[XX-92]Lancer C6x i starsze - Lusterko
Anonymous - 10-03-2006, 17:11 Temat postu: Lusterko Pomocy!!! Jak szybko i sprawnie wymienic szkło lusterka??? Lusterko jest sterowane elektrycznie dlatego wole sie zapytac niz samemu majstrować bo jeszcze cos połamie....
[ Dodano: 10-03-2006, 17:14 ]
Zapomnialem napisac w czym Lancer 91r Z gory dziekowka....
Anonymous - 10-03-2006, 17:44
Wprawdzie mam nowszego Colta, ale pewnie lusterka są montowane w podobny sposób.
1. Zdemontować plastikową trójkątną zaślepkę po wewnątrznej stronei drzwi. Montowana na 2 lub 3 zatrzaski.
3. Rozpiąć wtyczę zasilania (znajduje się pod zaślepką).
4. Od wewnątrz zobaczysz 2 lub 3 śruby mocujące lusterko. Odkręć je, trzymając jednocześnie lusterko. Dobrze jest opuścić sobie szybę - będzi łatwiej manewrować.
5. Zabrać wykręcone lusterko do domu.
Teraz demontaż zwierciadła z ramką.
6. w czterech rogach lusteka pod zwierciadłem znajdują się wkręty krzyżakowe. Dostaniesz sie do nich, odchylając kolejne rogi zwierciadła w górę. Do wykręcania wkrętów może się przydać wkrętak elastyczny (spirala) lub jaskiś inny niezbyt długi, a cienki wkrętak prosty. Wkręty mogą się opierać - być może trzeba będzie potraktować je penetratorem typu WD40.
7. Po wykręceniu wkrętów ostrożnei wysuwasz cały mechanizm z obudowy lustra. Zwierciadło jest mocowane w plastikowej ramce. By je wyciągnąć, należy podrzać ramkę i delikatnie podważyć zwierciadło płaskim wkrętakiem.
8. Po wyjęciu starego zwierciadła podgrzać ramkę i włożyć nowe zwierciadło. Odczekać chwilę, aż ramka ostygnie i można skręcać wszystko z powrotem.
Przy okazji montażu/demontażu lusterka, zwróć uwagę na stan przewodów zasilających (czy nie są np. przetarte w miejscu wejścia do obudowy lusterka) oraz kostki - styki mogą być zaśneidziałe.
Anonymous - 10-03-2006, 19:05
....Wydaje sie proste ale zobaczymy co z tego wyjdzie
josie - 10-03-2006, 20:14
Cóż mogę dodać bo wykonywałem tą operację u siebie.
-szkło lustra z ramką, połączone z mechanizmem elektrycznym trzyma się w obudowie na śrubkach (albo 1 śrubce) u dołu obudowy - jest dziurka na wkrętak i na jakieś zaczepy, ale u mnie były połamane przez poprzedniego właściciela więc nie wiem jak się je zdejmuje
-szkło z ramką oddzielamy od mechanizmu sterowania w 2 krokach: a) wyjmujemy zawleczkę - przypomina drucik z tylnej strony mechanizmu. b) teraz ramka trzyma się na 2 albo 3 trzpieniach sterujących położeniem - trzeba umiejętnie pociągnąć - jest dość duży opór.
-pęknięte szkło pobić do reszty i wydłubać z ramki
-ramka do piekarnika albo opalarka w dłoń, stara karta kredytowa lub coś podobnego, odradzam raczej śruborkęt. przed wywinięciem krawędzi ramki na szkło pamiętać o kulce plastikowej białej i baszce z której wyciągaliśmy zawleczkę.
-ramkę ze szkłem na trzpienie sterujące, z drugiej strony mechanizmu wspomnianą blaszkę należy wyciągnąć na przykład gwoździkiem za jej dziurkę tak, aby dało się włożyć spowrotem zawleczkę. Blaszka jest na sprężnce. No i dalej wiadomo.
A teraz główny punkt programu. Szkło lustra z Allegro po 20-kilka zł zaczęło mi gnić po jakiś 3 miesiącach, także gra nie warta świeczki.
Teraz mam do kupienia 2 lusterka - jedno mam nieorginalne, a drugie zgniłe
tomusn - 10-03-2006, 20:25
dzięki josie, jutro na koniec zimy idę montować podgrzewanie luster, do tej pory nie chciało mi się jakoś wymyslec metody na zdemontowanie szkła.
Anonymous - 10-03-2006, 21:53
Hmm....ja też kupilem szkło na allegro!! Bede szukał orginału bo mi też pewnie zacznie gnić. Ale dzięki za rade juz polowe mam za soba tylko pozostało mi wypiąć całą ramke z tych trzpieni troche się boje ze połamie trybiki w silniczku ale wymienić trzeba
|
|
|