To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] Pęknięta głowica

Anonymous - 17-02-2006, 21:15
Temat postu: [2.5 TD] Pęknięta głowica
Witam
to mój pierwszy post, mam pytanie ;)
Pękła mi głowica w 2,5TD Mitushubishi Pajero.
Na początku myślałem,że to uszczelka ale po zdjęciu okazało się, że jest cała.
Oddałem do zakładu zajmującym się regeneracją głowic (bez spawania) orzekli, że jest pęknięta i nie nadaję sie do zespawania. Ile może kosztować używana (o nowej już nie mówie pewnie kosmos) i gdzie można ją dostać? Może jakimś cudem da się zespawać? Nie wiem co robić. Co poradziliśbyście na ten temat. (jestem z okolic Warszawy).

piotras - 17-02-2006, 21:32

Spróbuj w centrspawie . Oni zajmują sie naprawami głowic, daja gwarancje
Anonymous - 17-02-2006, 21:41

Wyslij głowice do Gliwic:
http://www.polok.pl/
Pajero 2,5TD znają, może zrobią

W Warszawie jest http://www.moto-market.pl/skonkfrez/

Hubeeert - 17-02-2006, 22:40

Szukałem takiej głowicy - ciężka sprawa. Bombarduj japaneze i jeszcze cos - na allegro jest firma co to tylko głowicami handluje. Spróbuj.
Anonymous - 17-02-2006, 23:53

towar BARDZO deficytowy, przerabialem to 2 miesiące temu. na śląsku główkę najtaniej znalazłem za 1500 zł.
mówię o pajero 87

Kofi - 18-02-2006, 00:17

jest gdzies w piasecznie (albo pod piasecznem) firma handlujaca czesciami samochodowymi.
kiedys popijajac kawe w auto gt rozmawialem z jednym klientem co jezdzil patrolem i przerobil w nim 3 glowice. Mowil wlasnie ze gdzies tam kupowal nowe, bo w bardzo dobrych cenach mieli....
ale dokladnie gdzie i nazwy niepamietam...

kargullo2 - 19-09-2009, 14:07

Witam.Zabralem sie z demontaz glowicy (wymiana uszczelki)Prosze o porade.W jaki sposob zdjac kolo pasowe na wale w celu zdjecia dolnej pokrywy rozrzadu.Mam jeszcze pytanie odnosnie drugiego paska pod ta pokrywa.Do czego on jest :shock: ?
Pozdrawiam.

Faraonix - 19-09-2009, 18:54

musisz sobie dorobic klucz do zablokowania kola lub pozyczyc od kogos. Potem odkrecasz kluczem nasadowym. Tak przynajmniej jest w 2.8
Mighn - 19-09-2009, 19:32

na pewno głowice mają tutaj - przysyłają do PL, troszkę kosztuje, ale mają nawet głowice "uzbrojone" czyli z zaworami i całą resztą.
kargullo2 - 19-09-2009, 19:35

Dzieki za odpowiedz.Klucz bede musial dorobic.Głowice juz sciagnalem uszczelka rozsypala sie w rekach.Glowice dam do sprawdzenia,splanowania i wymiana wszystkich uszczelniaczy.Czy cos jeszcze warto sprawdzic na tym etapie?Ale co z tym drugim paskiem tez sie go wymienia razem z rozrzadem?Pozdrawiam
zbyszekm2 - 19-09-2009, 20:20

Ściągaczem
Robert09 - 22-09-2009, 09:47

kargullo2 napisał/a:
Witam.Zabralem sie z demontaz glowicy (wymiana uszczelki)Prosze o porade.W jaki sposob zdjac kolo pasowe na wale w celu zdjecia dolnej pokrywy rozrzadu.Mam jeszcze pytanie odnosnie drugiego paska pod ta pokrywa.Do czego on jest ?
Pozdrawiam


Ten trugi napędza pompę wtryskową i chyba oleju też ale dokładnie nie pamiętam jak jest w 2,5

zbyszekm2 - 22-09-2009, 10:35

Pompa oleju w 2,5TD napędzana jest przez wałek wieloklinowy, który nałożony jest na wał korbowy .
kargullo2 - 22-09-2009, 21:35

Witam.Dzieki za odp.Otóż ten pasek napedza nie tylko pompe oleju,ale jest tam jeszcze jakies kolo wyzej.Te kola rowiez maja znaki to znaczy ze musza wspolpracowac w konkretnym polozeniu.Jakis walek balansujacy czy cos?Moze ktos wie gdzie dostac te paski i za ile?
Mighn - 23-09-2009, 11:25

mały pasek NIE napędza pompy oleju!

mały pasek napędza dwa wałki wyważające dzięki którym silnik pracuje z znacznie niższymi wibracjami - i nic więcej. Wymienia się go zawsze razem z paskiem rozrządu - nie dla tego żeby jego pęknięcie mogło jakoś szczególnie uszkodzić silnik, ale po pęknięciu jest duża szansa (bardzo) że wkręci się w pasek rozrządu - a wtedy mamy małą masakrę.

Pompa oleju nie jest napędzana paskiem.

Komplet do wymiany rozrządu to 2 paski i 2 napinacze - i warto wymieniać cały komplet.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group