Carisma - Ogólne - pytanko czy GDI ma zmienne fazy rozrzadu????
Robson86 - 21-09-2007, 22:51 Temat postu: pytanko czy GDI ma zmienne fazy rozrzadu???? ...tak sobie przegladalem fora internetowe i na Volvo s/v40 klub zauwazylem wypowiedz jednego z uzytykownikow ze..." pcek, Twój silnik to czysta japońska technika z Mitsu. Zagazowac się go nie da z prostej przyczyny - to silnik ze zmiennymi fazami rozrządu. Dziwne jest to, że w Carismach te silniki sa awaryjne ze wzgledu właśnie na układ wariatorów a w Volvo mniej - może szwedzi mieszali w czymś palce "
http://www.v40.pl/forum/v...der=asc&start=0
szczerze pierwsze slysze ...dlatego zainteresowala mnie ta wypowiedz
Pozdroo
Anonymous - 21-09-2007, 23:01
Nigdzie w GDi nie widziałem aby Mitsubishi podawało informację o zmiennych fazach rozrządu. Prawdopodbnie ich nie ma.
W silnikach MIVEC występują. Od tego nawet jest cześć nazwy Mitsubishi Innovative Valve timing and lift Electronic Control system.
Dla pewności porównaj schemat budowy silnika
z BMW Vanos czy Hondy Vti z silnikiem GDI i powinno się wyjaśnić.
Odpowiedź moja jest raczej przypuszczeniem, pewności nie mam.
Robson86 - 21-09-2007, 23:04
Tez mi sie wydaje (a wrecz jestem pewny) ze GDI nie ma zmiennych faz rozrzadu
Ale pytam z czystej ciekawosci
Pozdroo
saphire - 23-09-2007, 09:39
Zadajesz retoryczne pytania GDI nie ma zmiennych faz - te są w MIVEC.
Robson86 - 23-09-2007, 13:38
saphire napisał/a: | Zadajesz retoryczne pytania |
no no hehe...ktos z tamtego forum sie chcial popisac wiedza o GDI ale mu nie wyszlo
Pozdroo
Anonymous - 23-09-2007, 14:39
Nawet gdyby silnik mial zmienne fazy to czemu by one przeszkadzaly w zagazowaniu? Przeciez rodzaj paliwa nie ma na to wplywu.
mlun - 23-09-2007, 16:11
Hondy widziałem pogazowane:P Pewnie mu chodzilo o wtrysk bezpośredni tylko chłopak zapomniał dopisać z wrażenia:P
Robson86 - 30-11-2007, 20:46
Nie chce tworzyc nowego tematu, wiec wrzucam to tutaj. Fajny rysunek pokazujacy jak dziala bezposredni wtrysk benzyny w silniku GDI
http://www.arabadergisi.com/teknoloji/gdi-2.htm
http://www.mitsubishi-mot...history/GDI.asp
Pozdroo
saphire - 01-12-2007, 05:48
Szkoda tylko że tekst po turecku bo wygląda na interesujący.
luk_szc - 01-12-2007, 23:45
To powiedzcie po co jest hydrauliczny napinacz paska rozrządu - czym on staruje - czy to on nie zmienia "ZFR" .
romek555 - 02-12-2007, 00:08
z tego co się orientuję to problemem nie są zmienne fazy rozrządu tylko GDI-bezpośredni wtrysk benzyny (nie jestem anglojęzyczny, ale chodzi o coś w rodzaju Gasoline Direck Injection) bo przy GDI potrzebna jest instalacja 5G, czyli wtrysk fazy ciekłej, najbardziej zaawansowana technologicznie instalka LPG
nie jestem expertem, ale takie informacje wyczytałem na forach
saphire - 02-12-2007, 11:44
luk_szc napisał/a: | To powiedzcie po co jest hydrauliczny napinacz paska rozrządu |
Po to jest by pasek był zawsze odpowiednio napięty szczególnie przy szybkich i gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika - hydraulika ma działanie tłumiące wibracje paska analogicznie jak w amortyzatorach. Ponadto przy wzroście obrotów wzrasta ciśnienie oleju więc IMHO napinacz mocniej wtedy napina pasek.
[ Dodano: 02-12-2007, 11:51 ]
Po prawdzie to i dobra sekwencyjna dała by radę o ile była by odpowiednio dostosowana do koniecznego działania wtryskiwaczy benzynowych - co któryś wtrysk gazu musi być zrobiony wtrysk benzyny by się wtryski benzynowe chłodziły i by się nie zapiekły. A to jest wykonalne o ile ECU LPG potrafi to obsłużyć i zezwolić na wtrysk benzyny co któryś wtrysk gazu - nie sądzę że są kompy do 4G potrafiące to zrealizować, chyba że ktoś umie je programować i potrafi tak odpowiednio zmodyfikować im program sterujący. Ponadto dochodzi jeszcze kwestia pracy na ubogiej mieszance - musiał by symulować obciążenie silnika tak by ECU benzynowe wogóle nie próbowało przechodzić na pracę w tym trybie. IMHO lepiej już to zrobić instalką LPI i nie oszukiwać kompa benzynowego tylko po prostu odpowiednio przeliczać podmieniać sygnały sterujące wtryskiem benzyny (czy w normalnym czy w ubogim reżimie) na wtrysk gazu.
|
|
|