To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Gal w deszczu...

JaGrab3 - 07-09-2007, 10:04
Temat postu: Gal w deszczu...
No pieknie pada ostatnio, i tak sobie pojechałem w traske.... i cos mnie troszke martwi,
1. Stttttttrasznie paruje mi przednia szyba, normalnie masakra, jedynie klima pomaga, ale jak wyłącze to 2-3 minuty i od strony kierowcy juz pojawia się mgiełka. Dodam że nawiew mam ustawiony tylko na szybe a siła nadmuchu to chyba z 6 kresek. Po dłuzszej jezdzie juz troszke mniej paruje (pewnie buty wyschły) ale nadal w lewym dolnym rogu kawałek jest zaparowany. Dodam, że jechałem z pasażerem i parowało tylko po mojej stronie.
Filtr kabinowy mam wymieniany na wiosne, wiec zasyfienie odpada.
Czy to jest normalne w Galu przy takiej pogodzie??
Heh pewnie bede musial nabyc jakis osuszacz powietrza i wrzucic pod siedzenie...
2. Jak wjadę w głęboką kałużę (np jak chce ochlapać przechodnia) woda chlapie gdzieś na paski, bo zaczynają piszczeć, tak na 2-3s pozniej przestaje (pewnie woda odparowuje)
Czy wy też tak macie??

swinks_UK - 07-09-2007, 11:12

1. Co do odparowywania szyb, to u mnie chyba lepiej sobie z tym radzi, ale już w służbowej Zafirze to normalnie masakra jest, chyba nawet gorzej niż u ciebie.
2. Przy mocno wilgotnej i typowo angielskiej pogodzie też mi pasek piszczy (ten od klimy i wspomagania kierownicy). Niedługo czeka go wymiana przy okazji rozrządu więc na razie zlewam to. Zaś samo piszczenie może wskazywać, że może woła on o wymianę na nowy :wink: albo poprawienie naciągu.

saphire - 07-09-2007, 11:18

Był przed chwilą na forum wątek o parowaniu szyb więc go poczytaj - w skrócie porządne wymycie i odtłuszczenie szyby od wewnątrz + zastosowanie Anti Fog K2 oraz osuszacza w postaci kociego żwirku w pończochę na dywanik do auta. 8)

Co do piszczenia paska to sprawdź naciąg i ewentualnie podciągnij ale jak mówisz że ci woda chlapnie to piszczy no to może brak ci jakiejś osłony za nadkolem czy pod silnikiem - w corsie jak mi rozrząd robili to skroili raz taki dekielek z nadkola i czasem przez to chlapnęło na pasek a wtedy to już żaden naciąg nie pomagał - piszczał aż się osuszył.

JaGrab3 - 07-09-2007, 11:23

Dzieki za rady, metody na nieparowanie są, ale jednak niepokojący jest fakt, że w cari nie stosuje żadnych patentów a szyba ładnie odparowuje, nie ma problemu takiego jak w galu. Wiec podejżewam że cos tam z wętylacją może byc nie tak.

Co do paska, to faktycznie brakuje mi przedniej części nadkola przy prawym kole, gdzieś tam mój poprzednik to wyrwał, jednak ten ubytek nie jest za wielki wiec go nie podejżewałem, na wszelki wypadek przynituje tam jakis kawałek plastiku -pewnie takiego nadkola to nie dostane ....:(

czekoladka_1981 - 07-09-2007, 11:29

Dlaczego zaparowują szyby? Czy można temu zapobiec?

• Parowanie szyb to nic innego niż osadzanie się na nich wilgoci z powietrza. Pomocne może tu być odpowiednie użycie klimatyzacji.

W chłodne i wilgotne dni powietrze zawiera dużo wilgoci, a pasażerowie wsiadający do samochodu wnoszą do niego jej jeszcze więcej na ubraniu i butach. Dodatkowo efekt ten jest pogłębiany przez oddychanie. Na szybach osadza się także woda parująca z mokrych dywaników. System klimatyzacji wysusza powietrze w kabinie, szybko oczyszczając szyby. Osuszanie można znacznie przyspieszyć zamykając dopływ powietrza do kabiny z zewnątrz (tryb zamkniętego obiegu powietrza).

Efektywny sposób osuszania zaparowanych szyb:

• Włączyć klimatyzację
• Skierować nawiew na szybę przednią
• Włączyć tryb zamkniętego obiegu powietrza (w niektórych samochodach jest to niemożliwe w połączeniu z nawiewem na szybę, wówczas należy przejść od razu do następnego punktu)
• Ustawić dmuchawę i ogrzewanie na maksimum

Po krótkim czasie należy wyłączyć zamknięty obieg powietrza, a dmuchawę ustawić na mniejszą intensywność.

Uwaga: samochody wytwarzane przez niektórych producentów automatycznie wyłączają układ klimatyzacji, jeśli temperatura zewnętrzna spadnie poniżej +4 st. C.

Anonymous - 07-09-2007, 11:33

co do paska, to mialem i mam ten sam problem
wymieniłem 2 tygodnie temu paski na nowe MITSUBOSHI i ten od klimy mam juz na max naciągu a i tak zapiszczy. Dobry sposób to przesmarować go zwykłym mydłem.

Pozdro!

