3000GT/GTO Techniczne - Chlodzenie silnika w vr4
Anonymous - 27-12-2007, 18:53 Temat postu: Chlodzenie silnika w vr4 Witam.Na stronie ips motorsport znalazlem chlodnice ,inne wiatraki oraz wieksza chlodnice oleju
http://www.ipsmotorsports...h/2945_986_2860
http://www.ipsmotorsports...h/2945_986_3174
Czytaliscie na zagranicznych forach o wymianie tych czesci? oplaca sie wymienic tylko te czy trzeba dla uzyskania pelnego efektu wymienic cos jeszcze? ktora firme wybrac jezeli chodzi o chlodnice??Patrzylem tez na stronie 3sxperformance ale ceny ips sa troszeczke nizsze co pokryje koszty wysylki. PZDR
Anonymous - 04-03-2008, 16:14
vr4 napisał/a: | ...oplaca sie wymienic tylko te czy trzeba dla uzyskania pelnego efektu wymienic cos jeszcze?... |
Zależy co rozumiesz mówiąc "pełnego efektu".
Jeśli masz na myśli to, że auto będzie od tego szybsze to na pewno nie. Układy chłodzenia są robione zawsze na zapas, także nawet w przypadku wgrania wirusa/zwiększenia ciśnienia doładowania/lekko większych turbin -nie powinno być problemów z przegrzewaniem się silnika (*nie dotyczy hardcor'owych przeróbek). Natomiast jeśli chodzi o chłodnicę oleju to jest ona pożyteczna, pod warunkiem że rzeczywiście seryjna nie daje już sobie rady (masz zegar temp.?) Czasami wystarczy przenieść ową w miejsce gdzie będzie miała lepszy dostęp do przepływu powietrza, lub zrobić kierownicę powietrza np. flex-rurą.
Patrz na rozmiar gwintów podczas zakupu chłodnicy do termostatu, w stanach gwinty mogą być podane w calach, podczas gdy w EU w milimetrach, po prostu złączki węży mogą nie pasować i trzeba będzie zakuwać "customy".
Ze swojej strony mogę polecić firmę Racimex.
Jeśli masz problem z temp. silnika to prawdopodobnie jest to wina zapowietrzania, lub zasyfienia układu - przeczyść chłodnicę.
Pozdrawiam.
|
|
|