczy kabel (biały z żółtym paskiem) zakończony okrągłą jasnobeżową wtyczką

Co do ustawienia aparatu zapłonowego.



W pierwszej kolejności należy ustawić silnik na GMP 1 cylindra czyli znaki rozrządu muszą się pokrywać. Rozumiem że ten etap nie sprawia trudności?




Następnie ustawić znaki - na wałku i obudowie rozdzielacza (patrz. rysunek) i zamontować w taki sposób żeby trzpień znalazł się na środku otworu do regulacji.



Po tym należy przystąpić do regulacji zapłonu.

Czyli - wspomniana zworka do masy.

Próbujemy uruchomić silnik - jeśli aparat jest w miarę poprawnie ustawiony powinien odpalić. Obroty powinny wynosić ~750 (700-800)
Lampa w dłoń, podłączamy się do kabla nr 1 i celujemy w koło pasowe. Na kole pasowym powinno pokazywać okolice 5-7 stopni przed GMP. Jeśli nie regulujemy odpowiednio tak żeby się zgadzało. Wstępnie możemy przykręcić nakrętkę blokującą aparat zapłonowy.
Następnie odłączamy zworkę i moment zapłony powinien wypadać pomiedzy 15-20 stopniem na skali. I taki jest DOMYŚLNY standartowy kąt wyprzedzenia podczas normalnej pracy silnika.

Szczegóły dla tych co lubią czytać elaboraty:

Cała regulacja to tak naprawdę ustawienie położenia referencyjnego dla czujnika położenia wałka rozrządu/wału korbowego względem położenia wału korbowego i rorządu. Stąd też regulując aparatem zmieniamy także moment podawania paliwa a nie tylko moment zapłonu. Natomiast wystarczy kilka prostych wyliczeń.

Jeśli domyślny zapłon to ok 15-20 stopni przed to ustawiając aparat zapłonowy na 5 stopni (bez zwarcia zworki) tak naprawdę opóźniamy zapłon o 10 stopni (lub więcej), w normalnym trybie pracy ECU zapłon cały czas pływa w zakresie 15-22 stopnie).

I jak pokazuje praktyka te 10-15 stopni opóźnienia ma duże znaczenie na niskich obrotach kiedy kąt wyprzedzenia zapłonu nie jest zbyt duży. Na wyższych obrotach wyprzedzenie dochodzi do ~40-45 stopni (trudno stwierdzić dokładnie bo brakuje skali, ale na tyle mniej więcej szacuję patrząc na miejsce w którym pojawia się znak)

dawcie1 - 06-09-2015, 15:45

Witam.Czy można prosi.ć o kontakt telefoniczny.
PILNE?
!!!!!!!!!!

Pozdrawiam Dawidlukasz12,

[ Dodano: 06-09-2015, 15:46 ]
Mam problemy z TCL I skrzynią Błędy 12 i 14
Pozdrawiam

[ Dodano: 06-09-2015, 15:49 ]
Jeśli możliwe potrzebuje kontakt z lukasz12

Rafi5 - 07-09-2015, 12:20

Wielkie podziękowanie dla lukasz12 . :D Tak jak napisałeś i silnik odpalił :D
Wojciech Bogacz - 05-04-2019, 13:59

Czekam jeszcze aż mi przyjdzie paczka z lampą i zabieram się za regulację :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group