To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - piszcząca kierownica

Anonymous - 21-01-2008, 20:56
Temat postu: piszcząca kierownica
Od pewnego czasu popiskuje mi kierownica.
Tzn. np.przy manewrowaniu na parkingu kiedy jest cicho w aucie slychac ewidentne tarcie plastiku o plastik.Nie jest to zbyt glosnie aczkolwiek irytujące.Myslalem ,ze to faktycznie ktorys plastik kolumny kierowniczej wydaje taki dzwiek wiec prysnalem naiwnie lekko WD40 ale nic oczywiscie nie pomoglo.Zaciagnalem porady mechanikow i z tego co mowia to podobno "zespół styków" wydaje takie dzwieki i podobno nie zabardzo sie da z tym cokolwiek zrobic.Zanane sa takie przypadki ponoc z innych marek.Jedyna rada jest wymiana calego zespolu co jest totalnie bez sensu jak wszystko jest sprawne.
Moze ktos z Was zauwazyl podobne zjawisko u siebie?A moze ktos wie jak temu zaradzic w inny sposob jak wymiana calego elementu.

pozdrawiam

JaGrab3 - 21-01-2008, 21:05

Mialem tak w cifie, pomogło rozebranie boczków kolumny i WD-40
Anonymous - 21-01-2008, 23:37

mam to samo ale tylko rano jak samochód jest zimny po nagrzaniu piski cichną i jest ok! :?
swinks_UK - 22-01-2008, 13:10

Też tak mam w obu GDI i VR4. Szczególnie przy manewrowaniu w miejscu albo z minimalną prędkością. Trzeba sie przyzwyczaić, bo też nie denerwuje wcale aż tak bardzo :lol:
Anonymous - 22-01-2008, 17:15

Czyli jednak nie jestem odosobniony :)
To jest niesamowite jak wiele jest mankamentow ktore powtarzaja sie u innych.
Np. takie swisty wiatru,badz przygasajace zegary :D
flexa1 napisał/a:
mam to samo ale tylko rano jak samochód jest zimny po nagrzaniu piski cichną i jest ok!

U mnie jest wrecz odwotnie,czym cieplej tym bardzie slychac.

Anonymous - 23-01-2008, 07:37

U mnie tez czasem piszczy, ale wogole nie brzmi to jak ocierajace sie plastiki, tylko jakis mechanizm, faktycznie predzej ten zespol stykow, bo to takie nie typowe piszczenie i w zasadzie slyszlne tylko przy szybkim kreceniu kolkiem, stad tez glownie slyszalne przy manewrowaniu. Patrzylem juz z roznych stron na to, zeby wyeliminowac wlasnie tarcie plastikowej obudowy kierownicy i kolumny itp. i to na pewno nie ma nic wspolnego przynajmniej u mnie z plastikami.
seir - 27-10-2008, 22:43

Nie chcę robić nowego tematu to podepnę się tutaj, bo widzę, że nie ma na to rozwiązania.

Stojąc na parkingu i lekko kręcąc kierownica robi takie "łaaaaaaał" - brzmi głupio, ale co poradzić :) Przypomina to troche jakby pasek od wspomagania, a pojawiło się to przy nalaniu za dużej ilości płynu do wspomagania (mechanik przelał i mówił, ze sam sie ustabilizuje). Oszem drgania z kierownicy zniknęły, ale nadal pojawia się ten dźwięk i co gorsza czasem przy ok. 50km/h skręcając delikatnie czuję mocny opór, a kręcąc w drugą stronę idzie już ze wspomaganiem...

roch_27 - 27-10-2008, 23:07

seir napisał/a:
i co gorsza czasem przy ok. 50km/h skręcając delikatnie czuję mocny opór, a kręcąc w drugą stronę idzie już ze wspomaganiem...
masz objawy podobne do nieodpowietrzonego układu kierowniczego :wink:
Spróbuj na parkingu przekręcić kierownicą na jedną ze stron np w lewo na maxa i po czym delikatnie odpuść i znowu daj na maxa w lewo i tak ze 3 razy- byle nie za długo trzymać w pozycji max bo możesz zniszczyć pompę :!:
Później całą operację powtórz przy skręcie w prawo.
Jeżeli faktycznie masz zapowietrzony układ to powinno pomóc ;)

pozdro

Owczar - 28-10-2008, 09:54

Ja mam trochę inny problem. Jak kręcę na parkingu lub robiąc ostry nawrót, daje się słyszeć z układu kierowniczego lekkie stuknięcie przy większym obrocie kierownicą. Stuknięcia występują w tych samych miejscach niezależnie czy kręcę w lewo czy prawo. Głównie bliżej skrajnych położeń. Luzów nie ma, ale wydaje mi się jakby stukała kolumna, na jakimś przegubie. Co to może być?
Nathan - 28-10-2008, 20:18

Owczar napisał/a:
Jak kręcę na parkingu lub robiąc ostry nawrót, daje się słyszeć z układu kierowniczego lekkie stuknięcie przy większym obrocie kierownicą. Stuknięcia występują w tych samych miejscach niezależnie czy kręcę w lewo czy prawo.


No właśnie, u mnie jest podobna sytuacja. Luzów na przekładni kierowniczej nie stwierdzono, ale puknięcie jest. Dołączam do pytania poprzednika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group