To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Platynki do 2.4 GDI czy to prawda??

Anonymous - 14-12-2007, 09:03
Temat postu: Platynki do 2.4 GDI czy to prawda??
Siedze sobie w serwisie, czekam na diagnoze silnika i wymiane swiec (nie mam czasu na poszukiwanie klucza :( ). Przychodzi szanowny Pan Kierownik i stwierdza ze swiece ktore kupilem (NGK) nie sa platynowe ( takie jak powinny byc do GDI) Czy to prawda?? (koszt platynek jest 10 razy wiekszy niz NGK :(

Pozdrawiam.

Student - 14-12-2007, 09:27

Nie wiem jaki model do Gala ale do Carismy GDI dokładnie wstawiamy platynowo - irydowe, wiem bo właśnie kupiłem u Japaneeze (znowu zaskoczył mnie ceną :lol: ), jeszcze nie wstawiłem do swojej Cari ale codziennie patrzę na nie i mi sie morda śmieje 4szt. x 50zł.
czekoladka_1981 - 14-12-2007, 10:46

Nie jestem pewna na100% jak do GDI , ale do V6 zakładałam NGK lasser platinum, jest jeszcze DENSO
akbi - 14-12-2007, 10:52

czekoladka_1981 napisał/a:
Nie jestem pewna na100% jak do GDI , ale do V6 zakładałam NGK lasser platinum

zgadza się ...do naszych silników są platynowe świece zalecane ...ale nie wymagane.

Tutaj jednak chodzi o GDI ... na 99% wydaje mi się, że w tym przypadku są one jednak wymagane.

Student - 14-12-2007, 11:02

Ale panowie nie ma problemu przecież nasze świece GDI wychodzą taniej niż zwykłe bo wymieniamy je co 90tyś/km. ponadto nie opłaca się eksperymentować zakładamy orginalne NGI Platinium-Irydium i do przodu.
akbi - 14-12-2007, 11:08

Student napisał/a:
Ale panowie

czekoladka_1981, to Pani :D :P
Student napisał/a:
ponadto nie opłaca się eksperymentować zakładamy orginalne NGI Platinium-Irydium i do przodu

oczywiście też jestem takiego zdania i jak będę u siebie w końcu wymieniał, to też na pewno tylko takie założę

czekoladka_1981 - 14-12-2007, 11:16

http://www.ngkntk.pl/inde...UBISHI&m=Galant
Dzieki akbi

swinks_UK - 14-12-2007, 12:43

To teraz może jako użytkownik 2.4 GDI dodam swe trzy grosze.
Do tego silnika tylko jedne świece wchodzą - NGK IZFR5B. To są świece irydowo-platynowe i nie mają odpowiedników. Jak robisz w serwisie to płacisz majątek za takie świeczki, bo MMC liczy sobie ok. 100% narzutu. Nawiasem mówiąc to one są bardziej irydowe niż platynowe.
Same świece mają teoretyczną wymianę co 90k km. Ale w zależności od jakości paliwa szybko obrastają w czarny nalot/nagar (praca w trybie GDI powoduje osadzanie się nalotu), którego nie wolno czyścić, bo razem z nim schodzi powłoka irydowa, przez co parametry świec się zmieniają, w efekcie wymiana. W praktyce taki okres między wymianami wychodzi raczej 40k km.
Dzięki za uwagę... :lol:

Student - 14-12-2007, 12:52

Ja u siebie nie wymieniałem od 60tyś. bo tyle zrobiłem jako właściciel, nie ma żadnego przerywania, problemu z paleniem czy falowaniem. Co 40tyś. to przesada, zaczynamy wchodzić w jakieś skrajności :wink:

Ach przepraszam koleżankę :oops:

steve69 - 14-12-2007, 13:25
Temat postu: Świece do GDI
Mogę tylko potwierdzić słowa Swinksa, NGK IZFR5B - to jedyne świece do tego silnika, moje przejechały ponad 70tkm i ładnie palą (paliwo Shell V-Power). Cena to ok 300PLN za komplet, chyba taniej się już nie znajdzie.
Pozdrawiam

czekoladka_1981 - 14-12-2007, 13:29

swinks wydaje mi się że co 40kkm to trochę krótki okres na te świeczki.
swinks_UK - 14-12-2007, 13:39

student: objaw źle działającej świecy w GDI to nie tylko przerywanie itp. co powszechnie znamy. Jak silnik pracuje w trybie GDI, to zasyfione świece mają wpływ na spalanie mieszanki i skład spalin, dalej na dawkowanie 1-szej lambdy i potem korektę 2-giej. Cały ciąg wydarzeń, których nie zauważysz ani odczujesz w pracy silnika, poza zwiększonym zużyciem paliwa w trybie GDI.
Może 40k km to raczej okres kiedy trzeba koniecznie sprawdzić świece na okoliczność nagaru, sam osad (czrno-brązowy) jest nieszkodliwy i taki ma być, bo jest oznaką pracy w trybie GDI. Nagar powstaje gdy lejemy syfione paliwo albo 1-sza lambda już jest blisko śmierci. I wtedy wymiana. Dodam, że w angielskim serwisie MMC wymiany są co 40k mil, więc już miałbyś zaleconą/zrobioną wymianę.
Pozostaje lać naprawdę dobre paliwo i dbać o czyste świeczki, filtry, lambdy (zalecany okres wymiany tych ostatnich wg. MMC w Anglii to co 70k mil), wtedy naprawdę jest OK.

Student - 14-12-2007, 14:24

Wszystko jasne.
Co do ceny to napisałem ok.50zł/szt więc taniej można niz 300zł/4szt.

akbi - 14-12-2007, 14:48

Student napisał/a:
Co do ceny to napisałem ok.50zł/szt więc taniej można niz 300zł/4szt.

dokładnie
Tutaj są po 48zł
http://www.autojarex.pl/i...dzial=43&wysw=1

Anonymous - 16-12-2007, 07:50

Zalozylem narazie zwykle swiece po 12 zeta za sztuke :p zamowilem platynki z netta i czekam. Ma ktos jeszcze linka skad mozna kupic klucz do odkrecenia swiec??

PS. Serwis wyczyscil mi przy okazji przepustnice .. zupelnie inne auto:P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group