To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS ALL] [SKRZYNIA BIEGÓW] Biegi ciezko wchodza

Anonymous - 22-10-2007, 20:48
Temat postu: [MSS ALL] [SKRZYNIA BIEGÓW] Biegi ciezko wchodza
witam serdecznie

od jakiegos czasu mam problem z wrzucaniem biegów, szczególnie 1 - zeby weszła potrzeba naprawde dużo siły użyć, bo inaczej nie ma mowy żeby weszła... inna sprawa, że często 1 pojawia sie zamiast wstecznego, i podczas wrzucania wstecznego nagle auto rusza do przodu :/ objawy nasilają się z czasem i obecnie praktycznie uniemożliwiają jazdę w miejskich korkach... zaczyna mi też szwankować 2... ktoś może ma jakąś teorię?

pozdrawiam!

Robson86 - 22-10-2007, 20:56

Prawdopodobnie trzeba bedzie wymienic "tulejki" w skrzyni biegow odpowiedzialne za wlasnie precyzje zmiany przelozen.
Pozdroo

Anonymous - 22-10-2007, 21:02

Robson86, dziekuje za szybka odpowiedz, jakys mi mogl jeszcze przyblizyc koszta takiego zabiegu bo by bylo super
Robson86 - 22-10-2007, 21:07

Znaczy teoretycznie to powinno byc to. Generalnie posiadasz skrzynie biegow z francuskiego Renault w ktorych najslabszym punktem sa wlasnie wyrabiajace sie tulejki pod lewarkiem skrzyni biegow. Prawdopodobnie wlasnie to jest to. Koszt :?: w ASO Mitsu nie znam dokladnie ceny ale wiem ze duzo :D natomiast taniej chyba bedzie je wymienic w serwisie Volvo za (chyba) 80zl
pozdroo

Anonymous - 24-10-2007, 21:24
Temat postu: Re: biegi ciezko wchodza
kemi napisał/a:
witam serdecznie

od jakiegos czasu mam problem z wrzucaniem biegów, szczególnie 1 - zeby weszła potrzeba naprawde dużo siły użyć, bo inaczej nie ma mowy żeby weszła... inna sprawa, że często 1 pojawia sie zamiast wstecznego, i podczas wrzucania wstecznego nagle auto rusza do przodu :/ objawy nasilają się z czasem i obecnie praktycznie uniemożliwiają jazdę w miejskich korkach... zaczyna mi też szwankować 2... ktoś może ma jakąś teorię?

pozdrawiam!




Też miałem podobne objawy, szczególnie z dwójką. Zalałem gnoja czerwonym olejem do automatów i mam spokój.

Anonymous - 26-10-2007, 11:54

A czy to (to znaczy zalanie gnoja olejem) można zrobić nie rozbierając skrzyni biegów na kawałki? Wybaczcie lamerskie pytanie, ale na temat mechaniki samochodowej mam baaardzo blade pojęcie :-(
Anonymous - 26-10-2007, 12:14

koliberek napisał/a:
A czy to (to znaczy zalanie gnoja olejem) można zrobić nie rozbierając skrzyni biegów na kawałki? Wybaczcie lamerskie pytanie, ale na temat mechaniki samochodowej mam baaardzo blade pojęcie :-(



nie, zmiana oleju na znacznie rzadszy, taki czerwony do skrzyń automatycznych - u mnie załatwiło problem, nawet w zimie :-)
co nie znaczy oczywiście że u Ciebie jest ten sam problem
pzdr
Luk

Anonymous - 27-10-2007, 22:19

proponuje sprawdzić w pierwszej kolejności tulejki drążka zmiany biegów. u japaneze komplet (4 tulejki) kosztował mnie 83 zł
Anonymous - 11-11-2007, 16:57

wyjeżdżajac z garażu włączyłem wsteczny bieg i kurde mol juz tak zostało. Do przodu ani,ani.
Na wstecznym dojechałem do warsztatu - mechanik po rozebraniu skrzyni biegów powiedział że coś tam sie skrzywiło. Czy to mozliwe? I skroił za remont skrzyni prawie 600 zł. Czy nie uwazacie że za duzo wziął. ( pytam bo w tejd ziedzinie jestem laikiem). Pozdrowienia

