To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Automat

Anonymous - 27-10-2007, 00:42
Temat postu: Automat
Mam pytanie !
Czy ktoś wie co to może być za przyczyna?
Otóż dojeżdżając do skrętu hamuję,skręcam i jak dodaję gazu jest takie straszne ŁUP-szarpnięcie-jakby jakiś bieg załapywał z opóżnieniem. Jeśli po puszczeniu hamulca lekko trącę pedał gazu to jest ok. Czy jest może jakaś regulacja ?

saphire - 27-10-2007, 07:11

Czy olej w tym automacie był już wymieniany i jak dawno?
Anonymous - 27-10-2007, 16:19

łupnięcie po zdjeciu nogi z gazu i dodaniu,
to efekt luzu na którymś z elementów w skrzyni,

zazwyczaj efekt jest lub go nie ma zależnie od wysokości obrotów

zależy który to element i jak szkodliwy jest luz,
u jednych po czymś takim skrzynia padła po miesiącu,
u innych już 5 lat takiej jazdy i nic sie nie dzieje

edit: może też być przypalony olej jak sugeruje saphire,
wtedy tarczki cierne nie łapią płynnie tylko albo sie ślizgają i palą,
albo zaskakują z szarpnięciem

Anonymous - 27-10-2007, 23:18
Temat postu: Automat
Dziękuję za zainteresowanie..
Otóż olej wymieniałem jakieś 18,tyś temu,ale to występowało dużo wcześniej z tym,że bardzo rzadko,w tej chwili bardzo często-ale tylko przy małej prędkości(przy skręcaniu lub jak przyhamowuję np.przed pasami).Fakt,że olej i filtr wymieniałem w "specjalistycznym" warsztacie w Józefowie k/W-wy-o czym staram się zawsze przestrzegać-pojechałem na urlop a okazało się,że wlali za mało oleju.Po powrocie w normalnym warsztacie uzupełniono stan.Ale od razu nie stwierdziłem jakiś nieprawidłowości,nasiliło się po ok.roku.
Czy ten opis trochę pomoże w Waszym diagnozowaniu (i ewentualnych kosztach naprawy?).Ale się rozpisałem...Pozdrawiam i czekam

saphire - 28-10-2007, 09:04

Może to efekt jaki sam testowo wywołałem w następujący sposób:

Dojeżdżam do zakrętu, noga z gazu i leciutko na hamulec ale tak by tylko lampy zapaliło - skrzynia dostaje cynk że hamowanie więc na luz przechodzi - no i w tym momencie auto ciągle się szybko toczy, obroty spadają do okolic tysiąca i jak szybko na gaz przydusisz teraz (bo droga wolna i nic nie jedzie) to skrzynia w mig zapoda biegiem i lekko szarpnąć może.

Teoretycznie powinny się podtrzymać obroty i to się u mnie dzieje jak ciut mocniej przyhamuję bo wtedy chyba z centralki ABSu cynk idzie że hamowanie jest i silnik podbija obroty jednak jestem w stanie jej tak zakombinować że za każdym razem szarpnie i koniec :-)

Może masz taki nieświadomy styl jazdy że taką sytuację generujesz. Popróbuj mocniej hamować albo dać wyhamować skrzyni lub przy przejeżdżaniu na zakręcie nie deptaj ostro gazu tylko bardziej płynnie - jak objawy nie znikną to może znaczyć że np. zaczyna ci się kończyć sprzęgło w automacie.

Misiooo - 28-10-2007, 15:42

Witam !!!
Ja tez mam pytań parę odnośnie autoamtu w eclipse 1g może mi coś poradzicie :?: Czy olej AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID AQM (pol tłum. XCL422PH zgodny z dextron II) bedzie dobrym olejem?? nie wiem kiedy byl wymieniamy(autko posiadam od niedawna), jak sie sprawdza olej w ASB, czy przy uruchomionym silniku czy po dłuższym postoju np.po nocy?? i jeszcze jedno, czy auto na ASB jest takie zamulone??? żeby ruszyć z miejsca muszę mocno gazować żeby sie rozbujal... Dzieki za odp. pozdrawiam!!

Anonymous - 28-10-2007, 16:00

Misiooo napisał/a:
Witam !!!
Ja tez mam pytań parę odnośnie autoamtu w eclipse 1g może mi coś poradzicie :?: Czy olej AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID AQM (pol tłum. XCL422PH zgodny z dextron II) bedzie dobrym olejem??

nie znam tego oleju ale za to ATF Mobil daje radę w tych skrzyniach
Misiooo napisał/a:
, jak sie sprawdza olej w ASB, czy przy uruchomionym silniku czy po dłuższym postoju np.po nocy??

na ciepłym silniku, pozycji skrzyni N i wolnych obrotach,
powinna być miarka w skrzni, taka jak w silniku tylko krótsza :)
Misiooo napisał/a:
czy auto na ASB jest takie zamulone??? żeby ruszyć z miejsca muszę mocno gazować żeby sie rozbujal... Dzieki za odp. pozdrawiam!!

nie nie są, oczywiście odczuwa się lekki spadek mocy zazwyczaj na pierwszym biegu przez sprzęgło hydrokinetyczne i mniejszą liczbę przełożeń, ale nawet po lekkim dodaniu gazu rwie aż miło

Misiooo - 28-10-2007, 16:07

leser napisał/a:
powinna być miarka w skrzni, taka jak w silniku tylko krótsza

wiem wiem znalazłem ta miarke :D

leser napisał/a:
nie nie są, oczywiście odczuwa się lekki spadek mocy zazwyczaj na pierwszym biegu przez sprzęgło hydrokinetyczne i mniejszą liczbę przełożeń, ale nawet po lekkim dodaniu gazu rwie aż miło

to u mnie coś jest nie tak :( wiecie co moze być przyczyną?? bo do rwania to mu duzo brakuje :(
Ile oleju wchodzi to takiej skrzyni??

Anonymous - 31-10-2007, 23:29

mam problem z ruszeniem rusza z wyzszego biegu ciezko sie rozpedza :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group