Carisma - FAQ - [Cari 1.8 GDI] Jak sprawdzić fajkocewki domowym sposobem
wazu - 12-01-2008, 00:28 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Jak sprawdzić fajkocewki domowym sposobem Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem cari po nocy, albo po dłuższym staniu. Mechanik powiedział, że padły fajkocewki. Może ktoś wie jak domowym sposobem sprawdzić, które są do wymiany? Cari 1,8 GDI 98`
saphire - 13-01-2008, 15:12
Nie sądzę żeby to były fajkocewki niemniej można co nieco posprawdzać - o ile pamiętam to w Workshop Manualu do Carismy coś w tym względzie jest opisane. Choć ja bym na Twoim miejscu najpierw zainteresował się czujnikiem temperatury silnika.
Anonymous - 16-01-2008, 06:15
Mostkiem RLC. Czułość. Poszukaj elektronika który wie jak badać cewki bo to najgorszy do zbadania parametr w elektronice.
saphire - 16-01-2008, 10:00
W workshop manualu jest opis - bada się m.in. kształt sygnału po podłączeniu poprzez sondę wysokiego napięcia do oscyloskopu. Nawet poszczególne anomalie na wykresach są opisane.
Bartek - 16-01-2008, 10:10
I to jest jedyny sposób..... fajkocewka jest zintegrowana z tranzystorem mocy, więc jej pomiary są praktycznie niemożliwe
wazu - 18-01-2008, 22:35
No i po kłopocie (przynajmniej tak mi sie wydaje). Pojazd odpala bezproblemowo (jak na razie). Wymieniłem dwie cewki (trochę na "czuja") i pomogło. Rzeczywiście pomiar tego ustrojstwa klasycznym mirnikiem jest niemożliwy (różnice parametrów np. oporności na stykach cewki są niezauważalne). Dzięki panowie za podpowiedzi, niech moc będzie z Wami
|
|
|