[ Dodano: 11-11-2007, 16:59 ]
wyjeżdżajac z garażu włączyłem wsteczny bieg i kurde mol juz tak zostało. Do przodu ani,ani.
Na wstecznym dojechałem do warsztatu - mechanik po rozebraniu skrzyni biegów powiedział że coś tam sie skrzywiło. Czy to mozliwe? I skroił za remont skrzyni prawie 600 zł. Czy nie uwazacie że za duzo wziął. ( pytam bo w tejd ziedzinie jestem laikiem). Pozdrowienia :-X

Anonymous - 02-12-2007, 21:36

Witam! Jestem po wymianie tulejek i teraz biegi chodzą o wiele lepiej. Za komplet części zapłaciłem w volvo 78 zł. Podczas wymiany zauważyłem, że u mnie regulacja na tym drążku łączącym skrzynię z lewarkiem znajduje się bliżej skrzyni. Jednak na schemacie tego ustrojstwa zauważyłem, że powinna ona znajdować się przy lewarku. Czy u was też tak jest czy to byłemu właścicielowi w ASO źle założyli?


lukasz921 - 18-02-2009, 11:37
Temat postu: [MSS 1.6] tulejki ?
Witam,
Od dluzszego czasu mam czasami problem z wbiciem 1 biegu. Dopiero jak na maksa dam drazek w lewo z przylozeniem wiekszej sily to bieg wskakuje. Po przeszukaniu forum znalazlem ze podobno to jest wina tulejek. Moje pytanie czy to da sie jakos zdiagnozowac na kanale ktora tulejka jest do wymiany ? Czy np sa konkretne tulejki odpowiadajace za 1 bieg ? Czy po prostu tego sie nie da tak wychwycic i nalezy wymienic komplet tulejek ?

Pozdrawiam
Lukasz921

osiem - 18-02-2009, 17:51
Temat postu: Re: tulejki ?
lukasz921 napisał/a:
Witam,
Od dluzszego czasu mam czasami problem z wbiciem 1 biegu. Dopiero jak na maksa dam drazek w lewo z przylozeniem wiekszej sily to bieg wskakuje. Po przeszukaniu forum znalazlem ze podobno to jest wina tulejek. Moje pytanie czy to da sie jakos zdiagnozowac na kanale ktora tulejka jest do wymiany ? Czy np sa konkretne tulejki odpowiadajace za 1 bieg ? Czy po prostu tego sie nie da tak wychwycic i nalezy wymienic komplet tulejek ?

Pozdrawiam
Lukasz921


Moim zdaniem - tak. Ja mam to samo. Też muszę zrobić, chociaż już zdążyłem się przyzwyczaić :)

wojtuh1 - 18-02-2009, 21:23

Miałem ten sam problem z jedynką plus problemy ze wstecznym. Na Allegro można kupić komplet tulejek teflonowych. Np. http://moto.allegro.pl/it...rzyni_bieg.html
Pasują także od Volvo S40 (lub S60). Wymienić wszystkie do których się dostaniesz ale najważniejsze to te przy wybieraku (przy skrzyni biegów) i na samym dole drążka. Dostęp do tych tulejek tylko z kanału. Niewiele roboty a satysfakcja i komfort ogromny.

oloolosz - 27-02-2009, 20:02

a czy czasem do tych z drążka się n iedostaniemy z góry?od kabiny?
Anonymous - 27-02-2009, 21:56

Nie dostaniesz się, ponieważ by wyjąć drążek to trzeba najpierw odkręcić właśnie tą śrubę co łączy wybierak z drążkiem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group