To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - [CB4 1.6] Ogromne spalanie i lampka od oleju się zapala

PanLan - 22-12-2007, 20:09
Temat postu: [CB4 1.6] Ogromne spalanie i lampka od oleju się zapala
Witam.
Kupiłem Auto przejechałem nim 450km oleju było pełno.
Później kupiłem paliwo ponieważ świeciła sie rezerwa kupiłem za 50zł przejechałem może 55km i świeci sie rezerwa od paliwa...Wychodzi jakieś 21l/100 w mieście
W trasie 450km spalił mi 14l/100 nie wiem co jest grane...Dodaje że z trasy jak przyjechałem do domu to zespawać trzeba było tłumik bo był rozwalony jakby ktoś lufe w karabinie zatkał i wystrzelił :)
Wymieniłem kable od świec oraz świece na nowe
Dziś parę razy świeciła się kontrolka od oleju(Sprawdziłem olej jest lekko ponad max)...To auto ma nie ustawiony zapłon ponieważ stał rok na placu przed kupnem.
Sprawa jest taka że w trasie przerywał strasznie(nie dało się jechać, ledwo ciągnął pod górke tiry mnie wyprzedzały) ale kiedy wymieniłem te kable trochę to ustało i przerywa przeważnie poniżej 2tys. obr. i właśnie nie wiem co z nim trzeba jeszcze zrobić? nie jestem mechanikiem, chciałem skorzystać z rad na tym forum :twisted: z góry dziękuje za pomoc

Dodam że pali od szdycha :]

Mitsubishi Lancer 1994r. 1.6 16V

akbi - 22-12-2007, 23:39

1. sprawdz ustawienie zaplonu
2. sprawdz sonde lambda

saphire - 23-12-2007, 09:27

Luz zaworowy też wypadało by sprawdzić jak i poprawność ustawienia rozrządu.
PanLan - 23-12-2007, 10:02

A czy jest możliwe że nie działa jeden cylinder? wybija się na 6tys obr. ale słabe przyśpieszenie ma i pali jak Hummer :p jak mógłbym to sprawdzić... dzięki użytkownikom wyżej za podane rady wiem że zapłon na pewno trzeba ustawić i chyba jutro się to uda zrobić ale pewnie i tak będzie tak dużo palić
Hubeeert - 23-12-2007, 11:19

PanLan napisał/a:
Później kupiłem paliwo ponieważ świeciła sie rezerwa kupiłem za 50zł przejechałem może 55km i świeci sie rezerwa od paliwa...Wychodzi jakieś 21l/100 w mieście
W trasie 450km spalił mi 14l/100 nie wiem co jest grane...

Zatankuj do pełna, przejedź 300km i znów zatankuj - wyjdzie Ci jakieś spalanie bardziej wiarygodne niż od zapalonej lampki rezerwy do zapalonej lampki rezerwy przy tankowaniu 12 litrów.

PanLan napisał/a:
Dodaje że z trasy jak przyjechałem do domu to zespawać trzeba było tłumik bo był rozwalony jakby ktoś lufe w karabinie zatkał i wystrzelił

Uszkodzony wydech też może powodować większe spalanie - zwłaszcza jeżeli masz jakieś dziury przed sonda lambda.
PanLan napisał/a:
Dziś parę razy świeciła się kontrolka od oleju(Sprawdziłem olej jest lekko ponad max)...
Sprawdź ciśnienie oleju. To może być tylko czujnik ale może to być również padnięta pompa lub gorzej...
PanLan napisał/a:
To auto ma nie ustawiony zapłon ponieważ stał rok na placu przed kupnem.
Nie ma związku. Ale zapłon ustawić zgodnie z service manualem do ściągnięcia z działu Downloads nie powinno być trudno.
PanLan napisał/a:
Sprawa jest taka że w trasie przerywał strasznie(nie dało się jechać, ledwo ciągnął pod górke tiry mnie wyprzedzały) ale kiedy wymieniłem te kable trochę to ustało i przerywa przeważnie poniżej 2tys. obr. i właśnie nie wiem co z nim trzeba jeszcze zrobić?
Przyjrzyj się zapłonowi - jeżeli przerywa to może ma jakies przebicia.

To co pisze saphire - zawory - też do sprawdzenia

PanLan - 24-12-2007, 20:51

Dziś brat przyjechał oraz starszy czyt. tata :P i oni mówią że będą to zawory...jest sadź w tłumiku i od tego wysadziło go... bo nazbierało sie zbyt dużo paliwa i gdzieś koło zaworów przecieka... trzeba podjechać i na kompie sprawdzić jak sie dowiem jaka była przyczyna opisuje to tutaj a teraz wesołych świąt i fajnego kroku do nowego roku :D
wichura1 - 03-01-2008, 08:21
Temat postu: Re: Ogromne spalanie i lampka od oleju się zapala
PanLan napisał/a:
Witam.
...(Sprawdziłem olej jest lekko ponad max)...


1. Olej nalewa się tak aby był w pomiędzy min-max na bagnecie, inaczej może być zbyt wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej, zawór przewietrzający skrzynię korbową (PCV) może nie dać sobie z nim rady.
2. Jeżeli stał przez rok sprawdź filtr powiertrza i przepływomierz za nim, czy nie jest uszkodzony.
3. Może ci się to wyda śmieszne, ale posprawdzaj przewody od lambdy, aparatu zapłonowego, czy nie dorwały się do nich gryzonie. W Colcie Rocha_27 przewód od 2-giej lambdy był całkowicie odgryziony
4. błędy odczytasz diodą, instrukcję znajdziesz w dziale download.

PanLan - 09-03-2008, 12:37

Dla wyjaśnienia sprawy napisze że problemem były kable od świec ale podrubki nie pomagają... trzeba kupić oryginałki 230zł plus sonda lambda była uszkodzona, to tyle pozdrawiam :P
KaWu - 17-03-2008, 07:41

PanLan, dodam tylko zebys pamietal tez np. o wymianie rozrzadu, plynu ham itp.
Bo widze z tym sie nie czeka az padnie...a pewnie tego nie wymieniales...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group