To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Tuning - Felgi 7.5" szerokosci a opony 205

Bartek - 18-05-2005, 21:21
Temat postu: Felgi 7.5" szerokosci a opony 205
Czy duza zbrodnia jest naciagniecie takich laczy na tak szerokie fele?

W oryginale sa tam 225/45/16 - okropne nietypy, a wsrod 205/50/16 wybor jest prawie jak w hipermarkecie.....

Hubeeert - 18-05-2005, 21:25

215/50 R16 Bartku :roll:
Bartek - 18-05-2005, 21:40

Hubeeert napisał/a:
215/50 R16 Bartku :roll:



Taaaa w porownaniu z 225/45 R16 to sa jeszcze bardziej NIETYPY (ze 3 opony do wyboru same szroty lub wykrety)

Hubeeert - 18-05-2005, 21:52

Bartek nie chodzi tu o nietypy tylko o to że opona która podałeś jest o 2 rozmiary mniejsza...
Sprawdź na kalkulatorach u gumiarzy.

Anonymous - 19-05-2005, 00:09

naciagniecie opony na felge jak w tytule nie jest zadna zbrodnia i jest czesto stosowane w tzw. german style. oprocz walorow wizualnych glownie chodzi tu o przepisy ktore mowia iz poza obrys auta nie moze wystawac "miejsce styku opony z podlozem" czyli bieznik.
wiadomo po naciagnieciu powstaje stozek i mozna wsadzic szeroka felge. znam osoby ktore jezdza z taka felga na profilu 40 R17.

Matejko - 19-05-2005, 02:21

arturro napisał/a:
znam osoby ktore jezdza z taka felga na profilu 40 R17.


np ja :D ale tez czym wiekszy profil tym to inaczej wyglada :wink:

Bartek a moze nie zmieniajac srednicy najpopularniejszy rozmiar 16'' 205/55, teraz praktycznie kazde auto klasy golfa i troche wyzszej typu mondeo jesli ma 16'' kola to z takimi oponami, stad tez jeszcze w czym wybierac jesli chodzi o ten rozmiar, a roznica w srednicy nie jest az tak ogromna, a co do opon to jesli chodzi o nowe to w kazdym z ww. rozmiarow jest cos
tutaj i tutaj
tabela zamiennikow

Bartek - 19-05-2005, 10:47

Tylko zauwaz, ze golfowy (205/55) rozmiar jest 3.6% wiekszej srednicy niz zalozony (225/45/16)....

A felusie maja zastosowanie na Galancie EA3W, gdzie ori wchodzi 195/60/15, wiec 205/50 jest SUPER wymiarem (0.5% mniejszym)

Nie zadawalbym glupich pytan, gdyby ORI fele 17" do Galanta nie mialy 7" szerokosci i wlasnie opon 205....

Matejko - 19-05-2005, 11:10

ale sprawdzajac wzorcowy 195/60/15 jest wieksze niz 225/45/16 :wink: , zreszta widze ze chcesz 17'' zakladac :D

tak wyglada 205/40 na feldze 7.5'' wg mnie jest troche za waska i jest troszku naciagnieta bardzo mozliwe ze innego producenta opona wygladala by inaczej na tej feldze (Arturro mi mowil ze to przez to ze to dunlop i ma takie krawedzie \_/, a nie mam porownania z innymi oponami 205/40, tylko ze 195/50(barum, kleber - porownanie organoleptyczne 8) :lol: ) no i szerokosc jest identyczna z kleberem, a barum jest wezszy czyli co kraj to obyczaj(czyt. miara do opon ;) )

Bartek - 19-05-2005, 12:26

Wiec tak: 17" nie chce zalkadac - jakbym chcial, to bym kupil ori fele i sie nie stresowal. Utrafilem przepikne Borbety 16" i rozwazam ich zakup..... Jedyna ich wada jest szerokosc - 7.5", co wpedza mnie w obszary nietypowych szerokosci gum....
Matejko - 19-05-2005, 12:44

no to jesli zapakujesz 205/40/16 to bedzie wygladac tak samo jak u mnie :) :P

wg moich obserwacji na 7.5'' jesli profil 40-45 to 215 minimum, jesli wyzszy moze byc 205
wiec wychodzi ze najlepszym dobraniem zamiennika byloby 205/50(nie bedzie sie uginac w zakretach jak wyzsze profile a i komfort w miare na te nasze dziury) a jak bedzie wygladac opona na feldze to juz sam musisz ocenic :)

Anonymous - 14-07-2005, 09:05

ja szczerze mówiąc nie rozumiem mody na niskoprofilowe gumy :/ kompletnie mi się to nie podoba, oponę musi być widać, a takie cienkie laćki to dla mnie wyglądają tak, jak pierwsze opony samochodowe - lana guma, bez powietrza w środku.
Bartku - jeśli potrzebujesz jeszcze tych gum, napisz - kolega będzie 1 sierpnia jechał do niemiec po opony, to może coś dla Ciebie weźmie [ostatnio goodyeary 205/50/r16 sprzedawał po 130 zl sztuka, a miały bieżniki 7 mm]

Anonymous - 14-07-2005, 13:59

shovel napisał/a:
ja szczerze mówiąc nie rozumiem mody na niskoprofilowe gumy :/ kompletnie mi się to nie podoba, oponę musi być widać, a takie cienkie laćki to dla mnie wyglądają tak, jak pierwsze opony samochodowe - lana guma, bez powietrza w środku.


jakiej mody????? nikt przeciez nie pakuje niskiego profilu dla mody!!!!!
przeciez wiadomo ze chodzi o uginanie na zakretach. pewnie zaraz napiszesz ze nie rozumiesz mody wkladania wiekszej felgi na tyl pojazdu bo to taki traktor.
ja nigdy (oprocz zimy) nie bede jezdzil na profilu wiekszym niz 40.

Matejko - 14-07-2005, 14:46

arturro napisał/a:

ja nigdy (oprocz zimy) nie bede jezdzil na profilu wiekszym niz 40.


nie mow hop, bo na starosc to trzeba bedzie dbac o plomby w zebach :wink: :lol:

do wszystkiego trzeba sie przekonac

nawet do profilu opon ktorych nie widac :D

shovel jak chcesz zobaczyc jak sie jezdzi na takim profilu szczegolnie po zakretach to niedlugo bedzie okazja :D

Chooper - 14-07-2005, 14:48

ja też, ja też :D
Anonymous - 15-07-2005, 00:40

ja nie narzekam na prowadzenie się GTi'a na zakrętach, zawiecha jest BARDZO dobra, a będzie jeszcze lepsza jak odpalę ECS.
a o modzie piszę bo po tychach ostatnio jeździ masa aut które tylko szybko wyglądają, za to mają felgi i opony za 3000 złotych, 17 cali i profil 30[jeśli taki jest] czy 40...
nawet ostatnio widziałem audi a3 na 19 calowych felgach...totalna porażka, kompletnie to nie wyglądało...
ja może mam zryty czerep, ale dla mnie auto musi najpierw jeździć, a dopiero potem wyglądać... dlatego w sierpniu zamiast lakierować gieteja idzie do małego remontu skrzynia biegów, wymieniam docisk sprzęgła, maglownicę, odpalam ECS, daje nowy, strumieniowy mixer gazu i filtr stożkowy...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group