Colt - Ogólne - Kto z Wrocławia lub okolic? Potrzebuje kilku porad:)
Anonymous - 28-01-2006, 16:55 Temat postu: Kto z Wrocławia lub okolic? Potrzebuje kilku porad:) Witam.
Jestem tu nowy. Od jakichs 3 miesiecy mam Colta 1,6 16V Malibu i musze przyznac, ze jestem niezmiernie zadowolony (tylko czasem zabija mnie widok wskaznika paliwa gdy mam ochote poszalec). W zwiazku z tym ,ze autko mi pasuje i nie mam zamiaru go w najblizszym czasie sprzedawac to planuje lekki tuning wizualny. Chcialem zaczac od zamontowania sportowego wydechu, jednak nie znam ku temu odpowiednich miejsc we Wroclawiu. Byloby super gdyby ktos z miejscowych podpowiedzial mi gdzie mozna zalozyc fajny wydech za w miare rozsadna cene. Najlepiej byloby spotkac sie na miescie i pogadac. Bylem ostatnio w warsztacie na ul. Pulaskiego ale z facetem ciezko bylo mi sie dogadac. Powiedzialem mu ze chodzi mi o wydech, ktory bedzie mial basowy, "mruczący" dzwiek a nie taki jakby ktos mial oderwany tlumik i slychac go na drugim osiedlu. Mimo to facet nie potrafil przewidziec jaki odglos bedzie mial moj wydech:) W sprawach tuningu jestem kompletnym laikiem, dlatego bylbym niezmiernie szczesliwy gdyby udalo mi sie nawiazac kontakt z kims obeznanym, kto mieszka we Wrocku. Widze, ze wiekszosc z Was swietnie sie zna, takze mam nadzieje, ze nie bede musial dlugo czekac.
P.S. Odwalacie tutaj kawal dobrej roboty dla takich jak ja
Hubeeert - 28-01-2006, 20:19
No gdybys był w warszawie to bym polecił www.el-tec.pl ale od Wrocka niedaleko na Śląsk - chyba się to Michael System nazywa. Też są nieźli.
kochajj jest z Wrocławia wolff też.
kochajj - 28-01-2006, 20:59
witam... co masz na myśli mówiąc 'zrobić wydech'???.... cały układ wydechowy???? czy chcesz po prostu zmontować tłumik końcowy 'basowy'????
cena 1szego od 1500>>>>>
końcowy zapewne od 200-300zł>>>>
o profesjonalnym zakładzie zajmującym się np. robieniem kompletnych wydechów nie słyszałem...
Anonymous - 29-01-2006, 16:00
Widzisz, problem w tym ze ja jestem az takim laikiem ze nie potrafie odpowiedziec na Twoje pytanie:)
Wiem, ze nie chce tylko ozdobnej koncowki tlumika:) Ostatnio bylem na Pulaskiego (o czym wyzej pisalem) i facet chcial mi zamontowac tlumik, ktory z zamontowaniem kosztowalby 350zl. Czy za taka cene otrzymalbym to na czym mi zalezy, czyli basowy, mruczacy dzwiek?
Rafal_Szczecin - 29-01-2006, 18:03
http://tuningo.net/index....1&tt_products=4 tlumik ze stali kwasoodpornej - samochod Ci rdza zezre, a tlumik bedzie nadal
(pod tym adresem znajdziesz tez kilka innych tlumikow)
basowy dzwiek z saljencerem (nie wiem jak to sie dokladnie pisze- ale sluzy on do plynnej regulacji dzwieku tzn. ze mozesz sobie zrobic ze Ci cichutko buczy lub tez slychac Cie zanim Cie zobacza )
kochajj - 29-01-2006, 19:23
wg. mnie lepszy efekt dzwiekowy da filtr K&N dedykowany, czyli bez przeróbek dolotu...
0 zł kosztów robocizny... tanszy od wydechu... lepszy dzwięk... ale to kwestia gustu...
Kofi - 29-01-2006, 23:08
Zauwazylem, ze japonce maja zazwyczaj maly tlumik srodkowy i duza puche koncowa.
Zalozenie jakiego kolwiek sportowego badz w wiekszosci przypadkow pseudosportowego tlumika koncowego sprawi, ze jednak bedzie to dzialac glosno.
Juz jakis czas temu szukalismy z kumplem tlumika do civa. Kazdy z innych niz fabryczny byl poprostu glosny.
Dlatego uwazam, ze tlumikiem koncowym nie osiagniesz takiego efektu jaki bys chcial.
A wnioskuje z Twojego posta, ze przerabianie calego wydechu od kolektora, poprzez katalizator i dwa tlumiki do konca, raczej nie wchodzi w gre
Anonymous - 30-01-2006, 21:28
To nikt nie ma w Colcie takiego wydechu i nie wie jak to wyglada w praktyce? Nie wierze:)
A co myslicie o pomysle Kochaja?
Anonymous - 30-01-2006, 22:34
Jako że Puschkin zapytał mnie na gg (przepraszam, że zniknąłem, wywaliło mnie z gg i nie mogę się ponownie połączyć), wtrącę swe 3 grosze.
