[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Problem z sygnałem dzwiękowym i Check Engine
Anonymous - 26-08-2007, 10:19 Temat postu: [C62A 1.5] Problem z sygnałem dzwiękowym i Check Engine Witam wszystkich na forum, zarejestrowałem się wczoraj i jestem w szoku, że takie fajne forum istnieje.
Mój pierwszy problem polega na tym, że nie wiem jak dostać się do styków od sygnału dzwiękowego w kierownicy lansera 1,5GLX 12v r.91. Nie ma tam żadnych śrubek a nie chciałbym czegoś złamać. Chciałbym wyczyścić tam styki.
Drugi to opisywana tu często kontrolka Check Engine która w moim przypadku po uruchomieniu silnika zamiast gasnąć jeszcze przez jakieś 20s. się żarzy
proszę o podpowiedzi i pozdrawiam
Anonymous - 26-08-2007, 13:03
Co do sygnału to w dziale manual masz wszystko ładnie napisane - tutaj jest link, pobierz sobie i sciągnij - jest w języku niemieckim (jak nie znasz to po obrazkach dojdziesz o co chodzi ) klik
Co do palącego się CE to przyczyn może być naprawdę wiele..............
Anonymous - 26-08-2007, 17:43
Dzięki serdeczne
co do instrukcji to coś przetłumaczyłem ale za cholerę nie wiem jak ściągnąć tą osłone
niby ten Abdecung pisze że od tyłu ale nie wiem, może ktoś to ściągał to niech da znać
jeśli chodzi o kontrolkę Check Engine to odczytałem z komputera 9 krótkich mignięć czyli wszystko powinno być OK, jednak kontrolka żarzy się zamiast wyłączyć się całkowicie
dzięx i proszę o jeszcze jakieś sugestie
pzdr.
josie - 26-08-2007, 21:56
marjusz napisał/a: | dczytałem z komputera 9 krótkich mignięć czyli wszystko powinno być OK, jednak kontrolka żarzy się zamiast wyłączyć się całkowicie |
A kondensatory w ECU (komputerze silnika) zmienione? To obowiązkowa czynność
Anonymous - 27-08-2007, 07:23
kondensatory jeszcze nie zmienione narazie jestem na etapie przekopywania forum gdzie mieści się ECU w Lancer 1,5 12v EXE. 91r
pzdr.
[ Dodano: 28-08-2007, 17:59 ]
Więc tak
1. znalazłem ECU było po prawej stronie pod słupkiem szyby przedniej na wysokości głośnika.
2. po rozkreceniu na wygląd kondensatory są zdrowe,
natomiast tranzystor TR8 pomiędzy oporami R88 i R120 jest spalony
Proszę o pomoc w naprawie tego uszkodzenia jestem elektronikiem lub namiary na kogoś kto mógłby to naprawić.
pzdr.
Anonymous - 28-08-2007, 22:28
w moim starym dobrym colcie też wyglądały na zdrowe i po sprzedaży padły siakiś miesiąc potem ,ponieważ Kobitka fajna kupiła taksówke to pomogłem jak mogłem ,nie radze jednak lekceważyć,znalazło się wielu asów domorosłej mechaniki i naciągaczy ,jeden z lepszych stwierdził że można ganiać na Check bijącym po oczach na czerwono o zgrozo --krowy doić -
Anonymous - 30-08-2007, 11:22
Czy ktoś z forum orientuje się jaki jest symbol tranzystora T8 w ECU jest on pomiędzy oporami R88 i R120?
dzięki za odpowiedz i pozdrawiam.
Pawel`85 - 31-08-2007, 16:11
O co chodi z tymi konsensatorami? ze co powinno sie otworzyc ecu , lutownice w dlon i powymieniac kondensatory?
saphire - 31-08-2007, 18:20
Powymieniać spuchnięte elektrolityczne kondensatory bo jak są spuchnięte to wyleją i zeżrą ci ścieżki na płytce i będziesz miał QQ a nie ECU
josie - 02-09-2007, 01:22
saphire napisał/a: | Powymieniać spuchnięte elektrolityczne kondensatory bo jak są spuchnięte to wyleją i zeżrą |
Mogą nie być wcale spuchnięte i zleją się pod siebie
Pawel`85 - 02-09-2007, 17:56
no dobra a powiedzcie czy duzo jest tego do wymieniania? tzn ile jest tych kondensatorow i czy ma ktos moze jakies foty i szczegolowy opis jak to zrobic
normalnie mnie zmartwiliscie a do tego lutowanie nigdy mi za dobrze nie szlo
Anonymous - 02-09-2007, 18:41
szukajcie na forum - wichura1 gdzieś to opisał jak to ładnie zrobić
Anonymous - 09-09-2007, 16:02
Czy ktoś z forum orientuje się jaki jest symbol, oznaczenie tego elementu w ECU
pzdr.
Anonymous - 11-09-2007, 13:23
marjusz napisał/a: | Proszę o pomoc w naprawie tego uszkodzenia jestem elektronikiem lub namiary na kogoś kto mógłby to naprawić. |
Bartek użytkownik forum napewno go naprawi i ma kilka kompów na części. Skontaktuj się z nim napewno pomoże
Anonymous - 21-09-2007, 08:52
-tak też zrobiłem
Dzięki kolego @cy_cek
pzdr.
|
|
|