To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Ogólne - Crashtesty u dealerów-I TY MOŻESZ BYĆ WŁAŚCICIELEM KRZYWEJ L

Anonymous - 03-01-2008, 22:26
Temat postu: Crashtesty u dealerów-I TY MOŻESZ BYĆ WŁAŚCICIELEM KRZYWEJ L
Po obejrzeniu w TVN Turbo programu, jak to salony różnych marek w Polsce opuszczaja samochody po wypadkach transportowo-magazynowych oblały mnie ze strachu zimne poty i postanowiłem w jakiś sposób sprawdzić moją nową L-kę. Kolega zawodowo zajmujący się zawieszeniami doradził mi prosty pomiar sprawdzający prostość ramy : oległości w pionie pomiędzy dolną krawędzią felgi a krawędzią nadkola. Odległość ta powinna być równa dla wszystkich kół. Niestety w mojej L-ce od strony pasażera jest o 1-2 cm wyżej niż od strony kierowcy tzn:
lewa przód 77,5 cm
prawy przód 79,5 cm
lewy tył 79,5
prawy tył 81,5,

Jestem ciekaw jak to wygląda u Was?
Dodam że mierzyłem też Toyoty Celice i RAV 4 - wymiary były równe do 0,5 cm.
Ponadto jestem ciekawy, czy w Waszych L-kach wszystkie możliwe śróbki i podzespoły są pomalowane kolorowymi pisaczkami....czyżby moją L-kę ktoś rozkładał i składał....
Pozdrawiam.

Anonymous - 03-01-2008, 23:07

Wszystkie sa tak pomalowane jak przychodza w transporcie.
tomusn - 04-01-2008, 01:40

Bartman napisał/a:
oległości w pionie pomiędzy dolną krawędzią felgi a krawędzią nadkola. Odległość ta powinna być równa dla wszystkich kół. Niestety w mojej L-ce od strony pasażera jest o 1-2 cm wyżej niż od strony kierowcy tzn:
lewa przód 77,5 cm
prawy przód 79,5 cm
lewy tył 79,5
prawy tył 81,5,
a co gorsza wymiary te zmieniają sie co jakiś czas.

no tak... pojadło się na święta :lol:
pewnie przysiada lewa strona, wrzuć 100kg pod dywanik pasażera to się wyrówna po jakimś czasie

a na poważnie - ciekawy problem :|

Anonymous - 04-01-2008, 10:34

Bartman, twój kolega to moim zdaniem trochę źle doradził, bo wyniki tych pomiarów będą różniły się w zależności od załadowania samochodu. co więcej jeżli bedziesz z jednej steony woził coś ciężkiego, (np kierowcę) to sprężyny nie wrócą od razu do poziomu. Pamiętam jak miałem tranzita to był wciąż pochylony na lewą strone bo tam były siedzenia pasażerów.

Jeśli chodzi o ramę to raczej trudno ją skrzywić w transporcie, i niełatwo ja zmierzyć domowym sposobem. Jeśli zaś chodzi o lakier to najlepiej zmierzyć grubościomierzem, mi zmierzyli w ASO (ma go też każdy lakiernik lub... rzeczoznawca PZU). pomiar powinien byc w okolicy 100 mikronów 150 to lakierowanie po polerce, powyżej 200 to już szpachla.

pozdr

Anonymous - 07-01-2008, 17:11

U mnie szpara pomiędzy kabiną a paką jest znaczącą mniejsza z prawej strony.
Z prawej wchodzą tylko opuszki palców, z lewej wchodzą całe 4 palce :)
Nie trzyma wymiarów, ale to tylko błotnik, więc chyba nie ma to znaczenia.

Naturalnie zabudowa paki jest tak samo przekoszona, ale w końcu była dopasowana do przekoszonej o ok. 1cm paki.

Może mój egzemplarz także miał fabrycznego dzwona....