JaGrab3 - 07-09-2007, 11:35

Heh, dziekuję bardzo to wszystko to ja wiem, ale jednak dziwnym jest fakt że w takie same deszczowe dni jeżdżąc Cari szyba tak nie paruje (nie używam klimy) a w galu paruje jak cholera. Sprawdzilem dywaniki i są suche, cały czas wyglada mi na to że cos wętylacja w moim galu nie działa jak powinna. Aha może to ważne ale bardzo paruje mi tylko przednia szyba, pozostałe nie parują! Kurcze może gdzies mi sie woda leje z pod uszczelki?

[ Dodano: 07-09-2007, 11:37 ]
Tomas79, a tobie ten pasek też piszczy po wjechaniu w kałużę??
Czasami zdarza mi się, że pasek zapiszczy rano, pewnie rosa siada ;) . Z naciągiem to może byc różnie, jak się przegnie i naciągnie za mocno też może piszczeć...

Anonymous - 07-09-2007, 11:39

ja tez tak mam, ale przypuszczam ze moze jakis kanal mi sie zapchal ze skraplaca klimy i woda sie osadza w jego obudowie, a powinna wyciekać na ziemie. Nie miałem czasu wiec jeszcze nie sprawdzałem

Pozdro!

JaGrab3 - 07-09-2007, 11:41

Chmm no to też jest myśl, w gorące dni, po jezdzie z klimą nie zauważyłem kapania wody pod samochodem, a raczej powinno być...może faktycznie gdzies mi sie ta woda zbiera. To może ktoś zdradzi skąd ta woda powinna się wydostawać?
czekoladka_1981 - 07-09-2007, 11:43

W chłodne i wilgotne dni powietrze zawiera dużo wilgoci, a pasażerowie wsiadający do samochodu wnoszą do niego jej jeszcze więcej na ubraniu i butach. Dodatkowo efekt ten jest pogłębiany przez oddychanie. Na szybach osadza się także woda parująca z mokrych dywaników. System klimatyzacji wysusza powietrze w kabinie, szybko oczyszczając szyby. Osuszanie można znacznie przyspieszyć zamykając dopływ powietrza do kabiny z zewnątrz (tryb zamkniętego obiegu powietrza).
Anonymous - 07-09-2007, 11:44

nie mam teraz instrukcji przy sobie ale powinny to być okolice podłogi pojazdu pod skrapalaczem evaporizer tam gdzie sie filtr kabinowy znajduje.

Tomas79, a tobie ten pasek też piszczy po wjechaniu w kałużę??
Czasami zdarza mi się, że pasek zapiszczy rano, pewnie rosa siada . Z naciągiem to może byc różnie, jak się przegnie i naciągnie za mocno też może piszczeć...

tak czasem rano zapiszczy
Rada na piszczący pasek:
1) przesmaruj mydełkiem :) - na kole pompy wspomagania przy uruchomionym silniku przyłóż mydło do nirowkowanej części paska
2) jak mydło nie pomoże - przesmaruj preparatem w spreyu
3) jak to nie pomoże - naciągnij pasek
4) jak to nie pomoże - wymień pasek

Pozdro!

JaGrab3 - 07-09-2007, 11:51

czekoladka_1981 napisał/a:
W chłodne i wilgotne dni powietrze zawiera dużo wilgoci, a pasażerowie wsiadający do samochodu wnoszą do niego jej jeszcze więcej na ubraniu i butach. Dodatkowo efekt ten jest pogłębiany przez oddychanie. Na szybach osadza się także woda parująca z mokrych dywaników. System klimatyzacji wysusza powietrze w kabinie, szybko oczyszczając szyby. Osuszanie można znacznie przyspieszyć zamykając dopływ powietrza do kabiny z zewnątrz (tryb zamkniętego obiegu powietrza).

Renia, w 100% się z tobą zgadzam, ale takie same warunki użytkowe występują w carismie jak i w galu, z różnicą taką ,że w galu paruje bardziej. To co opisujesz jest tzw leczeniem objawów a nie przyczyn, i wcale nie jest tak że wsiadam do gala bardziej zmoknięty ;) . Dla przykładu, wczoraj jechałem cari z 4 pasażerami (wszyscy pobrani z deszczu) i wentylacja poradziła sobie z parowaniem szyby,a dzisiaj rano jechałem sobie sam, mokre to miałem tylko buty, a i tak cały czas na klimie musiałem jechać bo inaczej zaparowane. Tak czy siak uważam ze cos jest nie tak z suchym powietrzem w moim galu

[ Dodano: 07-09-2007, 11:52 ]
Tomas79, z tym mydłem to sproboje ;) zobaczymy jaki bedzie efekt

saphire - 07-09-2007, 11:57

W Cari z przedniej grodzi wychodzi taka gumowa rurka grubości kciuka zagięta w dół i kapie dokładnie na gumy od półosi czy od drążków chyba - nie przyglądałem się aż tak dokładnie :biggrin:
czekoladka_1981 - 07-09-2007, 11:57

można też pasek przesmarować zwykłą kredą taką szkolną.
Tomek15 - 07-09-2007, 12:16

Co do parowania szyb, to może być uszkodzony mechanizm nawiewu,nie pobiera powietrza z zewnątrz tylko miesza je w kabinie nie odprowadzając wilgoci na zewnątrz,
Miałem taką awarję u siebie i objawy były podobne.

Pozdrawiam Tomek



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group