L200 Techniczne od 2006r - -12 i stop
Witold_Rybarz - 04-01-2008, 10:30 Temat postu: -12 i stop dzisiaj rano przy -12 jak zawsze na mrozie zrzęził i pojechałem
ale po 2km check engine i zgasł,
po 1-2 minutach zapaliłem delikatnie ruszyłem kontrola świeci autko muł ale jakoś dojechałem do roboty,
w trakcie dnia po jakimś 3- 4 uruchomieniu i przejechaniu 15 km check zgasł i jest ok
(paliwo ze statoila)
kolega z pracy to samo tyle że check mu nie świecił ale dowlókł się do roboty 50km/h
Anonymous - 04-01-2008, 10:38
A zatankowałeś zimowy ON??
Jak nie to dolej uszlachetniacza. Można też PB95 ale przy commonrailu L200 byłbym ostrożny.
pozdr
Witold_Rybarz - 04-01-2008, 10:56
ostatni tankuję na statoilu
skąd mam wiedzieć co oni mają styczeń to chyba zimowy???
poza tym skoro kolegi L-eczka ma to samo a on tankuje gdzie indziej i ma nowszy (-1mies mniejszy przebieg) to może coś z jakichś wad fabrycznch czy też niedoróbek
Anonymous - 04-01-2008, 11:08
Ciekawe problemy.
Ja w miom L200 2006r w zeszłą zimę odpalałem lekko dodając gazu. W tym roku pali przy -10 bez dodania gazu po dwóch obrotach wałem. Kontrolka check engin zapaliła sie tylko raz w zeszłą zimę. Wyłączyłem wtedy silnik i po ponownym odpaleniu było ok. Nie stosuję dodatków do ropy ponieważ odradził mi to serwis. Na pewno jednak komputer sterujący silnikiem uczy się i dostosowuje do zmiennych warunków. Po pierwszym przeglądzie kiedy miałem reset kompa to wypaliłem dwa zbiorniki paliwa do czasu kiedy wszystko się unormowało. Codzi mi o odpalanie silnika latem i spalanie dużo wyższe niż normalnie.
Pozdrawiam
Cezar
Anonymous - 04-01-2008, 15:58
sprawdź filtr paliwa
ja też miałem ostatnio problemy, wymienili filtr i jest git
Magic - 04-05-2010, 19:41
Witam,
jeśli chodzi o zimowe problemy w L200 od 2006 - spowodowane są brakiem podgrzewacza paliwa. Rurki są tak wygięte, że paliwo przymarza i o jeździe poniżej -12 można zapomnieć. Usterka naprawiana w ramach gwarancji. Warto w lecie sprawdzić i wyegzekwować montaż przed zimą. BTW powinni wzywać do serwisu, niestety nie robią tego. Przynajmniej w moim L200 2007 wystąpił taki problem (mimo, że przeglądy gwarancyjne robione Panowie nie zwrocili na brak podgrzewacza). Natomiast w Pajero Sport zapala sie kontrolka Check Engine jak paliwo nie przypasi - bio diesel (ale nie ma reguły) słyszałem gdzieś, że może to być spowodowane wodą w filtrze paliwa. Ile w tym prawdy to już nie wiem ...
mix2ra - 11-05-2010, 00:15
Witam,
Potwierdzam to co napisał Magic.
Ostatniej zimy miałem te same problemy tyle że nie przy -12 ale przy -20, może paliwo było trochę lepsze... W każdym razie, jeżeli auto jest jeszcze na gwarancji to powinni w serwisie wymienić filtr paliwa na nowszy z grzałką elektryczną i jeszcze rurki przez które pobierane jest paliwo z baku (nie wiem jak to się nazywa). W mojej Elce wymienili w ASO bez żadnych problemów.
Informacje niezweryfikowane ale wyszukane na tym forum:
Paliwa (diesel) w wersjach ulepszonych potrafią mieć więcej "dodatków pawlaka" niż te normalne. Dlatego droższe wcale nie znaczy lepsze.
Ja w zimie jeżeli temperatura przekracza -10 przez dłuższy czas stosuje zawsze ulepszacze. Poszukaj na forum, jest gdzieś temat które sprawdzają się najlepiej i przy okazji nie niszczą silnika.
Pozdrawiam,
Mix
romero - 11-05-2010, 22:29
mix2ra napisał/a: | powinni w serwisie wymienić filtr paliwa na nowszy z grzałką elektryczną |
Mi wymienili ale zapewniam Cię,że z elektrycznością to nie ma nic wspólnego.Temat tego podgrzewacza gdzieś na forum jest więc nie będę powielał.
Pozdrawiam.
namotore - 26-10-2010, 07:43
w zwiazku ze zblizajacymi sie mrozami zwracam sie do kolegow o odkrecenie korka dolnego w filtrze paliwa i nacisniecie trzy-cztery razy pompki na w/w filtrze, nastepnie zakreccie spust . pozwoli to wyrzucic wode (czujnik wody dziala za pozno). By to wszystko sie udalo uzytkownikom o prawdziwie meskich (duzych) dloniach, nalezy najpierw odkrecic 2 srubki mocujace filtr do nadwozia (chyba klucz 12). pozdrawiam, lejcie ON verva, ultimate,v-power etc gdy temp. poranna spada ponizej -5 st.
Sam nie posiadam podgrzewacza, ostatniej zimy Ela stala na zewnatrz przez noc przy -27 i po drugim grzaniu swiec zaskoczyla bez problemu kazdego ranka, warto tez dolac wody do aku, bo juz z fabryki wychodzi z za niskim stanem. PZDR.
Januszl200 - 26-10-2010, 08:27
namotore napisał/a: | lejcie ON verva, ultimate,v-power etc gdy temp. poranna spada ponizej -5 st. |
Ja polecam ew. lanie do każdego tankowania depresatora SKYDD (prod. szwedzkiej). Nie czekałbym do mrozów, bo nie wiadomo czy na stacjach jest już paliwo zimowe.
Życzę łagodnej zimy.
Witold_Rybarz - 26-10-2010, 09:10
romero napisał/a: | mix2ra napisał/a: | powinni w serwisie wymienić filtr paliwa na nowszy z grzałką elektryczną |
Mi wymienili ale zapewniam Cię,że z elektrycznością to nie ma nic wspólnego.Temat tego podgrzewacza gdzieś na forum jest więc nie będę powielał.
Pozdrawiam. |
no właśnie
a na schematach elektrycznych jest wyjście na fuel heater
|
|
|