[92-96]Lancer CB0 - rozrzad
wujas - 23-02-2008, 10:31 Temat postu: rozrzad witam.
Przymierzam sie do wymiany rozrzadu i pompy wody. Po przejzeniu manuala mam watpliwosci jak sie za to zabrac. Starsznie tam mieszaja. Wiem ze trzeba ustawic rozrzad ze znakami wiec nie powinno byc problemu. Dla pewnosci moge jeszcze maznac markerem np kropke na kole gornym i dolnym. Nastepnie policzyc zabki na pasku od jednej kropki do drugiej i tak samo zalozyc nowy. Mysle ze juz w taki sposob to nic nie spieprze??
Prosze o pomoc poniewaz nigdy jeszcze nie wymienialem rozrzadu a w tym manualu wielu zwrotow nie lapie
Hugo - 23-02-2008, 10:58
wujas napisał/a: | Mysle ze juz w taki sposob to nic nie spieprze?? | Raczej nie. Bardzo dobrze kombinujesz.
Anonymous - 23-02-2008, 14:52
Porob sobie swoje znaki bo te ktore sa fabrycznie zrobione sa nie czytelne. Ja z pocztaku mialem przestawiony rozrzad o jeden zabek. Przyznam ze silnik tak jakby lepiej sie krecil, ale dudnilo w kolektorze dolotowym i jak schodzil z obrotow to strzelal w wydech
Jogurt - 24-02-2008, 17:36
masz jakiegoś kumpla mechanika? dobrze by było jakbyś to robił pierwszy raz z kimś kto się zna choć trochę. znaki ustaw fabryczne, dodatkowo zrób swoje. pozatym wymień uszczelniacz wału korbowego. pamietaj żeby prawidłowo wsadzić taką blaszkę z wycięciami, która go osłania. po założeniu paska nie odpalaj silnika od razu, zakręć najpierw kluczem założonym na koło pasowe żeby mieć 100% że znaki są ok. zanim cokolwiek będziesz rozkręcał odkręć śrubę z koła pasowego na wale. najlepiej jakbyś miał kompresor i klucz pneumatyczny. mi ona zawsze sprawia najwięcej problemów. pamiętaj też żeby kupić odpowiednie marki części. powodzenia
wujas - 26-02-2008, 20:49
dzieki za wypowiedzi
mysle ze nie bedzie tak zle.
pozdro
Anonymous - 27-02-2008, 17:53
Dodatkowo zwróć też uwagę, że pasek w 4G92 nakłada się naprawdę ciasno i możesz odnieść wrażenie, że jest za krótki i nie pasuje. Możesz mieć zatem trochę problemów z jago założeniem. Ale daje się założyć, zapewniam.
Anonymous - 27-02-2008, 18:05
Paske w 4G92 wchodzi jak maselko pod warunkiem ze dobrze jest nacisniety napinacz i pod warunkiem ze najpierw zakladamy go na kolo rozrzadu a pozniej na kolo walu korbowego.
akbi - 28-02-2008, 08:40
Krótka szybka instrukcja:
Informacje ogólne
Przed demontażem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia rozrządu
Demontaż
Odłączyć akumulator
Zdjąć dolną pokrywę silnika
Zdemontować pasek pompy układu wspomagania kierownicy
Wyjąć pasek alternatora
Zdemontować koło pasowe wału korbowego
Zdjąć pokrywę paska rozrządu
Dopasować oznaczenia rozrządu
Poluzować naprężacz
Przekręcić naprężacz do tyłu fig 1
Dokręcić naprężacz
Zdjąć pasek rozrządu
Instalacja
Sprawdzić oznaczenia rozrządu
Przymocować pasek rozrządu
Obluzować naprężacz
Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty
Ponownie sprawdzić oznaczenia rozrządu
Dokręcić naprężacz
Ponownie zamontować wszystkie pozostałe części w kolejności odwrotnej do demontażu
Ustawienia momentu obrotowego
Naprężacz: 25 Nm
Koło pasowe wału korbowego: 185 Nm
wujas - 07-03-2008, 18:24
akbi, dzieki za instrukcje
|
|
|