To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Zaczął klepac zawór

kamil73-73 - 21-02-2008, 20:14
Temat postu: Zaczął klepac zawór
Sory ale musze odświeżyc temat zaworów,wiem że było na ten temat kilka stron opisu i wiele opini,zapytam się Was raz jeszcze co w moim wypadku zrobic.Zawór [lub zawory] klepie na gorącym troche cichnie i znowu tyka .Chciałem zaląc ceramizer dopiero wtedy jak będzie jakaś traska 300-500 km ciągłej jazdy narazie robie małe przebiegi ok 20-30 km dziennie więc niewiem czy wlewka preparatu odniesie porządany efekt .Jaka jest Wasza opinia ,lac czy czekac może ktoś miał identyczne obiawy.Za wszelką pomoc bardzo dziękuje,dodam iż po wymianie oleju jest 1200km castrol 5w 40 Magnatek
saphire - 21-02-2008, 20:36

I po wlaniu chciał byś się turlać te 300km w ślimaczym tempie? Bo po ceramizerze pierwsze 250km jeździsz na max 2750obr. :badgrin:
DamianBlue - 21-02-2008, 20:59

Witaj.
Miałem identyko problem. DO 2,5 V6 nie leje sie magnateca( wystepuje owe walenie zaworów)!!!!!!! Wszędzie o tym huczy na forum :D . Ja mialem niestety zalany przez serwis taki olej jak twój i po takim samym przebiegu objaw jak u Ciebie. Wymien olej na Mobil 1 5W/50. Ja tak zrobiłem. Po 20-50 cisza aż miło, a i silnik pracuje jakoś miło. Na magnetecu pracował jakoś "sucho"

Pozdrawiam

pompec - 21-02-2008, 21:14

miałem identyczny objaw... na zimnym klepały jak głupie, a po kilku minutach raz ciszej raz głośniej... zalałem ceramizer... przejechałem 100km na raty do 2700obr. i 2 godziny, na raty, na jałowym (1godz.= 50km)... klepanie jak ręką odjął :lol: ... już następnego dnia rano na zimnym nic nawet raz nie klepnęło... nie wiem jak ceramizer wpłyną na inne rzeczy, typu kompresja czy spalanie, ale warto było... chociażby ze względu na te popychacze...
DamianBlue - 21-02-2008, 21:32

ceramizer wtedy,kiedy wymiana oleju nie pomoże.
pompec - 21-02-2008, 21:52

DamianBlue napisał/a:
ceramizer wtedy,kiedy wymiana oleju nie pomoże.

po wymianie oleju (Mobil 10W40) klepały chyba jeszcze bardziej...

DamianBlue - 21-02-2008, 22:00

Mówie tylko kiedy ceramizer :) . U mnie wymiana oleju na 5W50 pomogła w 100%.
RoveR - 21-02-2008, 22:21

Jeżeli leje do swojego gala 2,5 V6 olej 10W40 Castrol Magnatec, to czy w tym przypadku też grozi klepanie zaworów? Jak dotąd nic nie stuka i silnik pracuje cichutko. A przebieg 185 tys.km
kamil73-73 - 21-02-2008, 22:28

Ale po wymianie po jakieś 100km nie było klepania ,a teraz nie wiadomo skąd i dlaczego zajeżdżam pod dom i słysze jak dzwoni ,szlag mnie trafia przecierz motor rozgrzany ,czy w innych autach 24 zaw. też są takie problemy??? Czy to jakaś fuszera w konstrukcji tkwi ,ten motor jest po 140000 tyś to trochę za wcześnie na klepanie !!![no chyba że ma 4 00 i facet oleju nie zmieniał ] Sciągam ceramizer i poczekam na efekty . Nadmienie ,że mam drugie auto 4 cyl faktycznie ma mniej zaworów ,więc mniej komlikacji ale ma przebieg prawie 300tyś kto wie może 350 i nic nie dzwoni,rano na zimnym 3sek i to tyle
DamianBlue - 22-02-2008, 00:39

Tak jak mówilem. Mój ma przebieg równe 100k. Po zalaniu castrolem magnatekiem zaczęło mi klepać. Po zmianie na mobil 1 5w/50 nastała piekna cisza, a silnik mruczy jak dawniej.

