To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Stuki w podłodze przy zmianie biegów, Pajero DiD 2002 long

Anonymous - 20-10-2007, 09:45
Temat postu: Stuki w podłodze przy zmianie biegów, Pajero DiD 2002 long
Witam, kupiłem 2 dni temu autko i jestem zaniepokojony bo przy zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła w podłodze (bardziej z tyłu) wydobywa sie chuk, tak jakby ktoś mnie z tylu w chak pierdyknął. Przypuszczam że to może być jakaś guma na wałku, ale tylko przypuszczam.
Huku nie ma jak delikatnie zmieniam biegi i znika gdy jeżdże 4x4.

Może ktoś już coś wie o takiej usterce ???

Może to nie usterka, tylko tak w tych autach jest ???

Jak macie jakieś wiadomości lub przypuszczenia o takowym przypadku Piszcie.

Kibloo - 20-10-2007, 10:02

sprawdź krzyżak wału lub łożysko wejściowe mostu...

- inna możliwość: poduszki pod skrzynią biegów

pozdro

Anonymous - 20-10-2007, 10:04

Stawialbym na uszkodzona poduszke silnika. Wydaje mi sie ze to bedzie ta tylna (czyli pomiedzy silnikiem a rama). Jak zmieniasz bieg i puszczasz sprzeglo, cala moc silnika idzie na uklad napedowy a skoro latwiej jest bojnac silnikem niz calym samochodem dlatego mozesz slyszec owy skuk. Proponuje sprawdzic to przy pomocy kogos znajomego (bo sam nie do konca mozesz zauwazyc).

Otworz maske i odpal samochod. Zaciagnij hamuler reczny. Wrzuc na 1-szy bieg i probuj ruszyc, a raczej popuszczac sprzeglo aby uzyskac sile silnika. Jesli silnik sie zacznie wychylac ku przodowi wiesz ze masz uszkodzona poduszke. Sprobuj dla pewnosci ze wstecznym i teraz moze sie pochylac do tylu. Jesli tak to masz uszkodzona przednia.

Zapytasz jak mocno moze sie wychylac. Generalnie zasada jest ze silnik powinien "siedziec" bardzo stabilnie wiec przesuniecie silnika o 2-3 cm moze juz powodowac tego typu stuki.

Powodzenia.

zbyszekm2 - 20-10-2007, 13:16

Witam, najprawdopodobniej, to wina tuleji w wahaczach tylnego zawieszenia, jeśli są wytłuczone to jest taki efekt jak opisałeś, Tak samo będzie się działo jak będziesz dodawał gazu i puszczał, dodawał i puszczał.
Anonymous - 20-10-2007, 14:17

to mogą być te tuleje.

Dokładnie tak sie dzieje jak opisales. Jak dodaje gazu i puszczam też stuka ale mniej.

Ale zobaczymy, narazie zbiore wasze opinie koledzy zebym wiedzial gdzie szukać.

PS: Dzieki za tak szybkie odpowiedzi.

Anonymous - 20-10-2007, 23:14

ja mam ten sam problem w moim pajero. do tego dochodza jeszcze drgania i glosny dzwiek (buczenie) na niskich obrotach. myslicie ze to moga byc tuleje? a moze krzyzak? jak kosztowne jest naprawienie tego problemu?
Anonymous - 24-11-2007, 20:24

To buczenie występuje przy niskich prędkościach czy raczej w przedziale 70-90 km/h. Ja mam co prawda automat, ale to "buczenie" mam od początku a samochód kupiłem nowy w salonie. Serwis nawet twierdził, że wymienili wał napędowy a nawet kierownik serwisu dał mi się przejechać innym egzemplarzem i było to samo. Jeżeli chodzi o stuki przy dodawaniu i ściąganiu nogi z gazu to też występują i dochodzą z tylnej części pojazdu. Przy przebiegu 200 tys. km wymieniłem całe zawieszenie (przód i tył) wszystko oryginały wraz z nowymi amortyzatorami (kayaba) i nic się nie zmieniło.
zbyszekm2 - 25-11-2007, 08:12

Może też to być spowodowane luzem międzyzębnym w moście tylnym.
Anonymous - 25-11-2007, 11:01

Mnie też od początku to się nie podoba. Jednak przyznam że jazda niemalże nowym egzemplarzem, w którym występował ten sam objaw spowodowała, że przeszedłem nad tym do porządku dziennego. Od tamtego czasu przejechałem samochodem ponad 100 tys. km. Jednak jak tylko będę miał okazję to pogadam z mechanikiem aby zwrócił to zbadał.
zbyszekm2 - 25-11-2007, 15:57

W mim pajero nie ma takich objawów.
Anonymous - 14-12-2007, 11:39
Temat postu: Re: Stuki w podłodze przy zmianie biegów, Pajero DiD 2002 lo
jarek-arch napisał/a:
Witam, kupiłem 2 dni temu autko i jestem zaniepokojony bo przy zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła w podłodze (bardziej z tyłu) wydobywa sie chuk, tak jakby ktoś mnie z tylu w hak pierdyknął. Przypuszczam że to może być jakaś guma na wałku, ale tylko przypuszczam.
Huku nie ma jak delikatnie zmieniam biegi i znika gdy jeżdże 4x4.

Może ktoś już coś wie o takiej usterce ???

Może to nie usterka, tylko tak w tych autach jest ???

Jak macie jakieś wiadomości lub przypuszczenia o takowym przypadku Piszcie.


Mam ten sam problem już ponad od roku jak kupiłem longasa. Wymieniłem już gumy na dolnych wachaczach i sinenbloki nad mostem,są to tuleje gumowo metalowe.Troche pomogło,ale nie do końca. W serwisie mówili,że takie stuki to normalka .Są one od wału
jak ma mały luz

wojtekkkkk - 15-12-2007, 19:51

myślę że takie stuki pochodzą od przegubów wewnętrznych półosi napędowych,lub miejsc gdzie osadzone są w moście, na razie zastanawiam się czy to jest luz w obudowie mostu czy może luz poprzeczny maja koła koronowe w obudowie mechanizmu różnicowego co powoduje że cały przegub podskakuje
zbyszekm2 - 15-12-2007, 20:58

wojtekkkkk napisał/a:
myślę że takie stuki pochodzą od przegubów wewnętrznych półosi napędowych,l

Wykluczone

Hubeeert - 16-12-2007, 00:45

zbyszekm2 napisał/a:
wojtekkkkk napisał/a:
myślę że takie stuki pochodzą od przegubów wewnętrznych półosi napędowych,l

Wykluczone

A gdybyś rozwinął wypowiedź to coś by się stało?

zbyszekm2 - 16-12-2007, 07:34

wewnętrzne półosie praktycznie nie psują się.
Stuki najczęściej pochodzą z delikatnego luzu między zębnego ataku w moście.
To wada tego mostu, żeby go skasować trzeba rozebrać most i ustawić łożyska, o ile już nie jest za późno.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group