To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Elantra, Lantra - lantra '92 zaniżanie obrotów podczas jazdy

Anonymous - 21-10-2007, 19:39
Temat postu: lantra '92 zaniżanie obrotów podczas jazdy
Cześć,

moze ktoś bedzie sie orientował co jest nie tak.
Hyundai Lantra fabrycznie ma to do siebie ze podczas jazdy na "luzie" podbija lekko obroty, jednak jakiś czas temu po odłączeniu akumulatora zamiast podbijać to zaniża, tak że na zimnym silniku auto gaśnie.
Wymieniłem w ECU kondesatory, oraz sprawdzony zaostało całe "serwo" od przepustnicy. Wcześniej przed odłączeniem akusa zdarzało się że obroty falowały, teraz to zniknęło a pojawił się powyższy problem.
Skończyły mi się pomysły co może być nie tak (przypuszczam ze coś jeszcze siedzi w ECU) może ktoś z Was miał styczność z podobnym problemem.

pozdrawiam

e-gen - 22-10-2007, 09:24

Przy przepustnicy powinien znajdować się czujnik zamknietej przepustnicy, tzw. IPS; który mówi ECU o tym że zdjąłeś nogę z gazu i że powinien zająć się utrzymywaniem obrotów biegu jałowego.
Anonymous - 22-10-2007, 12:11

e-gen napisał/a:
Przy przepustnicy powinien znajdować się czujnik zamknietej przepustnicy, tzw. IPS; który mówi ECU o tym że zdjąłeś nogę z gazu i że powinien zająć się utrzymywaniem obrotów biegu jałowego.



sprawdzałem go, działa prawidłowo. Sek w tym ze cuda zaczęły się dziać po podpięciu akumulatora.

e-gen - 22-10-2007, 13:27

(...) to dziwne ponieważ ECU w tych autach mają funkcjonalność samoadaptacji, także po paru km komp powinien się "nauczyć" utrzymywać obroty;

być może kondensatory złapały zimny lut

Anonymous - 22-10-2007, 18:39

e-gen napisał/a:
(...) to dziwne ponieważ ECU w tych autach mają funkcjonalność samoadaptacji, także po paru km komp powinien się "nauczyć" utrzymywać obroty;

być może kondensatory złapały zimny lut




sprawdzałem po zlutowaniu, wszystkie były ok. Pytanie czy w ecu mogło coś innego nawalic, i co? :?

Krzyzak - 22-10-2007, 19:27

zostaw go na wolnych obrotach na 10 minut (gdy byl odlaczny akumulator) i bedzie OK
(oczywiscie na rozgrzanym silniku)

Anonymous - 22-10-2007, 22:55

Krzyzak napisał/a:
zostaw go na wolnych obrotach na 10 minut (gdy byl odlaczny akumulator) i bedzie OK
(oczywiscie na rozgrzanym silniku)



ten patent tez nie dziala. No nic chyba jeszcze raz wyciągne ecu i posprawdzam wszystko od początku.
Ale dzieki za zainteresowanie tematem i sugestie. :)


.

Hugo - 26-10-2007, 10:23

Przeprowadź kompletną (od A do Z) regulację wolnych obrotów.

[ Dodano: 26-10-2007, 10:24 ]
Przy okazji mam bardzo podobny problem i niestety nie mogę wykonać regulacji obrotów z przyczyn czysto technicznych.

Karol208 - 29-10-2007, 19:16

Druid napisał/a:



sprawdzałem po zlutowaniu, wszystkie były ok. Pytanie czy w ecu mogło coś innego nawalic, i co? :?


Moze luty sa dobre ale sciezke masz gdzies przezarta. sprobuj podmianki ecu jesli masz dostep do drugiego.

Anonymous - 01-11-2007, 17:15

Hugo napisał/a:
Przeprowadź kompletną (od A do Z) regulację wolnych obrotów.

[ Dodano: 26-10-2007, 10:24 ]
Przy okazji mam bardzo podobny problem i niestety nie mogę wykonać regulacji obrotów z przyczyn czysto technicznych.




Miałeś rację, regulacja obrotów pomogła, teraz wszystko chodzi po staremu, tak jak powinno być.
Choć swoją drogą nie powiązał bym odłączenia akumulatora z ponowną regulacją obrotów. Dzieki za pomoc.

Hugo - 01-11-2007, 21:04

Druid napisał/a:
Choć swoją drogą nie powiązał bym odłączenia akumulatora z ponowną regulacją obrotów
Też bym tego nie łączył.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group