Sigma/Diamante Ogólne - wieczny temat sterownik automat
Anonymous - 26-09-2007, 20:50 Temat postu: wieczny temat sterownik automat Witam,w ciągu roku padł mi drugi sterownik do automatu (Sigma 92' 12v sedan).Oryginalny miał symbol MD754098.Kolega przywiózł mi z Holandii sterownik też dwutykowy z oznaczeniem MD754100.Skrzynia szybciej reaguje i silnik stał sie jakby żwawszy, ale jak startuję z wciśniętym gazem na maksa(kickdown)to jedynka na dwójkę wchodzi na obrotach powyżej 6000, a trójka wskakuje po lekkim puszczeniu pedału gazu.W czym problem drodzy forumowicze?
saphire - 26-09-2007, 20:55
W stylu jazdy - to automat a nie rajdówka. Odpuszczaj mu leciutko gdy chcesz by ci wrzucił wyższy bieg i tyle.
tomusn - 27-09-2007, 00:23
andant napisał/a: | ale jak startuję z wciśniętym gazem na maksa(kickdown)to jedynka na dwójkę wchodzi na obrotach powyżej 6000, a trójka wskakuje po lekkim puszczeniu pedału gazu.W czym problem drodzy forumowicze? |
w niczym, ja bym uznał że to norma.
A co nie chcesz tej trójki? Czy skrzynia nie może jej wrzucić? Przeciągnij na dwójce (też do 6000 obrotów lub wyżej z pedałem w podłodze) i zobacz czy sama zmieni. tylko najpierw się upewnij czy nie przekraczasz maksymalnej prędkości dla danego biegu, bo skrzynia tak długo nie pociągnie
Nie wiem co Ci napisać - opisałeś normalne zachowanie automatycznej skrzyni biegów.
Anonymous - 27-09-2007, 10:26
chciałem wykazać rónicę w reakcjach skrzyni z różnymi sterownikami.Tak jak pisałem, skrzynia nie wrzuca trójki jak jest wciśnięty pedał gazu do podłogi.
Anonymous - 27-09-2007, 10:39
coż jeśli przy narmalnej eksploatacji, zapina trzeci normalnie to faktycznie coś jest nie tak z elektroniką. W takim przypadku najlepiej zczytać błędy ze sterownika skrzyni (mając nadzieję że coś pokaże ). To zdecydownie prostsze niż gdybanie, bo możliwości jest sporo...
Pozdrawiam.
lukasz12 - 10-10-2007, 00:43 Temat postu: Re: wieczny temat sterownik automat
andant napisał/a: | Witam,w ciągu roku padł mi drugi sterownik do automatu (Sigma 92' 12v sedan).Oryginalny miał symbol MD754098.Kolega przywiózł mi z Holandii sterownik też dwutykowy z oznaczeniem MD754100.Skrzynia szybciej reaguje i silnik stał sie jakby żwawszy, ale jak startuję z wciśniętym gazem na maksa(kickdown)to jedynka na dwójkę wchodzi na obrotach powyżej 6000, a trójka wskakuje po lekkim puszczeniu pedału gazu.W czym problem drodzy forumowicze? |
Tak na marginesie to chyba masz nie taki sterowniki bo wg. CAPS ten 754100 to jest z wersji 24V dlatego skrzynia zmienia biegi przy innych obrotach.
Anonymous - 10-10-2007, 14:19 Temat postu: Re: wieczny temat sterownik automat czy to może być też powód, że mi około półtora litra więcej pali ?
lukasz12 - 10-10-2007, 22:14 Temat postu: Re: wieczny temat sterownik automat
andant napisał/a: | czy to może być też powód, że mi około półtora litra więcej pali ? |
trochę to wróżenie z fusów no ale pisałeś że trochę żwawiej jeździ więc może i więcej pali bo sterownik ma inne nastawienia (bardziej agresywne mapy zmian biegów) - nie wiem nie mam porównania z 12V ale wiem że przydałaby sie 24V manualna
|
|
|