To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - problemy ze skrzynia

Anonymous - 08-01-2008, 17:13
Temat postu: problemy ze skrzynia
witam. wczesniej pisalem temat problemy z PWR a dokladnie to niemam sporta. czy na eco czy na pwr skrzynia zachowuje sie tak samo. oczywiscie reszta dziala poprawnie i kontrolki dzialaja tez tak jak sie nalezy. niestety nikt nie wie co to moze byc. zczytanie bledow z TCU tez nic nie dalo. dzis trafilem na przelom. okazalo sie ze przy wlaczonym zaplonie i wrzuconym D "drive" cos brzeczy. to znaczy - wydaje mi sie ze to jakis elektrozawor lub przekaznik w skrzyni. tak jakby sie blokowal czy cos. brzeczek jest glosny i brzmi jak golarka elektryczna do wlosow. podejrzewam ze to jakis zawor nie zamyka ( zabrudzil sie ) i dlatego takie objawy. moze ktos wie jak to sprawdzic i co to moze byc. z gory dzieki-pozdrawiam.
lukasz12 - 08-01-2008, 17:17

to nie jest na temat ale u mnie też jest taki objaw tzn. to brzeczenie na D przy zagaszonym silnku, pomimo tego skrzynia skrzynia działa normalnie
Anonymous - 08-01-2008, 18:15

Witam,

to brzęczenie na "D" to standartowe zachowanie pozycjometru skrzyni biegów. Informuje Cię w ten sposób, że włączona jest pozycja drive więc nie próbuj uruchamiać silnika (bo i tak nie uruchomisz :p ).

Pozdrawiam.

Anonymous - 09-01-2008, 15:00

witam zaowazylem pewna roznice. w tej starej sigmie ktora jest na czesci i co jezdzila ok jest skrzynia o symbolu f4a33-1-unn4 a w tej co z nia walcze teraz i mam zamiar jezdzic jest f4a33-1-unn5. czy to cos stanowi. czy jest to jakas drastyczna roznica. prosze o rady. podrawiam
lukasz12 - 09-01-2008, 15:49

Wydaje mi się że nie jest to aż tak bardzo istotne, sam mam u siebie skrzynke hybrydową :-) tzn. mechanika jest z innej skrzynki z auta z '91 natomiast czujniki i płytka sterująca jest z mojej skrzynki tj '95. W zachowaniu skrzynki nie zauwazyłem żadnych różnic, wcześniej przez jakis czas miałem oryginalna płytke sterującą z tej skrzynki też chodziło OK. Wydaje mi sie że to jest jakaś marginalna różnica. Największa róznica mechaniczna między tymi skrzynkami (91 vs 95) to inne rozmiary półosiek - w 1991 są cieńsze
Anonymous - 09-01-2008, 15:49

bartek67a napisał/a:
witam zaowazylem pewna roznice. w tej starej sigmie ktora jest na czesci i co jezdzila ok jest skrzynia o symbolu f4a33-1-unn4 a w tej co z nia walcze teraz i mam zamiar jezdzic jest f4a33-1-unn5. czy to cos stanowi. czy jest to jakas drastyczna roznica. prosze o rady. podrawiam
zauwazyłem róznice pomiedzy tymi skrzyniami, bowiem lewa pól oś ma inne osadzenie w skrzyni(wieloklin), zas prawe są identyczne.

[ Dodano: 09-01-2008, 16:15 ]
to czemu ta niechce jechac a tamta jechala. dziwne rzeczy.

Anonymous - 10-01-2008, 05:24

bartek67a napisał/a:
witam zaowazylem pewna roznice. w tej starej sigmie ktora jest na czesci i co jezdzila ok jest skrzynia o symbolu f4a33-1-unn4 a w tej co z nia walcze teraz i mam zamiar jezdzic jest f4a33-1-unn5. czy to cos stanowi. czy jest to jakas drastyczna roznica. prosze o rady. podrawiam


To nie są te same skrzynie unn4 to stary typ unn5 nowy i na pewno ma inny mechanizm planetarny (dokładniej tryby satelitarne) . Nie jestem natomiast w stanie powiedzieć co powstaje w przypadku małego misz-maszu tych dwóch skrzyń.... :)

Pozdrawiam.

ps: unn5 zdecydowanie łatwiej znaleźć w Diamante niż w Sigmie...ot taka prawidłowość. ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group