To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] dziwny problem z silnikiem GDI 1.8

Anonymous - 05-08-2007, 21:15
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] dziwny problem z silnikiem GDI 1.8
Szukam rady, bo kupiłem niedawno Carisme w Anglii 2000r. 1.8 GDI Sport. Mam sporo wątpliwości, bo słabo znam sie na samochodach. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś poradziłby mi cokolwiek. Otóż. Kilka dni po zakupie przesała działać zielana kontrolka " GDI eko" (bezpieczniki OK), ta od konsumpcji paliwa. Komputer wskazuje średnie zużycie paliwa 7.5 - 7.6 ale moje obliczenia 9.5. Nalałem do pełna (do odbicia) i przejechałem 434 km i nalałem znowu do odbicia 41.4 litra. To daje 9.5 na setke. Dziwne? POza tym czasem podczas jazdy zapala mi sie pomarańczowa kontrolka, ta z silnikiem. Nie wiem co to może znaczyć. Bo jak zgasze silnik i zapale znowu (czekam zawsze aż zgaśnie ta pomarańczowa kontrolka zanim zacznie kręcić). Ale najlepsze jest to, że jak zapalam zimny silnik to obroty startują od 1000, ale po ok 0.5 sek gwałtownie wzrastają do ponad 2000 i po ok 5 sek wracają do 1000 potem chwieją się między 500 - 800, czasem nawet 900 - 1100. Na początku przez ok 5 - 10 sek. wydobywają się dziwne odgłosy z rury wydechowej. Jakby "kaszlał". doradźcie co to może być. Czy powinienem zrobić komuterowe sprawdzenie silknika? Dzięki za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
Tomek

Moomin - 05-08-2007, 21:29
Temat postu: Re: dziwny problem z silnikiem GDI 1.8
slabasz napisał/a:
Szukam rady, bo kupiłem niedawno Carisme w Anglii 2000r. 1.8 GDI Sport. Mam sporo wątpliwości, bo słabo znam sie na samochodach. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś poradziłby mi cokolwiek. Otóż. Kilka dni po zakupie przesała działać zielana kontrolka " GDI eko" (bezpieczniki OK), ta od konsumpcji paliwa. Komputer wskazuje średnie zużycie paliwa 7.5 - 7.6 ale moje obliczenia 9.5. Nalałem do pełna (do odbicia) i przejechałem 434 km i nalałem znowu do odbicia 41.4 litra. To daje 9.5 na setke. Dziwne? POza tym czasem podczas jazdy zapala mi sie pomarańczowa kontrolka, ta z silnikiem. Nie wiem co to może znaczyć. Bo jak zgasze silnik i zapale znowu (czekam zawsze aż zgaśnie ta pomarańczowa kontrolka zanim zacznie kręcić). Ale najlepsze jest to, że jak zapalam zimny silnik to obroty startują od 1000, ale po ok 0.5 sek gwałtownie wzrastają do ponad 2000 i po ok 5 sek wracają do 1000 potem chwieją się między 500 - 800, czasem nawet 900 - 1100. Na początku przez ok 5 - 10 sek. wydobywają się dziwne odgłosy z rury wydechowej. Jakby "kaszlał". doradźcie co to może być. Czy powinienem zrobić komuterowe sprawdzenie silknika? Dzięki za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
Tomek


Jeśli zapala Ci się kontrolka Check Engine to badanie komputerowe zawsze warto zrobić.
A to spalanie to w mieście czy w trasie?
Kontrolka GDI Eco, to, z tego co czytam na forum, najczęściej kwestia przepalonej żarówki, ale jeśli coś się dzieje to badanie komputerowe powinno to wykazać.

mlun - 05-08-2007, 22:16

A przepustnica czyszczona? Wogóle wiesz kiedy były wymieniane świece? Może też sonda lambda kończy swój żywot marny.
saphire - 05-08-2007, 22:23

Kontrolka ECO zapala się gdy silnik nie ma obciążenia i delikatnie jedziesz oraz lekko odpuścisz gazu tak by nie tracić prędkości - wtedy silnik przejdzie w tryb ubogiej mieszanki i zapali kontrolkę ECO niemniej kontrolka Check Engine (żółta z silnikiem) to już problem - musisz w ASO podpiąć się do kompa i niech stestują ci lambdę przy różnych obrotach i niech odczytają zarejestrowane kody usterek.
Anonymous - 05-08-2007, 22:58

Jeżdźe pół na pół (miasto trasa), ale oczy wyszły mi z orbit jak mi wyszło 9.5 a komp pokazuje 7.6. Nie czyściłem przepustnicy ani nie sprawdzałem świec, musze jechać do mechanika zrobić komputerowe badanie, tak jak mówicie. Zapala mi się też kontrolka "!" podczas skrętu w prawo.
A CZYM MOŻE BYĆ SPOWODOWANY TEN "KASZEL" NA ZIMNYM Z WYDECHU? I SZALEJĄCE OBROTY?

mlun - 06-08-2007, 10:33

Ja bym obstawiał świece na dobry początek albo kable WN.
Student - 06-08-2007, 10:39

Wszystko jak wyżej a co do "i" to sprawdź płyny eksploatacyjne czyli: hamulcowy i w zbiorniczku do wspomagania sprzęga (też hamulcowy) napewno jest za mało a to może być oznaka zużycia klocków hamulcowych.
Anonymous - 07-08-2007, 08:08

mlun napisał/a:
Ja bym obstawiał świece na dobry początek albo kable WN.

Wydaje mi się że GDI nie ma typowych kabli WN (cewki sa odrazu na fajkach do świec). Ja bym jeszcze obstawiał filtr powietrza.

Anonymous - 07-08-2007, 08:51

Sprawdź błędy jakie komp zapamiętał. Mam nadzieję że nie przepustnica, bo tylko Bartek Ci pomoże ... :)

Jak sprawdzisz błędy będzie wszystko wiadomo :)

Student - 07-08-2007, 09:14

Panowie z GDI nie jest tak le tylko tzreba wiedzieć co sprawdzać a więc:
1.Czyszczenie przepustnicy bo pewnie nikt tego nie robił
2.Świece, najpierw sprawdzenie , ocena i ewentualnie wymiana
3.Filtr powietrza (zawsze wymiana ze względu na koszty ok.25zł)
4.Ostatecznie ceweczki ale to drogi interes i tzreba być pewnym że jest walnięta

Ważne: nieraz zdaża się że podczas nieumiejętnego mycia silnika do gniazda świec wleje się woda i wtedy cewka przerywa i świeca rdzewieje trzeba koniecznie sprawdzić czy nie ma WODY,

W GDI nie ma kabli wysokiego napięcia bo sa cewki na każdej ze świec.

Anonymous - 09-08-2007, 00:12

cy_cek napisał/a:
Sprawdź błędy jakie komp zapamiętał. Mam nadzieję że nie przepustnica, bo tylko Bartek Ci pomoże ... :)

Jak sprawdzisz błędy będzie wszystko wiadomo :)



Kim jest Bartek i dlaczego to tak groźnie brzmi?!!! :-)

swinks_UK - 09-08-2007, 00:35

Na mój nos zwiększone zużycie paliwa, nierówna praca i check engine wskazują głównie na padniętą sondę.
W cari chyba też idą 4-przewodówki, więc jakąś uniwesalną kup za 16 GBP w zakresie 0-1V. Powinno pomóc, a koszt niewielki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group