RoveR napisał/a:
Jeżeli leje do swojego gala 2,5 V6 olej 10W40 Castrol Magnatec, to czy w tym przypadku też grozi klepanie zaworów? Jak dotąd nic nie stuka i silnik pracuje cichutko. A przebieg 185 tys.km


Może ale nie musi klepać. Ten Silnik po prostu "nie trawi" tego oleju(można poczytać o tym na forum).

kamil73-73 napisał/a:
Ale po wymianie po jakieś 100km nie było klepania ,a teraz nie wiadomo skąd i dlaczego zajeżdżam pod dom i słysze jak dzwoni ,szlag mnie trafia przecierz motor rozgrzany ,czy w innych autach 24 zaw. też są takie problemy??? Czy to jakaś fuszera w konstrukcji tkwi ,ten motor jest po 140000 tyś to trochę za wcześnie na klepanie !!![no chyba że ma 4 00 i facet oleju nie zmieniał ] Sciągam ceramizer i poczekam na efekty . Nadmienie ,że mam drugie auto 4 cyl faktycznie ma mniej zaworów ,więc mniej komlikacji ale ma przebieg prawie 300tyś kto wie może 350 i nic nie dzwoni,rano na zimnym 3sek i to tyle

JA bym zaczął od oleju, ale to ja :wink: . Co do silnika to jeden jak dla mnie z najlepszych konstrukcji mitsu :) . Chyba większość mitsubraci się ze mną zgodzi. To że jak wczesniej nadmieniłem V6 nie trawi tego typu oleju, nie oznacza, że silnik to fuszerka :)

Pozdrawiam

Marcino - 22-02-2008, 08:42

DamianBlue napisał/a:
Tak jak mówilem. Mój ma przebieg równe 100k. Po zalaniu castrolem magnatekiem zaczęło mi klepać.

Taki mały przebieg i klepie... cośtu nie tak. I z ta złota konstukcja silnika bym tak nie przesadzał, jest ok i tyle.

MOj na liczniku ma przebieg 140k, ale mysle ze jest około 200k i nic mi ni klepie, fakt ze od czasu jak przyjechał do Polski zalewam go Mobil 5w50 lub 0w40.

Zauwazam ze jazdy na krótkich trasach i po miescie sprzyjaja temuk zeby sie zawór odezwał. Miałem takie wrazenie ze slychac coś. Dodatkowo wydaje mi sie ze jakby przed sama wynmina w okolicach 14k jest glosniej ale moze to tylko takie sugestywne odczucia. Narzie nie robie nic tylko zalewm kolejeny raz nowy olej i sie wlsnie zastanawiałem nad Magnatcem.... ale teraz to już sam nie wiem. Zreszta nioktórzy twioerdza ze Magnatec moe być podrobiony... wiec jeszcez zobacze

JaGrab3 - 22-02-2008, 12:17

Mialem elfa 10W-40 klepało strasznie, teraz mam magnateca 10W-40 +ceramizer i nic nie klepiem nawet na mrozie zaraz po odpaleniu. Ale to pewnie ceramizer tak uciszył
akbi - 22-02-2008, 12:31

DamianBlue napisał/a:
DO 2,5 V6 nie leje sie magnateca( wystepuje owe walenie zaworów)!!!!!!! Wszędzie o tym huczy na forum :D

możesz podać jakiś link do tych tematów, co sugerują, że od oleju Castrola stukają popychacze :?:

Bo to, że akurat Tobie po wymianie z Castrola na Mobil (przy tej samej lepkości) czy odwrotnie przestały stukać popychacze to uważam, za zbieg okoliczności ...te Oleje są na tyle dobre i na tyle porównywalne, że nie mogą być tutaj tak wielkie różnice w ich działaniu ... może jakbyś wlał Mobil a wcześniej lałeś Lotos'a to wówczas jestem skłonny uwierzyć w zdecydowanie lepsze działanie silnika :)

DamianBlue - 22-02-2008, 18:24

Jak znajde czas to poszukam tych linków gdzie tak piszą. Zbieg okoliczności to nie jest. Jak mówie czytałem i ktoś na forum się wypowiedział że ten silnik nie toleruje magnateca, plus kilku inych ludzi tez to stwierdziło. Wczesniej jeździłem na mobil 1 i wszystko było ok. Po zalaniu magnatekiem zaczęło się klepanie(podobnie jak u wielu innych forumowiczów). Po zmianie oleju spowrotem na mobil 1 wszystko jest ok.
Te tematy o oleju przejrzałem właśnie wtedy kiedy zaczęło mi klepać. Pisali że magnetec niet "bo zawory po nim walą". Wymieniłem i się potwierdziło.

Pozdrawiam.

Anonymous - 22-02-2008, 18:42

No to ja powiem ze pare dni temu bylem w ASO i zmienilem olej na mobila 5w cos tam i tak jak nigdy mi nic nie klepalo tak teraz mi NAPIER.... strasznie . I co poradzicie? Co to jest ten ceramizer i w ogole??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group