To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - jaki silnik? wady zalety Galanta ... pomóżcie ...

Anonymous - 27-02-2006, 16:05
Temat postu: jaki silnik? wady zalety Galanta ... pomóżcie ...
Witam wszystkich mitsumaniaków !!! Mam takie pytanko ... w najbliższym czasie zamierzam kupić Galanta z rocznika 99/00 i mam w związku z tym kilka pytań ... wiem że temat sie powtarza ale trudno znaleźć wszystkie informacje gdyż najczęściej temat zjeżdża na inny tor. Co chciałbym wiedzieć ... :

1. Sprawa silnika 2,4 GDI nie jest dosyć często opisywana ... jaki jest to silnik w porównaniu do V6 2,5 - chodzi mi o awaryjność, ceny części itd.

2. Jakie są ceny podstawowych części eksploatacyjnych jak klocki, tarcze, kompletny pasek rozrządu (2,4 GDI) itp.

3. nie wiem co chciałbym jeszcze wiedzieć...licze że użytkownicy Galanta dodadzą coś co będzie dla mnie bardzo cenne :-)

Pozdrawiam wszystkich i licze na pomoc .

Marcin z Gdańska :wink:

Krzyzak - 27-02-2006, 16:07

Zajrzyj na jakiegoś spota w Gdańsku, to pogadamy osobiście - mam starszego Galanta, ale na temat EAx potrafię gadać godzinami.
Bartek - 27-02-2006, 16:59

Jako user Gala '99 z 2.4 GDi, a naogladalem sie kilka v6
+ mniej pali niz V6 (w miescie ok. 2l/100, w trasie ok. 1l/100) przy podobnych osiagach
+ ciut tansza eksploatacja (np. 4 swiece zamiast 6, 16 popychaczy zamiast 24)
+ ekonomizer na desce rozdzielczej ulatwiajacy oszczedna jazde
+ dobre dopasowanie charakterystyki silnika do tiptronika
+ nie mozna zagazowac - nie korci smierdzace paliwo po 2 zl/litr

- nie mozna zagazowac - warunki techniczne stoja na przeszkodzie
- wymaga bezsiarkowej benzyny, inaczej walczysz z nagarem
- awaria pompy wysokiego cisnienia paliwa, wtryskiwaczy i osprzetu GDi jest drozsza w przypadku analogicznych awarii w v6
- trudniejszy dostep do uzywanych czesci - te silniki sa zadsze niz V6 i sa praktycznie bezawarynje
- brak pomruku V6, kutura pracy silnika na jalowym biegu nie jest tak wysoka jak w V6, ale trzeba pamietac, ze 2.4 w 4 cylindrach to po jednej pojemnosci silnika z Malucha kazdy ;)

Odpowiadajac na reszte pytan:
Rozrzad w 2.4 i 2.5 ma podobna cene (do 50 zl tanszy w 2.4 niz 2.5)
Klocki, tarcze i inne kosztuja tyle samo, bo sa takie samie

ROMEL - 27-02-2006, 17:51

Bartus zgadzam sie z Tobą.... ale...

Pasowałoby jeszcze dodac na koniec jakie warunki trzeba spełniac swoim postępowaniem w stosunku do auta i jego przeglądów - i nie tylko... jeżeli chodzi o GDI (wiem do innych aut również ale...)

Postaram sie wypunktowac...

- Przeglady (oleje, filtry, swiece, paski) co określony przebieg nie ma że boli....
najważniejszy jest filtr paliwa...oraz olej jaki lejemy...

- Tankowanie paliwa na nie przypadkowych stacjach - czepiam sie paliwa i filtra paliwa ponieważ naprawa układu lub usunięcie jakiejś usterki - czasami bardzo jest bolesne kieszeniowo...

- Przy najmniejszych zaksztuszeniach pracy silnika natychmiast reagowac... czelanie ze jakos to będzie - podraża tylko koszty...

- Silnika nie można bezlitośnie katowac...


Największy problem który może zaistniec to... w razie draki znaleźc warsztat majacy pojecie co to GDI... qrka na palcach jednej ręki bym zliczył... wliczając w to Bartka i Krzyżaka - którzy wiedzą i kumaja regulacje tych silników.....

Pozdrówka

Bartek - 27-02-2006, 18:07

Nie ma co dramatyzowac Romel..... ustawia toto obroty automagicznie - 0.00 regulacji.

Ale faktem jest, ze wiekszosc "mechanikow" uwaza, ze GDi to diesel, albo snuje opowiesci dziwnej tresci o dzialaniu tego silnika, na co im tylko przytakuje a w duchu pekam ze smiechu.......

Z serwisem 2.4 GDi jest jak z kazdym 4G6x - wymienic rozrzad trzeba umiec, w 2.5 czyli 6A12 rozrzad jest latwiejszy dla byle kowala - sa znaki i znaki sa swiete.....

Anonymous - 02-03-2006, 23:05

dzięki za całkiem konkretne odpowiedzi...ale mam jeszcze jedno pytanko...jaki jest orientacyjny koszt zrobienia dużego przeglądu (90tys km) w ASO ... dużo jest Galantów w Niemczech do sprzedanie przed ukończonym 90tys kilometrem...

Pozdrowionka
Marcin z Gdańska

Bartek - 03-03-2006, 08:16

W ASO nie mam pojecia, czesci to ok. 1300 zl (filtry, paski, kpl. rozrzad, plyny, swiece)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group