To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Ogólne - Instalacja gazowa PRINS w silniku G674

roman - 08-08-2007, 22:36
Temat postu: Instalacja gazowa PRINS w silniku G674
Witam,
czy ktokolwiek ma doświadczenia z instalacją gazową w silniku V6 3.5 benzyna G674.

Hubeeert - 09-08-2007, 00:06

roman napisał/a:
G674
6G74

Za uboga mieszanka czyli za malo wydajne wtryskiwacze?
I teraz tak. Nie bardzo rozumiem co mialoby oznaczac ze sie przegrzewal a czujnik nie reagowal?

I przede wszystkim - za uboga mieszanka to spalone tloki ale nie wywalone panewki.
Panewki mogly siasc bo alej byl niewymieniany albo pompa oleju siadla.

[ Dodano: 09-08-2007, 00:10 ]
A samoregulatory w silnikach Mitsu to ze glosne to norma ;-) i to tez sprawa oleju :D

roman - 09-08-2007, 07:33

Serwus,
Samchod regularnie byl na przegladach u gazownika (ksiazka serwisowa).

Sylwia - 09-08-2007, 08:08

witam, a skąd jesteś, masz daleko do Tychów? jak co to odezwij się. umówimy sie na przegląd auta i poradzimy co robić.
roman - 09-08-2007, 08:48

Witam,
bardzo chetnie podjade do Tychow, tym bardziej, ze przegladnolem wasza strone www i wynika z niej, ze instalujecie instalacje gazowe (czy PRNS'A tez ???). Mode podjechac w Piatek na godzine 14-15 zgodnie z lokalizacja na waszej stronie www. Prosze o potwierdzenie tel. potwierdzenie spotkania moj tel. +48668159908.

Krzyzak - 09-08-2007, 08:54

Mitsu do silnikow z hydrauliczna kasacja luzu zaworow leje oleje syntetyczne. Zmieniajac na polsyntetyk i do tego francuski (to juz tylko moja antyfrancuska fobia) sam je zniszczyles. Ponowna wymiana na syntetyk wcale nie musi przyniesc poprawy.
Reszty objawow trzebaby posluchac by wypowiedziec sie co moze stukac
Faktem jest - jak juz pisalem w innym Twoim poscie - ze gaz moze zniszczyc zawory, powypalac denka tlokow, cos sie moze upalic i halasowac w silniku. Ale przez internet ciezko stwierdzic co.

roman - 09-08-2007, 09:22

Wiesz,
troszke dziwna ta teoria, zwiazana z olejem.

Krzyzak - 09-08-2007, 09:25

na mineralnym to moga sobie jezdzic w USA, gdzie w niektorych stanach jest latem ciagle +30, ale w naszym klimacie do tych silnikow leje sie oleje syntetyczne
ponadto olej olejowi nie rowny - np. moj silnik lubi oleje Mobila a niecierpi Castrola (oba tej samej klasy)

Anonymous - 09-08-2007, 10:18

Witam,
Na imię mam Marcin i trzy m-ce temu kupiłem montero sport - 3500 V6 - i też zastanawiałem się nad założeniem do niego gazu, ale posty Romana na szczęście mnie z tego wyleczyły :D .
Teraz, po przeczytaniu wypowiedzi Krzyżaka, zaczynam się zastanawiać co z tym olejem? U mnie też mechaniory stwierdzili że przy tym przebiegu (jak go kupiłem miał najechane ponad 150 000 km) wystarczy jak go zaleję półsyntetykiem. No i zagwostka, zmienić na syntetyk czy nie :roll: ?
I jescze jedno pytanie - co może być przyczyną ubytku płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego? Dodam że wycieków (przynajmniej widocznych) nie ma.

krzysio1972 - 09-08-2007, 13:29

roman napisał/a:
2. Przy przebiegu 40 tys. zalozylem ten holerny gaz.


Szkoda, ze magnetyzera nie zalozyles, to by byla wina magnetyzera ;-)
Prins jest specyficzna instalka i w zasadzie ciezko tam ustawic uboga mieszanke, bo ecu momentalnie by staralo sie ja poprawic, i albo by poprawilo, albo bys nie mogl wogole jezdzic na lpg, komp lpg wywalil by 1000 bledow i by Cie przelaczyl na benzyne i sygnalizowal awarie. Sprawdzisz u Sylwi, czy rzeczywiscie miales zle ustawiona instalke. A w sprawie oleju to nie oszczedzaj, ja w galancie i w carismie jezdze tylko na syntetyku, oba samochody maja grubo ponad 200kkm, sa na gazie (60 i 80kkm) i silniki sa w idealnym stanie.

roman - 09-08-2007, 13:45

Czesc
Dlatego zaiwestowalem w najlepsza na rynku instalacje PRINS.

krzysio1972 - 09-08-2007, 15:09

roman napisał/a:

5. MONTER SPORT - gaz i kicha


Przypadek? Brak magnetyzera? Sposob eksploatacji? 1000 innych przyczyn...
Dlaczego uwazasz, ze to gaz? Juz Ci inni pisali, ze byly by inne skutki.
Poczekaj na niezalezna ocene sposobu instalacji i regulacji.