Przychylam się do wypowiedzi Kochajja i Kofiego. Moim zdaniem odpowiedni filtr stożkowy to lepsze rozwiązanie. Na jesień, za namową Cimona102 i będąc pod wrażeniem odgłosu jego Misia, też zamontowałem u siebie stożek. Efekt jest taki, że autko naprawdę ładnie brzmi i - co ważne - nie hałasuje. Jazda z prędkościami obrotowymi do ok. 4000 rpm nie jest głośniejsza od jazdy na standardowym filtrze. Powyżej jest już głośniej, ale nie tak jak w przypadku typowych "sportowych" wydechów. Mój stożek jest duży i niemalże wchodzi do zewnętrznej części obudowy standardowego filtra, której świadomie nie demontowałem. I ważna informacja - montaż stażka nie powoduje wzrostu mocy silnika ani znacznej poprawy osiągów. Co więcej - niewłaściwy stożek i niewłaściwy montaż mogą spowodować obniżenie mocy i znaczny spadek elastyczności . W moim przypadku montaż stożka dał ładne brzmienie i nieznaczne zwiększenie kultury pacy silnika (wkręca się ciut niżej).
Rafal_Szczecin - 30-01-2006, 22:42
Gregorbu a moglbys zapodac jakas fotka jak teraz wyglada komora silnika z tym filtrem, i czy sam go sobie montowales, czy moze tez ktos inny, oraz ile zaplaciles za taki stozek, i czy do silnika 1,6 tez wystepuje (dedykowany do tego silnika, co by wszystko pasowalo, a nie trzeba bylo sie w rzezbe bawic,bo wiadomo ze jak sie bardzo chce to mozna nawet wstawic stozek dedykowany do audi czy tez golfa )
od razu jak tak pytam , to zauwazylem ze masz rozporke na kielichy, byla juz jak kupywales auto, czy moze sam kupiles (jezeli kupiles, to gdzie i oczywiscie $$ )
z gory dzieki, pozdrowka
ps. mi gg tez (juz) nie dziala. ale pewno za jakis czas sie to zmieni, czy tez jutro
Anonymous - 30-01-2006, 23:47
Co do filtrów K&N to oferują również te "standardowe" (nie stożkowe) i mają one mniejsze opory niz typowe filtry wymienne, przez co podobno polepszają osiągi silnika (trochę więcej powietrza=trochę więcej mocy lub oszczędniej). Prosta sprawa, gdyż nie trzeba przerabiać dolotu, co zawsze grozi np. zasysaniem ciepłego powietrza albo "odstrojeniem" układu. Wprawdzie reklamują te filtry jako starczające na milion mil ale chcą za nie niestety około 70$ (do tego trzeba czyścić środkami, które też sprzedają). Stożków dedykowanych do colta nie widziałem, ale są np. do lancera (tylko do 2.0).
Mozna sobie znaleźć:
http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx
Anonymous - 31-01-2006, 08:32
Rafal_Szczecin napisał/a: |
Gregorbu a moglbys zapodac jakas fotka jak teraz wyglada komora silnika z tym filtrem, i czy sam go sobie montowales, czy moze tez ktos inny, oraz ile zaplaciles za taki stozek, i czy do silnika 1,6 tez wystepuje (dedykowany do tego silnika, co by wszystko pasowalo, a nie trzeba bylo sie w rzezbe bawic,bo wiadomo ze jak sie bardzo chce to mozna nawet wstawic stozek dedykowany do audi czy tez golfa )
|
Wrzucę fotkę, ale najwcześniej w weekend. Mam zamknięcie miesiąca w firmie, a dodatkowo inwentaryzacja. Kiedy wracam do domu, jest już ciemno. Mój filtr nei jest chyba specjalnie dedykowany do Miśka. Odkupiłem go od znajomego, który jeździł Almerą. Filtr miał przejechane jakieś 2000 km. Kiedyś szukałem w polskim necie i znalazłem stożki dedykowane do Miśków - koszt od 130 do 170 PLN.
Rafal_Szczecin napisał/a: | od razu jak tak pytam , to zauwazylem ze masz rozporke na kielichy, byla juz jak kupywales auto, czy moze sam kupiles (jezeli kupiles, to gdzie i oczywiscie $$ ) | Rozpórka już była, kiedy kupiłem Miśka. Jest to jakaś samoróba, ale pewnie kilka razy już mi amory uratowała, a autko dobrze się prowadzi. Porządna rozpórka to koszt ok. 400 PLN
kochajj - 31-01-2006, 09:15
http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx
tutaj mozna sprawdzić i zapisać nr filtra dedykowanego....
Anonymous - 14-02-2006, 13:29
Trochę to trwało, ale mam wreszcie te fotki:
Stożek jest firmy EUFAB i jest to stożek w stożku, czyli powietrze jest zasysane i przez zewnętrzną powłokę, i od środka - bezpośrednio z oryginalnego dolotu.
Anonymous - 15-04-2006, 14:41
gregorbu, jedna rzecz mnie dreczy, napisales ze powietrze jest zasysane ze starego oryginalnego dolotu, ale co komu po tym powietrzu skoro jego obieg nie jest w zaden sposob wymuszony w tym przpadku, a samo zdrodlo tego poweitrza nie jest nawet na zewnatrz auta, tylko miedzy akumulatorem a wew. sciana blotnika. Czyli twoj stozek i tak ciagnie cieple powietrze z komory.
pytam poniewaz u siebie tez mialem taki dylemat, czesciowo go rozwiazalem ale pozniej z niego zrezygnowalem. i teraz jedze na seryjnym.
druga sprawa to co zrobiles z przeplywomierzem???
i trzecia sprawwa to taka, zeby w CA0 uzyskac brzmienie 300konnej V6stki to wystrczy wyjac rure dolotowa, ta ktora dochodzi do oryginalnej puszki z filtrem, jak komus sie znudzi moze ja zpowrotem zalozyc i znow jest cicho.
PS mialem kiedys taki kolorek auta jak TY
pozdrawiam i zycze wszystkim Wesolych Swiat
|
|
|