Witold_Rybarz - 09-01-2008, 08:51

moja sztuka jest od początku przegiętan na stronę kierowcy
przy przeglądzie zwróciełm na to uwagę serwisantowi
odpowiedzał że tak l-ki maja
a że w niczym poza estetyką nie przeszkadza (bo tak naprawdę to bardzo ch...wo to wygląda zwłaszcza patrząc z tyłu)
to to olałem

Anonymous - 09-01-2008, 09:03

Dokładnie , moja również na stronę kierwcy...może to i lepiej, bo :
- po prawej stronie zawsze większe dziury, więc 2cm prześwitu więcej nie zawadzi...
-pochylenie poprzeczne drogi - z regóły 2% - więc niweluje się optycznie....
hihi...powinienem zostać rzecznikiem prasowym MMC....
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
Bartman.

[ Dodano: 09-01-2008, 09:05 ]
Zastanawiam się też, czy przyczyną nie są zbiornik paliwa i elektrycznie sterowany fotel kierowcy zainstalowane po lewej stronie...

Anonymous - 09-01-2008, 15:54

Bartman napisał/a:
Zastanawiam się też, czy przyczyną nie są zbiornik paliwa i elektrycznie sterowany fotel kierowcy zainstalowane po lewej stronie...

Wrzuć krawężnik na drugie siedzenie :badgrin: ; jak z nim pojeździsz to nam powiesz czy eLka się prostuje...

Cytat:
U mnie szpara pomiędzy kabiną a paką jest znaczącą mniejsza z prawej strony.

Może po prostu poluzowały się śruby mocujące pakę do ramy? :P Serwis powinien łatwo to ustawić.

Anonymous - 09-01-2008, 16:25

Może zamiast się silić na mniej lub bardziej trafione dowcipy (to kwestia gustu) :roll: forumowicze udaliby się do garażu i pomierzyli tę magiczną wartość...może nie jestem sam... :badgrin: Z góry dziękuję.
Anonymous - 09-01-2008, 16:40

Bartman napisał/a:
Może zamiast się silić na mniej lub bardziej trafione dowcipy (to kwestia gustu) :roll: forumowicze udaliby się do garażu i pomierzyli tę magiczną wartość...może nie jestem sam... :badgrin: Z góry dziękuję.

Przepraszam za moje żarty powyżej :|
Oto wyniki pomiarów [mm]: PP 764 LP763, PT 820 LT 801

Anonymous - 09-01-2008, 17:24

Dzięki Elili. Z tymi żartami to... żartowałem :wink: ...
W sumie wynik się potwierdził...U Ciebie też lewy tył "siedzi" o 2 cm,
może więc taki urok. Pozdrawiam.

Gene - 09-01-2008, 17:27

Te same male, zolte raczki montowaly wasze samochody. :mrgreen:
Anonymous - 09-01-2008, 17:35

Od początku mi się nie podobała ta produkcja w Tajlandii. Byłem tam kiedyś i nie powiem żeby mieli szczególne predyspozycje do składania samochodów, za to słyszałem, że mają inne talenty...szczególnie doceniane przez niemieckich turystów... :ANAL:
Gene - 09-01-2008, 17:50

Mysle, ze nie jest tak zle. Roznice jak i jakosc musza byc w normie bo chyba Mitsubishi nie moglaby pozwolic sobie na utrate jakosci. :wink:
HugoOrmo - 15-01-2008, 21:59

Przegladajac temat skrzywionej ramy i ten postanowilem tez zmierzyc swoja elke. Pomiar z 3/4 zbiornikiem od dolnej krawedzi felgi do krawedzi nadkola. Przod jest przekoszony o 1.7 cm a tyl o 2 cm na strone kierowcy.

Samochod jezdzi normalnie, przy hamowaniu nie sciaga, jedyna wada to jak juz sie wie to jak stoi na parkingu wtedy wydaje sie, ze sie przewroci :lol: :lol: :lol:

Mam zamiar nic z tym nie robic bo mi nie przeszkadza

pzdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group