To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić L200 - L200 z zachodu.

Anonymous - 18-12-2007, 18:59
Temat postu: L200 z zachodu.
Czy ktoś borykał się ze sprowadzeniem nowego L200 z Niemiec? Interesują mnie wszelkie perturbacje prawno administracyjne tzn. opłaty, koszty dodatkowe, cła, akcyzy, problemy związane z rejestracją, rozliczeniem VATu i gwarancją. Byłbym bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.
Anonymous - 18-12-2007, 20:58

ja kupilem super sprawa w niemczech placisz cene netto w polsce placisz vat rejstrujesz koszt ok 1000 zl z tlumaczeniami itd akcyzy cła nie ma :) ja polecam bo jest duzo taniej
Anonymous - 18-12-2007, 22:36

Rozumiem, że załatwiasz tam próbne tablice i ubezpieczenie. Po przyjeździe do Polski robisz przegląd techniczny, rejestrujesz na nasze tablice, tłumaczysz fakturę i dopłacasz VAT, który bez problemu możesz rozliczyć? Jeśli tak to bajka.
Nie wiedziałem do końca jak to jest rozwiązane z VATem właśnie.

Gene - 19-12-2007, 10:03

tara napisał/a:
i gwarancją

na forum jest troche o klopotach chocby i ten temat: http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=11851
nie caly, ale problem jest przez posiadaczy aut kupionych poza siecia polskich dealerow opisywany.

Anonymous - 19-12-2007, 21:52

Tak, czytałem ten wątek i wiadomo że jestem pełen obaw, tak samo jak jestem pełen czy dobrze wybrałem decydując się na L200. Ryzyko jest zawsze i myślę, że to zależy od tego jak się trafi, na jaki egzemparz. Co nie oznacza, że należy się liczyć z dodatkowymi kosztami i problemami. Nie wiem jak z innymi wersjami, mnie interesuje wersia Invite i przy obecnym kursie Euro jest ona naprawdę powalająca... Nawet jak przewidzi się wszelkie niedogodności zwiazane z serwisem, gwarancją i niedogodnością jechana ponad 1000km po auto. Nic za darmo....
Anonymous - 19-12-2007, 22:06

A jak to wygląda przy autach z poza unii ? :roll:
Anonymous - 23-12-2007, 11:38

Kolego pojawił się mały problem -to ustawa unijna z marca bierzącego roku odnośnie kwalifikacji auta jako ciężarowego - u nas nie do końca wiadomo jak ją interpretować.Chodzi mianowicie o akcyzę - auto nie jest ciężarówką jeżeli paka ma mniej niż 50% długości rozstawu osi -mitsu na pewno nie ma i tutaj jest problem bo mogą nawet przyszłości kazać i Tobi i innym "dopłacić" akcyzę i odrobinę vatu.Pozdrawiam
Anonymous - 20-01-2008, 13:41

Ja właśnie w ubiegłym tygodniu kupiłem L 200 w Niemczech.Prawdopodobnie końcem nadchodzącego tygodnia pojadę odebrać. Myślę że nie powinno być większych problemów.Jak wrócę podzielę się szczegółami.
Anonymous - 18-03-2008, 15:23

zawsze mozna auto sprowadzic przez firme sie tym zajmujaca,oni wtedy wszystkim sie zajmuja.mnie wyliczyli u nas w salonie cale wyposarzenie na 190tys a zaplacilem 25tys mniej w firmie ktora go sprowadzila.klopoty sa jak cos sie stanie ,serwisy robia focha i patrza bykiem
Anonymous - 20-03-2008, 08:51

Antonius napisał/a:
Kolego pojawił się mały problem -to ustawa unijna z marca bierzącego roku odnośnie kwalifikacji auta jako ciężarowego - u nas nie do końca wiadomo jak ją interpretować.Chodzi mianowicie o akcyzę - auto nie jest ciężarówką jeżeli paka ma mniej niż 50% długości rozstawu osi -mitsu na pewno nie ma i tutaj jest problem bo mogą nawet przyszłości kazać i Tobi i innym "dopłacić" akcyzę i odrobinę vatu.Pozdrawiam


Nie jest tak jak mówisz, bo nie dotyczy to wydzielonej konstrukcyjnie części ładunkowej pojazdu. innymi słowy jak masz kangoo to musisz liczyć %, jak masz l200 lub inną ciężarówke to nie.

Anonymous - 20-03-2008, 13:03

Thor napisał/a:
Antonius napisał/a:
Kolego pojawił się mały problem -to ustawa unijna z marca bierzącego roku odnośnie kwalifikacji auta jako ciężarowego - u nas nie do końca wiadomo jak ją interpretować.Chodzi mianowicie o akcyzę - auto nie jest ciężarówką jeżeli paka ma mniej niż 50% długości rozstawu osi -mitsu na pewno nie ma i tutaj jest problem bo mogą nawet przyszłości kazać i Tobi i innym "dopłacić" akcyzę i odrobinę vatu.Pozdrawiam


Nie jest tak jak mówisz, bo nie dotyczy to wydzielonej konstrukcyjnie części ładunkowej pojazdu. innymi słowy jak masz kangoo to musisz liczyć %, jak masz l200 lub inną ciężarówke to nie.

Dotyczy.
MMC płaci akcyzę za eLki :badgrin:

Anonymous - 20-03-2008, 14:29

A sprowadzając auto np. z Niemiec indywidualnie nie płacisz. Taka sytuacja to tylko w Polsce może być ( jeżeli oczywiście to prawda że MMC płaci).
Anonymous - 20-03-2008, 17:15

A ja chciałbym dodać, że prawo nie działa wstecz, więc my nie będziemy musieli nic płacić, ponad to co już zapłacone
Anonymous - 21-03-2008, 15:24

Herkules13 napisał/a:
prawo nie działa wstecz, więc my nie będziemy musieli nic płacić

optymista :finga:

Anonymous - 22-03-2008, 13:18

Niby powinno być tak jak pisze Herkules13, a np na informacji Urzędu Celnego usłyszałem że wydanie przez Wydział Komunikacji decyzji o zarejestrowaniu pojazdu kończy procedury celne ( pytanie dotyczyło oczywiście 13,6 % akcyzy )

[ Dodano: 22-03-2008, 13:24 ]
atrade, w 100 % się zgadzam z Twoją opinią a tak na marginesie to czy może zagłębiałeś się w szczegóły związane z MAP ? Jeżeli próbowałeś to rozgryźć to podziel się doświadczeniami



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group