Sigma/Diamante Ogólne - problemy ze skrzynia
Anonymous - 08-01-2008, 17:13 Temat postu: problemy ze skrzynia witam. wczesniej pisalem temat problemy z PWR a dokladnie to niemam sporta. czy na eco czy na pwr skrzynia zachowuje sie tak samo. oczywiscie reszta dziala poprawnie i kontrolki dzialaja tez tak jak sie nalezy. niestety nikt nie wie co to moze byc. zczytanie bledow z TCU tez nic nie dalo. dzis trafilem na przelom. okazalo sie ze przy wlaczonym zaplonie i wrzuconym D "drive" cos brzeczy. to znaczy - wydaje mi sie ze to jakis elektrozawor lub przekaznik w skrzyni. tak jakby sie blokowal czy cos. brzeczek jest glosny i brzmi jak golarka elektryczna do wlosow. podejrzewam ze to jakis zawor nie zamyka ( zabrudzil sie ) i dlatego takie objawy. moze ktos wie jak to sprawdzic i co to moze byc. z gory dzieki-pozdrawiam.
lukasz12 - 08-01-2008, 17:17
to nie jest na temat ale u mnie też jest taki objaw tzn. to brzeczenie na D przy zagaszonym silnku, pomimo tego skrzynia skrzynia działa normalnie
Anonymous - 08-01-2008, 18:15
Witam,
to brzęczenie na "D" to standartowe zachowanie pozycjometru skrzyni biegów. Informuje Cię w ten sposób, że włączona jest pozycja drive więc nie próbuj uruchamiać silnika (bo i tak nie uruchomisz ).
Pozdrawiam.
Anonymous - 09-01-2008, 15:00
witam zaowazylem pewna roznice. w tej starej sigmie ktora jest na czesci i co jezdzila ok jest skrzynia o symbolu f4a33-1-unn4 a w tej co z nia walcze teraz i mam zamiar jezdzic jest f4a33-1-unn5. czy to cos stanowi. czy jest to jakas drastyczna roznica. prosze o rady. podrawiam
lukasz12 - 09-01-2008, 15:49
Wydaje mi się że nie jest to aż tak bardzo istotne, sam mam u siebie skrzynke hybrydową tzn. mechanika jest z innej skrzynki z auta z '91 natomiast czujniki i płytka sterująca jest z mojej skrzynki tj '95. W zachowaniu skrzynki nie zauwazyłem żadnych różnic, wcześniej przez jakis czas miałem oryginalna płytke sterującą z tej skrzynki też chodziło OK. Wydaje mi sie że to jest jakaś marginalna różnica. Największa róznica mechaniczna między tymi skrzynkami (91 vs 95) to inne rozmiary półosiek - w 1991 są cieńsze
Anonymous - 09-01-2008, 15:49
bartek67a napisał/a: | witam zaowazylem pewna roznice. w tej starej sigmie ktora jest na czesci i co jezdzila ok jest skrzynia o symbolu f4a33-1-unn4 a w tej co z nia walcze teraz i mam zamiar jezdzic jest f4a33-1-unn5. czy to cos stanowi. czy jest to jakas drastyczna roznica. prosze o rady. podrawiam | zauwazyłem róznice pomiedzy tymi skrzyniami, bowiem lewa pól oś ma inne osadzenie w skrzyni(wieloklin), zas prawe są identyczne.
[ Dodano: 09-01-2008, 16:15 ]
to czemu ta niechce jechac a tamta jechala. dziwne rzeczy.
Anonymous - 10-01-2008, 05:24
bartek67a napisał/a: | witam zaowazylem pewna roznice. w tej starej sigmie ktora jest na czesci i co jezdzila ok jest skrzynia o symbolu f4a33-1-unn4 a w tej co z nia walcze teraz i mam zamiar jezdzic jest f4a33-1-unn5. czy to cos stanowi. czy jest to jakas drastyczna roznica. prosze o rady. podrawiam |
To nie są te same skrzynie unn4 to stary typ unn5 nowy i na pewno ma inny mechanizm planetarny (dokładniej tryby satelitarne) . Nie jestem natomiast w stanie powiedzieć co powstaje w przypadku małego misz-maszu tych dwóch skrzyń....
Pozdrawiam.
ps: unn5 zdecydowanie łatwiej znaleźć w Diamante niż w Sigmie...ot taka prawidłowość.
|
|
|