To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - -12 i stop

Witold_Rybarz - 04-01-2008, 10:30
Temat postu: -12 i stop
dzisiaj rano przy -12 jak zawsze na mrozie zrzęził i pojechałem
ale po 2km check engine i zgasł,
po 1-2 minutach zapaliłem delikatnie ruszyłem kontrola świeci autko muł ale jakoś dojechałem do roboty,
w trakcie dnia po jakimś 3- 4 uruchomieniu i przejechaniu 15 km check zgasł i jest ok
(paliwo ze statoila)

kolega z pracy to samo tyle że check mu nie świecił ale dowlókł się do roboty 50km/h

Anonymous - 04-01-2008, 10:38

A zatankowałeś zimowy ON??
Jak nie to dolej uszlachetniacza. Można też PB95 ale przy commonrailu L200 byłbym ostrożny.

pozdr

Witold_Rybarz - 04-01-2008, 10:56

ostatni tankuję na statoilu
skąd mam wiedzieć co oni mają styczeń to chyba zimowy???

poza tym skoro kolegi L-eczka ma to samo a on tankuje gdzie indziej i ma nowszy (-1mies mniejszy przebieg) to może coś z jakichś wad fabrycznch czy też niedoróbek

Anonymous - 04-01-2008, 11:08

Ciekawe problemy.
Ja w miom L200 2006r w zeszłą zimę odpalałem lekko dodając gazu. W tym roku pali przy -10 bez dodania gazu po dwóch obrotach wałem. Kontrolka check engin zapaliła sie tylko raz w zeszłą zimę. Wyłączyłem wtedy silnik i po ponownym odpaleniu było ok. Nie stosuję dodatków do ropy ponieważ odradził mi to serwis. Na pewno jednak komputer sterujący silnikiem uczy się i dostosowuje do zmiennych warunków. Po pierwszym przeglądzie kiedy miałem reset kompa to wypaliłem dwa zbiorniki paliwa do czasu kiedy wszystko się unormowało. Codzi mi o odpalanie silnika latem i spalanie dużo wyższe niż normalnie.

Pozdrawiam
Cezar

Anonymous - 04-01-2008, 15:58

sprawdź filtr paliwa
ja też miałem ostatnio problemy, wymienili filtr i jest git

Magic - 04-05-2010, 19:41

Witam,
jeśli chodzi o zimowe problemy w L200 od 2006 - spowodowane są brakiem podgrzewacza paliwa. Rurki są tak wygięte, że paliwo przymarza i o jeździe poniżej -12 można zapomnieć. Usterka naprawiana w ramach gwarancji. Warto w lecie sprawdzić i wyegzekwować montaż przed zimą. BTW powinni wzywać do serwisu, niestety nie robią tego. Przynajmniej w moim L200 2007 wystąpił taki problem (mimo, że przeglądy gwarancyjne robione Panowie nie zwrocili na brak podgrzewacza). Natomiast w Pajero Sport zapala sie kontrolka Check Engine jak paliwo nie przypasi - bio diesel (ale nie ma reguły) słyszałem gdzieś, że może to być spowodowane wodą w filtrze paliwa. Ile w tym prawdy to już nie wiem ...

mix2ra - 11-05-2010, 00:15

Witam,

Potwierdzam to co napisał Magic.

Ostatniej zimy miałem te same problemy tyle że nie przy -12 ale przy -20, może paliwo było trochę lepsze... W każdym razie, jeżeli auto jest jeszcze na gwarancji to powinni w serwisie wymienić filtr paliwa na nowszy z grzałką elektryczną i jeszcze rurki przez które pobierane jest paliwo z baku (nie wiem jak to się nazywa). W mojej Elce wymienili w ASO bez żadnych problemów.

Informacje niezweryfikowane ale wyszukane na tym forum:
Paliwa (diesel) w wersjach ulepszonych potrafią mieć więcej "dodatków pawlaka" niż te normalne. Dlatego droższe wcale nie znaczy lepsze.

Ja w zimie jeżeli temperatura przekracza -10 przez dłuższy czas stosuje zawsze ulepszacze. Poszukaj na forum, jest gdzieś temat które sprawdzają się najlepiej i przy okazji nie niszczą silnika.

Pozdrawiam,
Mix

romero - 11-05-2010, 22:29

mix2ra napisał/a:
powinni w serwisie wymienić filtr paliwa na nowszy z grzałką elektryczną

Mi wymienili ale zapewniam Cię,że z elektrycznością to nie ma nic wspólnego.Temat tego podgrzewacza gdzieś na forum jest więc nie będę powielał.
Pozdrawiam.

namotore - 26-10-2010, 07:43

w zwiazku ze zblizajacymi sie mrozami zwracam sie do kolegow o odkrecenie korka dolnego w filtrze paliwa i nacisniecie trzy-cztery razy pompki na w/w filtrze, nastepnie zakreccie spust :) . pozwoli to wyrzucic wode (czujnik wody dziala za pozno). By to wszystko sie udalo uzytkownikom o prawdziwie meskich (duzych) dloniach, nalezy najpierw odkrecic 2 srubki mocujace filtr do nadwozia (chyba klucz 12). pozdrawiam, lejcie ON verva, ultimate,v-power etc gdy temp. poranna spada ponizej -5 st.
Sam nie posiadam podgrzewacza, ostatniej zimy Ela stala na zewnatrz przez noc przy -27 i po drugim grzaniu swiec zaskoczyla bez problemu kazdego ranka, warto tez dolac wody do aku, bo juz z fabryki wychodzi z za niskim stanem. PZDR.

Januszl200 - 26-10-2010, 08:27

namotore napisał/a:
lejcie ON verva, ultimate,v-power etc gdy temp. poranna spada ponizej -5 st.

Ja polecam ew. lanie do każdego tankowania depresatora SKYDD (prod. szwedzkiej). Nie czekałbym do mrozów, bo nie wiadomo czy na stacjach jest już paliwo zimowe.
:wink: Życzę łagodnej zimy.

Witold_Rybarz - 26-10-2010, 09:10

romero napisał/a:
mix2ra napisał/a:
powinni w serwisie wymienić filtr paliwa na nowszy z grzałką elektryczną

Mi wymienili ale zapewniam Cię,że z elektrycznością to nie ma nic wspólnego.Temat tego podgrzewacza gdzieś na forum jest więc nie będę powielał.
Pozdrawiam.

no właśnie
a na schematach elektrycznych jest wyjście na fuel heater



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group