[96-02]Lancer CK0 - 11l na 100km?!!!
Anonymous - 18-09-2007, 21:19 Temat postu: 11l na 100km?!!! Pomóżcie mój lancer ostatnio strasznie dużo pali wymieniłem olej, wszystkie filtry, i świece ale nadal nic proszę was o pomoc
saphire - 18-09-2007, 22:01
A sondę lambda sprawdzałeś czy jeszcze żyje czy już umiera?
Rafal_Szczecin - 18-09-2007, 22:02
pewno juz dawno umarla
najprawdopodobniej lambda do wymiany
Anonymous - 18-09-2007, 22:03
nie sprawdzałem a jak to sie robi??
saphire - 18-09-2007, 22:07
Wkłuwasz się sondami w kabelki sygnałowe od lambdy i mierzysz cyfrowym woltomierzem na zakresie 1V napięcia jakie pokazuje przy różnych obrotach i przygazowaniach i obserwujesz czy się zmieniają i w jakim zakresie. na podstawie tych pomiarów można określić co z lambdą. Wiele już o tym było na forum więc wyszukiwarka forumowa po wpisaniu słówka: lambda sporo ci znajdzie - poczytasz i będziesz wiedział co dalej. Ewentualnie jak nie czujesz się na siłach to jedziesz do ASO, podepną ci auto do kompa, sprawdzą wszystko, wykresy lambdy itp. itd. skasują 100-150zł i powiedzą co dolega i czy lambda to do wymiany czy może jeszcze coś innego.
PS. Poczytaj to: http://www.zss.pl/~moto/w...ublikacje01.htm
oraz jeszcze to: http://www.zss.pl/~moto/w...aca_5_sonda.htm
Anonymous - 18-09-2007, 22:19
dzięki spróbuje sam to zrobić
Anonymous - 19-09-2007, 23:01
Prawdopodobnie lambda, ale i katalizator warto sprawdzić. Nie stracił przy tym powera?
Anonymous - 20-09-2007, 18:17
trochę stracił.a kat napewno jest do wymiany bo od nowości nie był wymieniany. dzwoniłem do salony i umowiłem sie na sprawdzanie komputerowe i powiedzieli ze jak kontrolka błędu sie nie pali to nie ma pewności ze to sąda. pojadę zobaczymy. co z tego wyniknie
saphire - 20-09-2007, 20:08
Lambda zwykle zdycha tak że coś tam działa i jakieś napięcia do ECU podaje ale nie w całym zakresie w jakim powinna stąd ECU nie jest w stanie kapnąć się że ona już dogorywa a to pokażą dopiero pomiary albo wykresy pod obciążeniem np. z MUT-II w ASO właśnie.
Anonymous - 20-09-2007, 21:37
aha dzieki pojade i zobaczymy co bedzie
Anonymous - 03-12-2008, 21:12
witam piter mam podobna sytuacje (13/100km)chciałbym sie dowiedziec co z twoim autem
Anonymous - 04-12-2008, 17:06
oczywiście możliwy jest także aparat zapłonowy a dokładnie padająca w nim cewka...
Anonymous - 04-12-2008, 20:32
Derpin dziekuje za zainteresowanie moja sprawa co do cewki to tego nie sprawdzałem
w samochodzie wymieniłem;
- sonda lambda
- filtr powietrza
- filtr paliwa
- kopółke zapłonu z rozdzielaczem
- świece zapłonowe
- sprawdzony na komputerze wszystko ok
-wlewałem płyn do czyszczenia układu paliwowego
Cz słyszał ktoś o czyms takim jak zawieszanie sie zaworów.Samochód jezdzi super obroty wszystko dobrze tylko te prawie 13l/100km zaczeło sie od tego ze tak jakby zalewalo silnik i nie chciał odpalic lub przy dojechaniu do skrzyżowania potrafił zgasnąć i wielki problem z odpaleniem.wczesniej palił 7,7l/100km.Dziekuje z góry za pomoc na dzien dzisiejszy jestem załamany
Rafal_Szczecin - 04-12-2008, 20:47
czy auto jest zamulone, slabo wkreca sie na obroty( nie ma tego powera od 4krpm ) ?
wszystkie opisane przez Ciebie dolegliwosci wskazywalyby na padajacy aparat zaplonowy ( sie znaczy znajdujacej sie w nim cewce )
jest to czesty objaw w tych modelach silnikowych .
mi rowniez najprawdopodniej padla cewka ( juz druig iraz ... ) tak samo Dominikowi.
podobno w poznaniu jest czlowiek ktory sie tym wszystkim zajmuje, tzn reanimuje cewki, i daje rok gwarancji.
najlatwiejszym sposobem jest podmiana ( na chwile ) aparatow zaplonowch .
Anonymous - 04-12-2008, 21:22
Dzieki za odpowiedz .Auto nie jest zamulone to raczej bestia 170km/h bez problemu ,ruszanie moge palic gumy.Nie mam mozliwosci podmianki cewki czy komputer wykryje ze z cewka jest cos nie tak?
|
|
|