Ale z drugiej strony dla mnie kazdy niezadowolony gazownik to dobrze, zmniejszy sie popyt na gaz, mniej bedzie nazekan, MF nie bedzie sie tak interesowalo, gazik stanieje :-)

roman napisał/a:

Skoro ten gaz jest taki dobry, to dlaczego tylko POLSKA, HOLANDIA I WLOCHY go stosuja, zatankowac w Austri, Niemczech (przy autostradach) LPG.


Jestes w bledzie, na calym swiecie sie uzywa gazu i europa wcale nie jest przodownikiem.

roman napisał/a:

90 % uzytkownikow gazu narzeka, ciagla regilacja, czuc gaz w kabienie, etc......

SZKODA TYLKO ZE ZAWIERZYLEM GAZOWNIKOWI I TERAZ MAM PROBLEM
========================================================
JA STANOWCZO ODRADZAM INSTALACJE W TYM SILNIKU, KOSZTY NAPRAW W PRINSIE CO 20-30 TYS. WYMIENIA SIE FILTRY KOLEKTORA TO PRAWIE 500 PLN, NIE WSPOMNE O STRACONYM CZASIE I NERWACH.
========================================================


No tak, standardowa spiewka niezadowolonych userow, ja juz 9 lat na podwojnym gazie jezdze i jestem zadowolony. Mowa o prinsie to prosze bardzo, mam w galancie juz 2 lata, 60kkm przebiegu, gazem nie czuc, wlasciwie nie wiem, ze mam gaz, przeglady u mechanika wykonuje standardowo(nic wczesniej nic pozniej, wszystko zgodnie z instrukcja i to co instrukcja zaleca (swiece, kable, filtry, itp!). Przez 2 lata u gazownika bylem (poza momentem instalacji) 2 razy na przegladach, koszt calkowity 100pln (oryginalny filtr prinsa i regulacje).Gdzie tu nerwy i stracony czas, 90% to jest zadowolonych, ale tylko tych pozostalych widac i slychac na forach, bo jak jest dobrze to o czym tu gadac? A przyczyna niezadowolenia jest brak wiedzy czy to uzytkownika, czy instalatora, to nie gaz jest zly, to ludzie czesto nie maja pojecia co robia.
I na koniec, dlaczego jestem zadowolony, bo jezdze na ekologicznym paliwie, bo mam swoj wlasny wklad w rozwoj polskiego lpg, zakladalem juz 4 instalki, i obecnego galanta biorac pod uwage zysk z jazdy na lpg mam za darmo.

roman - 09-08-2007, 15:26

Ty chyba zartujesz kolego ...
krzysio1972 - 09-08-2007, 16:57

roman napisał/a:
Ty chyba zartujesz kolego,

1. Przeciez to ma byc bezobslugowe - wsiadasz i jedziesz, jaka wiedza uzytkownika ???,
samochod na gaz ma sie przelaczyc kiedy trzeba i wylaczyc kiedy trzeba. Bez kombinowania i wizyt w serwisach.


I jak jest swiadomy user i instalator to takie jest.

roman napisał/a:

2. Zalecany przeglad jest co 20tys. (CZYLI SREDNIO W ROKU NALEZY ZALICZYC DWA PRZEGLADY + PRZEGLAD TECHNICZNY JEZLEI SIE JEDZDZI OKOLO 40 TYS) i wymiana samchy filtrow kosztuje 120 PLN (a w moim przypadku dwie naprawy reduktora tzn. wymiana filtrów w reduktorze (chyba ze mnie oszukano)).


Tak jest jak user i instalator sa nieswiadomi lub sie wykorzystuje nieswiadomosc. Zreszta to sie moze zdarzyc zawsze nie tylko w przypadku napraw/przegladow lpg.

roman napisał/a:
3. Samochod stoi w garazu i zawsze czuc rano gaz.


Pewny jestes, ze lpg czujesz? Tu tez kamyczek to ogrodka z brakiem swiadomosci.

roman napisał/a:
4. Przejade sie do Tych zeby zweryfikowali poprawnosc instalacji.


Tez jestem ciekawy.

roman napisał/a:

5. PISZE JASNO NIE POLECAM GAZU W TYM SILNKU 6G74 3.5 BENZYNA, Z TEGO CO PISZESZ MASZ STARSZY SAMOCHOD I JAK WSZYSTCY TWIERDZA, TAKIE SAMOCHODY LEPIEJ SIE NA GAZIE ZACHOWUJA.


Prawdziwosc twierdzenia o wieku conajmniej watpliwa i jw.

roman - 09-08-2007, 18:21

http://www.autonagaz.com....lay&nr=351#p351
http://www.autonagaz.com....lay&nr=367#p367
http://www.autonagaz.com....lay&nr=539#p539
http://www.autonagaz.com....splay&nr=11#p11
http://www.autonagaz.com....display&nr=8#p8



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group