To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] obrotomierz

kris471 - 29-09-2007, 20:20
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] obrotomierz
Witam.
Od kilku dni mam problem z obrotami.Niekiedy są prawidłowe około 800 ale czesciej w granicach 1500(na rozgrzanym silniku)
.Zauwazyłem dziwne zachowanie obrotomierza.Przekrecajac kluczyk do momentu zapalenia kontrolek wskazówka obrotomierza skacze na 1000 obrotów,odpalam silnik i obroty są w granicy 1500.Czasem pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika.Z reguły jeżeli wskazówka zachowuje się normalnie i pozostaje na miejscu obroty są prawidłowe.Auto chodzi w dwóch zakresach obrotów 800 lub 1500 jak mu się spodoba.

Co jest powodem skakania wskazówki na 1000 obr skoro silnik nie pracuje?
Moze to jest powodem tego ze mam obroty około 1500.
Jeżeli macie jakiś pomysł proszę o radę
Dzieki.

saphire - 30-09-2007, 09:21

Na początek czeka cię czyszczenie przepustnicy http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm i zawczasu na wszelki wypadek postaraj się o nową uszczelkę pod przepustnicę.
kris471 - 30-09-2007, 10:06

Przepustnicę wyczyściłemi,niestety nie pomogło.
Zastanawia mnie zachowanie wskazówki obrotomierza,może to ma związek z tymi obrotami.

Anonymous - 30-09-2007, 11:56

witaj, mam podobny problem i wogole sie tym nie przejmuje ;)
w gdi obroty maja prawo skakac i dziwnie sie zachowywac, do gdi trzeba sie przyzwyczaic, to nie jest zwykly beznzyniak ;)
pozdro

saphire - 30-09-2007, 12:48

Może miałeś rozbierany licznik i ktoś zdejmował wskazówkę a później ją źle założył - podjedź do ASO niech podepną ci auto do MUT-II to zweryfikują ci obroty czy rzeczywiste są zgodne z tym co masz na obrotomierzu.
kris471 - 30-09-2007, 14:07

Wiem że GDI to tylko ASO.
Jęzeli chodzi o sprawdzenie w jakim zakresie obrotów pracuje silnik i czy obrotomierz wskazuje prawidłowo może zwykły warsztat potrafi sprawdzić podłaczając do komp.????

saphire - 30-09-2007, 18:18

Nie sądzę że zwykły warsztat ma MUT'a - to kosztuje równowartość nowej fury i dlatego w ASO tyle kasują ca podpięcie. Generalnie jeśli chodzi o protokół to z softu i sprzętu innego niż MUT to mogą zczytać kody usterek i to chyba tyle, pomiary i testy to już tylko MUTem da się zrobić - chyba że warsztat ma soft EvoScan z odpowiednim kablem bo jak zeznali mi mailowo autorzy tegoż wynalazku to ponoć działa z GDI z Cari:

http://www.limitless.co.nz/EvoScan
http://www.limitless.co.nz/Cables

kris471 - 30-09-2007, 19:54

Obawiałem sie tego ale pewnie masz rację.Wątpie żeby mieli taki sprzet.Niestety trzeba odwiedzić ASO(150km).Gorzów mam bliżej ale jak słyszałem odpowiedż(ponoć eksperta od GDI)że musze wymienić tulejki na wybieraku skrzyni postanowiłem ich omijać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group