To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] STUKAJĄ ZAWORY!!! I CO TERAZ??

Anonymous - 23-12-2007, 12:57
Temat postu: [1G 90-94] STUKAJĄ ZAWORY!!! I CO TERAZ??
Witam wszystkich.

Proszę o pomoc. Dosyć głośno pracują mi zawory. Czy można je jakoś wyregulować czy należy po prostu je wymienić? I jaki ewentualnie jest koszt naprawy?
Drugi problem polega na tym, że przestał mi działać centralny zamek w drzwiach od pasażera oraz przestało zapalać się światło w środku samochodu gdy otwierane są drzwi pasażera. Czym jest to spowodowane?? Czy jest to wina bezpiecznika??

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Anonymous - 23-12-2007, 13:06

Nie zawory klepią tylko popychacze,nie można ich regulować bo są olejowe i same się regulują. Oczywiscie najlepiej byloby je wymienic.Można je wyczyścic,tez podobno są efekty. Na jakim oleju jezdzisz,mi po wymianie oleju i dodaniu ceramizera przestaly klepać,warto spróbowac jesli akurat Ci sie wymiana oleju szykuje. Co do bezpieczników to chyba latwiej jak sprawdzic pokolei bezpieczniki to nie bedzie.
Anonymous - 23-12-2007, 13:10

Wymiana oleju była właśnie 2 dni temu. Myślałem że przestanie klepać. No ale niestety... A jeżdzę na MOBIL półsyntetyk.
Anonymous - 23-12-2007, 13:37

mi na mobilu tez klepały,co prawda tylko przy rozruchu ale zmiana na Valvoline Maxlife uciszyla klepanie. Teraz to zalezy od Ciebie i Twojego portfela,czy stać Cie na nowe popychacze za okolo 40-50zł/sztuka czy powalczysz z czyszczeniem.
Anonymous - 23-12-2007, 13:53

Ja zmienilem z Mobil1 na Castrol i nie mam juz tego problemu. A co do bezpiecznikow to je latwo sprawdzic. Mam przeczucie ze oba te systemy sa na jednym...
kiepuczi - 23-12-2007, 14:05

oprucz szukania odpowiedniego oleju proponuje zakup dobrego filtru oleju, nie usunie calkowicie klepania ale moze znacznie pomoc , u niektorych naprawde dzialal wiele. Ja mam orginalne filtry oleju Mitsubishi, sa wystawione na allegro.
Anonymous - 23-12-2007, 14:17

wedzicho, jeżeli chodzi o nie zapalanie się światła gdy drzwi pasażera się otwierają to odpowiedzialny za ten stan rzeczy jest nalot na wyłączniku-przycisku umieszczonym na dole po prawej stronie za gumową osłona. Nnależy zdjąć tę osłonę, odkręcić blachowkręt, wyjąć wyłącznik, oczyścić ewentualnie potraktować sprayem typu kontakt i złożyć w odwrotnej kolejności.
Anonymous - 23-12-2007, 14:22

Dzięki za te informacje, ale nasuwają mi się kolejne pytania. Całkowicie nie znam się na silnikach, moje pytanko brzmi ile znajduje się tych popychaczy?? I czy czasochłonne jest ich zamontowanie??
Anonymous - 23-12-2007, 14:38

Cytat:
ile znajduje się tych popychaczy?

wedzicho, tyle ile zaworów czyli 16 sztuk. Więc dla ochrony Twojej kieszeni proponuje najpierw przeprowadzić próbę przepłukania ich. Tutaj masz opis http://www.vfaq.com/mods/lifters.html a tak dla świętego spokoju swojego i innych to poświęć ten czas wolny na przestudiowanie forum, na pewno znajdziesz wiele odpowiedzi na Twoje pytania.
Pozdrawiam serdecznie
Wesołych Świąt
:santa: :santa:

Anonymous - 28-12-2007, 00:43

co do oleju wlalem motul polsyntetyk i jak reka odiol popychaczea cena dobra bo za 5 litrow bylo 140 zl
HouseM - 02-01-2008, 21:26

yeep . wypłukać popychacze to najlepszy pomysł na sam początek.
Któryś raz z rzędu powtórzę MOBILE 1 to jest kiepski olej, na prawdę kiepski !!

Anonymous - 02-01-2008, 22:03

Otrzymałem instrukcję jak przepłukać te zawory ale niestety po angielsku. Może posiada ktoś taką instrukcję w języku polskim?? I jaki ten olej nalać?? Proszę podajcie najlepszy z najlepszych dokładną nazwę bo w końcu muszę to zrobić.
zbyszek05 - 02-01-2008, 22:16

po pierwsze - zaworów się nie płucze :wink: tylko ich regulatory luzu,zawory możesz wypolerować ale to nie ma nic z klepaniem. klepanie masz stąd ,iż owe regulatory luzu zaworowego nie trzymają odp.ciśnienia /olej z nich uchodzi szybciej niż .../bierze się to z eksploatacji auta i... teraz - można wymienić wszystkie lub testowac oleje,ja proponuję maxlife syntetyk ale dobry jest tez 10/40 i filtr mann,a to powinno je troche uciszyć,lecz nie wyciszyć do końca - najlepszym rozwiązaniem jest i tak wymiana owych regulatorków ... ciesz się że masz tylko 16 a nie 24 :lol: myśle że z robocizną zamkniesz się w 400 setkach razem z wymiana uszczelniaczy.pozdrawiam
Sz@kal - 02-01-2008, 22:23

wedzicho napisał/a:
Otrzymałem instrukcję jak przepłukać te zawory ale niestety po angielsku. Może posiada ktoś taką instrukcję w języku polskim??

Ni ma takiej. Będę to robiłe teraz w weekend to postaram się może to jakoś opisać.
wedzicho napisał/a:
I jaki ten olej nalać?? Proszę podajcie najlepszy z najlepszych dokładną nazwę bo w końcu muszę to zrobić.

Valvoline MaxLife 10W40

Anonymous - 02-01-2008, 23:44

Osobiście zalalem Valvoline zamiast mobila i zawory ucichly momentalnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group