To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A 2.0] Przejście z półsyntetyku na syntetyk

mandro33 - 02-03-2008, 08:38
Temat postu: [EA2A 2.0] Przejście z półsyntetyku na syntetyk
Zamierzam wymienić olej i problem polega na tym czy z półsyntetyku MOBIL 10W40 można przejść na syntetyk MOBIL 5W50.Z tego co pamiętam sa jakieś zasady dotyczące zmiany lepkości oleju.
czekoladka_1981 - 02-03-2008, 08:50

mandro33 napisał/a:
czy z półsyntetyku MOBIL 10W40 można przejść na syntetyk MOBIL 5W50

Raczej nie cofamy się, czyli nie zalewamy syntetyka po półsyntetyku, czy też po mineralnym.

mandro33 - 02-03-2008, 12:21

Zprostuje-dzięki czekoladka 1981 za odpowiedz ale czy masz racje twierdząc że sie cofamy czy nadkładamy syntetyku z pół na pełny?
Anonymous - 02-03-2008, 12:37

Przejść można, tylko po co? Syntetyk ma lepsze właściwości opłukające, wiec wypłucze Ci z silnika trochę syfu, a ten może zablokować jakiś kanalik i nieszczęście gotowe, to na tyle jeśli chodzi o zagrożenia, a jeśli się uparłeś, to zrób płukanie silnika olejem syntetycznym i potem możesz taki lać.
saphire - 02-03-2008, 12:52

Moim zdaniem przejście na lepszy olej jest zawsze możliwe. Byle by robić to stopniowo jeśli się jeździło *set tysięcy na gorszym oleju.

Tak więc najpierw przejście z minerala na półsyntetyk i jazda na tym jeden sezon a gdy wszystko OK z silnikiem i nie pije oleju to w następnym sezonie na pełny syntetyk.

Jeśli już jesteś na półsyntetyku to ja bym lał pełny syntetyk bez krępacji :badgrin: :badgrin: :badgrin:

Generalnie w obecnych czasach używanie olejów innych niż w pełni syntetyczne to po prostu bezsensowne prowokowanie silnika do większego zużywania się niż by to miało miejsce na w pełni syntetycznych markowych dobrych olejach.

Czasy z problemami przy zalaniu silnika syntetykiem po mineralce i wypłukaniem nagarów i rozszczelnieniem silnika to zamierzchła i zatęchła przeszłość z okresu silników w typie FSO1500 czy malucha więc przestańcie wreszcie tak desperować.

HOWGH! :twisted:

Anonymous - 02-03-2008, 18:34

W takim razie w moim Galu siedzi silnik z FSO...
czekoladka_1981 - 02-03-2008, 19:18

mandro33 napisał/a:
ale czy masz racje twierdząc że sie cofamy czy nadkładamy syntetyku z pół na pełny?

1- syntetyk zalany od nowości
2- półsyntetyk
3- mineralny
teraz wróć z poz.3 do poz.1
tyle już była mowa na ten temat.
http://www.mitsubishi-gra...light=jaki+olej

Robson86 - 03-03-2008, 08:02

mandro33 napisał/a:
Zamierzam wymienić olej i problem polega na tym czy z półsyntetyku MOBIL 10W40 można przejść na syntetyk MOBIL 5W50

Tez mam takie zdanie jak saphire, ze zmiana oleju z pol na pelny synetyk nie zaszkodzi a pomoze. Dzisiejsze silniki to nie sa te same jednostki co "wykute w skale" parenascie lat temu przelom 80/90r.
Mam tez przyklad znajomego, ktory mial dokladnie ten sam problem co Ty z tymi samymi olejami...
W swojej Hondzie Accord z 99r chcial zmienic olej z Castrola Magnateca 10W40 na Mobila 5W50 :) ...i zmienil :) Smiga na nim juz ponad rok czasu i kompletnie nic sie nie dzieje :)
Podsumowujac jeszcze, na pewno oleje syntetyczne mają większą odporność termiczną zachowując silnik w idealnej czystości, dodatkowo umożliwiają większą oszczędność paliwa i zapewniają większe zabezpieczenie silnika przed zużyciem.
Pozdroo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group