To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] Drążek kierowniczy czy łożyska

akbi - 13-08-2007, 21:14
Temat postu: [EA5W 2.5] Drążek kierowniczy czy łożyska
Musze wymienić lewy drążek kierowniczy i mam do Was 3 pytania:
1. Chce go jutro kupić w gdańskim Japartsie. Czy mam zwracać uwagę na producenta, czy jednak w przypadku tego elementu nie ma to większego znaczenia?
2. Czy łatwa jest jego wymiana? Z jednej strony to należy go wykręcić z końcówki drążka, ale pytanie ... co jest pod guma przy maglownicy?
3. Co mogło wplynać na tak szybkie uszkodzenie drążka? Jak kupowałem Rekinka 4 miesiące (5 tys km) temu, to wydaje mi sie ze nie było tego problemu (luzu) na drążku.

Anonymous - 14-08-2007, 18:05

@akbi ja dzis wlasnie odebralem od mechanika. Bo mi stukalo w prawym kole przy skrecie w prawo i jezdzie po nierownosciach. Pierw kupilem przegub :/ ale jak sie okazalo to nie to tylko ten drazek. Drazek brat pochytal mi w sklepie. Powiedzialem zeby wybral jakiejs dobrej firmy a nie jakis najtanszy. To za 47zl mi zalatwil (ma znizke jakas chyba 30%), ale nie pamietam jaka to byla firma :/ I wszystko bylo by fajnie bo wymiana 40zl powiedzial ale ze w tym aucie trzeba pod komputer potem podpiac i ustawic jakos geometrie kol czy cus i jakis pomiar podwozia komputerowy konieczny zeby wszystko bylo git zrobione. I to kosztowalo 95zl Czyli razem 135zl u mechanika zaplacilem. Na szczescie dobrze ze to to a nie jeszcze cos innego bo znow na darmo bym kupil czesc... Tyle moge powiedziec w tym temacie...
roch_27 - 14-08-2007, 18:19

Frog napisał/a:
powiedzial ale ze w tym aucie trzeba pod komputer potem podpiac i ustawic jakos geometrie kol czy cus
:shock:
można dokonać pomiaru i ustawienia geometrii komputerowo ale nie przez podpięcie pod komputer :P :D :badgrin:

Anonymous - 14-08-2007, 18:24

roch_27 napisał/a:

można dokonać pomiaru i ustawienia geometrii komputerowo ale nie przez podpięcie pod komputer :P :D :badgrin:


No jak zwal tak zwal ;P Wiadomo o co come on ;P

Marcino - 14-08-2007, 18:38

Dam ci nr klienta wiec mozesz popytać w Intercarsie. Ale musisz długosć zachowac bo to skret i gometria sie kłania. J apo wymianie wachacza mam lekko kierownice w lewo, wiec musze sie tez udac zbadać.
Arek, jak chcesz to poadamy jutro, jak dojade na spota bo sie wybieram.

akbi - 14-08-2007, 21:46

Marcino napisał/a:

Arek, jak chcesz to poadamy jutro, jak dojade na spota bo sie wybieram.

extra ... bo dzisiaj nie zdazylem kupic.
Co do zbieznosci to wiem, ze trzeba bedzie ustawiac.

Krzyzak - 14-08-2007, 22:17

wiec jednak drazek masz trafiony - rzadko sie zdarza, zeby padl, ale widac tu miales pecha
powiem tylko, ze wykrecajac go licz obroty i potem nowy dokladnie tak samo wkrec

roch_27 - 14-08-2007, 22:26

akbi napisał/a:
Musze wymienić lewy drążek kierowniczy
tak gwoli ścisłości - radziłbym wymianę obu drążków kierowniczych gdyż najprawdopodobniej mają ten sam przebieg i za niedługi czas może się okazać, że będziesz miał do wymiany prawy ;)
Zwłaszcza, że po wymianie i tak musisz jechać na ustawienie zbieżności ;)

pozdro

akbi - 15-08-2007, 08:05

Krzyzak napisał/a:
wiec jednak drazek masz trafiony - rzadko sie zdarza, zeby padl, ale widac tu miales pecha

lepiej drazek niz maglownica :D

Bartek - 15-08-2007, 12:17

Też jestem świerzo po wymianie drążków - były one pierwszym elementem zawieszenia jaki wymieniłem w Galu EA. Przejechałem 50 kkm po polskich bezdrożach......

Polecam (nie tylko ja) drążki firmy Laemforder (Intercars ok. 70 zł/szt.)..... wymianę też warto zlecić specjalistom posiadającym specjalny klucz do wkręcania drążków - płaskim kluczem po 1. nie dokręcisz wlaściwym momentem, po 2. zakręcisz się na śmierć ze względu na dojście do magla

Krzyzak - 15-08-2007, 22:00

a te klucze sa dostepne na Allegro - tak ogolnie mowie :)
akbi - 17-08-2007, 08:24

Bartek napisał/a:
zakręcisz się na śmierć

to żeś mnie podbudował :P a chciałem ten drążek sam jutro wymienić :|

Bartek - 17-08-2007, 09:30

Ja zapłaciłem 50 zł za wymianę obu.....i 150 za geometrię, więc przy koszcie geometrii koszt wymiany znikomy.....

A co do zakupu klucza - drążki wymienia się średnio raz na 10 lat, a geometrii i tak sam nie ustawię, więc........

akbi - 20-08-2007, 09:39

Drążek wymieniłem

Bartek napisał/a:
zakręcisz się na śmierć

nie było tak źle ... 2 obroty kluczem, a dalej ręcznie poszło :wink:

Po wymianie drążka jest znacznie lepiej, .... ale NIE idealnie.
Przy prędkościach od 90km/h w górę na zakrętach nadal czuć rytmiczne lekkie stukanie, myślę, że do wymiany mam jeszcze łożyska.
...a co Wy myślicie :wink: :?:

Dodam, że na prostej drodze, czy też na jakiś nie równościach czy też bruku nie mam (a przynajmniej nie słyszę) żadnych stuków w zawieszeniu.

Bartek - 20-08-2007, 09:57

.... a przy manewrach? Może przegub zewnętrzny?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group