To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Ogólne - automat i teren

Anonymous - 11-10-2007, 15:20
Temat postu: automat i teren
Bedac w terenie z kolegami ktorzy jezdza czesto na wyprawy tego typu.Jeden znich zaskoczyl mnie stwierdzeniem ze o jezdzie po wodzie moge z automatem zapomniec,gdyz do skrzyni przez otwory chlodzace dostanie sie woda co wy na to? :idea:
Anonymous - 11-10-2007, 15:25

:) zapytaj ich a co to sa otowry chłodnicze :D
Gene - 12-10-2007, 09:26

FABIO, wiadomo, ze to nie amfibia ale w granicach rozsadku mozesz prze wode przejechac. Jesli zaatakujesz taka przeprawe na ogniu a woda przelewac Ci sie bedzie po masce mozesz miec klopoty ale glebokosc do polowy kola nie powinna byc problemem.
Anonymous - 12-10-2007, 14:00

GENE jak woda bedzie przelewac sie przez maske to bedzie problem z zassaniem wody do silnika przez filtr powietrza, a tu chodzi o poziom wody wlasnie do polowy kol,wtedy woda pokryje obodowe skrzyni biegow a/t gdzie znajduja sie otwory chlodzace
Hubeeert - 12-10-2007, 14:05

FABIO, bez urazy ale ten co Ci powiedzial cytuję
FABIO napisał/a:
do skrzyni przez otwory chlodzace dostanie sie woda
to niezły fantasta.

Automatyczna skrzynia biegów nie posiada czegos takiego jak otwory chłodzące. Ciekawe jak wyobraza sobie ów fantasta otwory w ukladzie ciśnieniowym? Zeby chlodzic automat stosuje sie uzebrowanie skrzyni i chłodnice oleju.

Zaryzykuję stwierdzenie, że manualna rowniez tego nie posiada choć z racji tego, że jest na niej odpowietrznik ;-) jest bardziej narażona na zalanie. :P

Anonymous - 12-10-2007, 14:18

o to chodzilo ,dzieki
Anonymous - 12-10-2007, 16:51

Hubeeert napisał/a:
Zeby chlodzic automat stosuje sie uzebrowanie skrzyni i chłodnice oleju.


Idac tym tropem, mozemy smialo stwierdzic, ze bedzie lepiej chlodzony. Woda jako wymiennik ciepla jest znacznie lepsza niz powietrze :badgrin:

Pozdrawiam

Gene - 12-10-2007, 17:37

FABIO, posluchaj i nie dawaj sie wkrecac. Kazda skrzynia czy to automatyczna czy manualna nie lubi wody. Sa to urzadzenia pracujace w odpowiednim (przekladnoiowym) oleju. Podzespoly przeniesienia napedu czyli skrzynia rozdzielcza i mosty do pewnego stopnia sa szczelne i przejazd przez wode nie powinien powodowac jakichkolwiek usterek. Sa to auta przynajmniej z nazwy terenowe i powinny miec sprawne zabezpieczenia odpowiedzialne za prace tych podzespolow w warunkach nieprzyjaznych takich jaki woda. Oczywiscie moze sie zdarzyc, ze ktos nie dokreci korka lub pusci uszczelniacz albo odpowietrzenie sie rozwali. I tu z automatem mamy klopot bo jak w manualu woda zmiesza sie z olejem auto pojedzie dalej i mozna do domu o wlasnych silach wrocic. W automacie zmienia sie charakterystyka cieczy i cisnienia robocze odpowiedzialne za zmiane biegow. Wtedy masz klops - auto staje i co gorsza na sznurku go do wrsztatu nie zaciagniesz bo mozesz automat rozwalic. Zostaje laweta a czesto tam gdzie elka sie rozkracza to pomoc drogowa nie ma szans nawet pomarzyc o dojechaniu.
Hubeeert - 12-10-2007, 18:30

Zgadzam sie z tym co napisal Gene - nie przeczy to temu co napisałem.

A dodatkowo mała uwaga - samochody przystosowaywane do OffRoadu maja przystosowane do tego i osloniete od wszelkich urazów skrzynie biegów.

Anonymous - 12-10-2007, 20:25

Czyli GENErozumiem ze nie ma mozliwosci dostania sie wody do oleju w skrzyni, jezeli wszystko jest ok i nic nie nawalilo.
Hubeeert - 12-10-2007, 21:00

FABIO napisał/a:
Czyli GENErozumiem ze nie ma mozliwosci dostania sie wody do oleju w skrzyni, jezeli wszystko jest ok i nic nie nawalilo.


Tak - tylko pamietaj, że samochodem niedostosowanym do Off-Roadu nie powinieneś pchac sie w głębokie przeprawy itp miejsca. Na Zlocie w Strykowie była trasa dla "cywilnych" terenówek - jest gdzies galeria - polecam. Głebokie przeprawy mogą zakończyć się zassaniem wody do dolotu itd a oprócz tego bez osłon wazniejszych mechnizmów wogóle bym o tym nie myślał - nie widzisz gdzie jedziesz a urwać coś ważnego (gałęzią) jest łatwo w każdym samochodzie.

Pozdrawiam

Gene - 15-10-2007, 09:16

FABIO napisał/a:
Czyli GENErozumiem ze nie ma mozliwosci dostania sie wody do oleju w skrzyni, jezeli wszystko jest ok i nic nie nawalilo.


Ja podchodze do tego troche inaczej. Sadze, ze wszystko mozna uszkodzic i skrzynia nie jest wyjatkiem. Przejezdzajac przez strumien, brod czy inny kanalek trzeba zachowac ostroznosc i stosowac sie do zalecen producenta. Nie pamietam czy podaja w L200 gleboksc brodzenia. Tak czy siak do tego pol metra mozesz atakowac - spokojnie i po wczesniejszym zapoznaniu sie z terenem. Jesli jednak zaczniesz jezdzic ostrzej i co gorsza glebiej to samochod uszkodzisz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group