To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Cisnienie doladowania

Anonymous - 23-02-2008, 09:58
Temat postu: Cisnienie doladowania
Witam, kupilem wczoraj Pajero 2,5TDI 2003r. przebieg 120tys. jak wracalem nim do domu zaczelo sie cos takiego przy duzych przeciazeniach( jazda caly czas do dechy na autostradzie lub gwaltowne przyspieszanie) zapalila sie kontrolka komputera samochod zaczal slabnac i wpada w tryb awaryjny(brak mocy,brak przyspieszenia) zjechalem na bok wylaczylem silnik na 3minuty odpalilem, kontrolka zgasla i wszystko wrocilo do normy, tak sie stalo 3 razy, sprawdzilem komputerem bledy i wyszlo cisnienie doladowania za duze o co chodzi? I jeszcze spalanie wyszlo ok.10l na trasie jazdy caly czas na maksa 140-170. Jakos duzo....sie wydaje jak u Was?
Gene - 23-02-2008, 10:19

Witaj, moim zdaniem warto przeczytac o osiagach tego auta. Zdaje sie, ze masz wersje 115 konna, ktora ma fabrycznie okreslona maksymalna predkosc na poziomie 150 km/h. Ciekawe czy jadac 170 widziales co pokazuje termometr. Moim zdaniem zwyczajnie przesadziles i komputer nie chcac doprowadzic do uszkodzenia przelaczal sie wtryb awaryjny.
Spalanie przy takich predkosciach to calkiem przyzwoity wynik.

Anonymous - 23-02-2008, 12:31

Wiem, ze troche przesadzilem z ta jazda, ale temperatura silnika zawsza byla taka sama nic sie nie dzialo, pierwszy raz mi sie to stalo jak wyprzedzalem sznur aut przy predkosci ok.120...zobacze dzis czy sie cos pojawi... wymienilem olej i wszystkie filtry, blad wykasowalem.. Dzieki za odpowiedz.
miczon - 23-02-2008, 12:41

Są w zasadzie trzy możliwosci:
1. Czujnik ciśnienia doładowania sie sypie - koszt około 1300PLN w serwisie :|
2. Pani Turbina już nie wydala (nadmiernie eksploatowana np. przy nierozgrzanym silniku) i przy sporym obciążeni po prostu się wyłącza.
3. Chip (jeżeli masz) ma ustawione złe parametry i błędnie zmienia ciśnienie spalania.

zbyszekm2 - 23-02-2008, 12:42

może być, ze za duże ciśnienie. Ciśnienie w turbinie reguluje zawór sterowany podciśnieniowy,
Zazwyczaj na kolektorze ssącym, a cięgło zamontowane do podstawy turbiny.
Weź zdejmij wężyk i dmuchnij w to urządzenie, jeśli czujesz op to git, jeśli nie, to nie git.

Gene - 23-02-2008, 15:48

robixx78 napisał/a:
pierwszy raz mi sie to stalo jak wyprzedzalem sznur aut przy predkosci ok.120...zobacze dzis czy sie cos pojawi... wymienilem olej i wszystkie filtry, blad wykasowalem..

Przy takiej predkosci to nie powinno sie tak dziac, mysle, ze faktycznie cos o czym wspominaja koledzy moglo pasc. Mysle nawet, ze ta przypadlosc miala miejsce przed zakupem auta (jesli faktycznie cos padlo). Wspominasz, ze temperatura byla w normie a auto swoje juz przelecialo. Ja swoim kiedys nawet szybciej smignalem i mial jeszcze troche pod pedalem ale generalnie staram sie jezdzic bardzo spokojnie.
Nie przekraczajac 3500 obrotow. Wtedy na trasie spalanie moze spasc nawet do ok 9 litrow na setke.

tomekrvf - 23-02-2008, 20:51

robixx78, prawdopodobnie masz do przeprogramowaniu ECU silnika (jak się domyślam było zapisane DTC 49 w ECU silnika). Następnie należy sprawdzić działanie mechanizmu zmiennej geometrii w turbosprężarce i ewentualnie wyregulować. Każdy bardziej świadomy serwis Mitsu da sobie z tym radę.
PS Max ciśnienie doładowanie nie powinno być wyższe niż 1 bar. Dopuszcza się 1.2 bar ale nie dłużej jak 5-10 sekund



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group