To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Swiatla dzienne a tylne swiatla?

Anonymous - 03-03-2008, 22:42
Temat postu: Swiatla dzienne a tylne swiatla?
Przyznam sie ze nie szukalem z czystego lenistwa :) ale moze ktos orientuje sie w przepisach, tzn. kodeks mowi o swiatlach dziennych przednich, a czy mowi o tylnych? tzn czy wlaczenie tych swiatel z przodu jest rownoznaczne z tylnymi?
Bede niedlugo montowal swoje ledy i nie wiem jak podlaczyc tzn. czy spiac je razem z postojowkami czy zasilic oddzielnie.

Anonymous - 03-03-2008, 22:53

Światła do jazdy dziennej to przód i tył - samochód ma być tak samo widzialny z przodu jak i z tyłu.
Mario - 03-03-2008, 22:59

Czyli lepiej spiąc je razem, bo samochód musi mieć oświetlenie z przodu i z tyłu jak pisał dm
Anonymous - 03-03-2008, 23:05

dm17 napisał/a:
Światła do jazdy dziennej to przód i tył - samochód ma być tak samo widzialny z przodu jak i z tyłu.


tak stanowi kodeks czy sa to Twoje spostrzezenia?

Juiceman - 04-03-2008, 00:03

Cytat:
Oddział 3
Używanie świateł zewnętrznych

Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

3. W czasie od zmierzchu do świtu, na nieoświetlonych drogach, zamiast świateł mijania lub łącznie z nimi, kierujący pojazdem może używać świateł drogowych, o ile nie oślepi innych kierujących albo pieszych poruszających się w kolumnie. Kierujący pojazdem, używając świateł drogowych, jest obowiązany przełączyć je na światła mijania w razie zbliżania się:

1. pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka, przy czym jeżeli jeden z kierujących wyłączył światła drogowe - drugi jest obowiązany uczynić to samo;

2. do pojazdu poprzedzającego, jeżeli kierujący może być oślepiony;

3. pojazdu szynowego lub komunikacji wodnej, jeżeli poruszają się w takiej odległości, że istnieje możliwość oślepienia kierujących tymi pojazdami.

4. (uchylony)

5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

6. Przepisów ust. 1-3 nie stosuje się do kierującego pojazdem, który nie jest wyposażony w światła mijania, drogowe lub światła do jazdy dziennej. Kierujący takim pojazdem w czasie od zmierzchu do świtu lub w tunelu jest obowiązany używać świateł stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdu.

7. Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio podczas zatrzymania pojazdu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Jeżeli zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie świateł zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym pojazdem i za nim, stoją inne pojazdy.

Art. 52. 1. Kierujący pojazdem silnikowym lub szynowym, w warunkach niedostatecznej widoczności, podczas zatrzymania niewynikającego z warunków ruchu lub przepisów ruchu drogowego oraz podczas postoju, jest obowiązany używać świateł pozycyjnych przednich i tylnych lub świateł postojowych. W pojeździe niezłączonym z przyczepą oraz w zespole pojazdów o długości nieprzekraczającej 6 m dopuszcza się włączenie świateł postojowych jedynie od strony środka jezdni.

2. Podczas zatrzymania lub postoju, w miejscu oświetlonym w stopniu zapewniającym widoczność pojazdu lub znajdującym się poza jezdnią i poboczem, wszystkie światła pojazdu mogą być wyłączone. Przepis ten nie dotyczy pojazdu szynowego oraz pojazdu, na którym znajduje się urządzenie lub ładunek, wystające poza pojazd i wymagające oznaczenia odrębnymi światłami.

3. Światło oświetlające przedmioty przydrożne (szperacz) może być włączone tylko podczas zatrzymania lub postoju, pod warunkiem że nie oślepi innych uczestników ruchu. Ograniczenie to nie dotyczy pojazdu uprzywilejowanego.

i jeszcze coś takiego, co wyjaśni mam nadziej
http://www.prawojazdy.com...iew&id_news=231

A po za tym musisz używać tych świateł, które posiada Twój wóz - Jeśli masz tylnie * i to auto było z nimi produkowane) musisz ich używać...

Anonymous - 04-03-2008, 08:19

Juiceman napisał/a:
i jeszcze coś takiego, co wyjaśni mam nadziej


wlasnie nic nie wyjasnia :)
autor artykulu opisuje auta wyzszej polki ktore sa wyposazane w swiatla dzienne np. A6 i w nim zauwazylem ze tylne nie sa zalaczane z przednimi. stad "urodzilo" sie moje pytanie.
jest jakas definicja swiatel dziennych? w przepisach UE znalazlem jaka powierzchnie swiecenia powinny miec ale nigdzie nie znalazlem nic o tyle.

Juiceman napisał/a:
A po za tym musisz używać tych świateł, które posiada Twój wóz - Jeśli masz tylnie


no wlasie jesli ma dzienne to moge ich uzywac, fajnie gdyby ktos mial definicje dziennych (zaraz znajde UE przepis).
dane z regulacji ECE
INTENSITY OF LIGHT

The intensity of the light emitted by each lamp shall not be less than 400 cd in the axis
of reference.

Outside the reference axis, in each direction corresponding to the points in the light
distribution table reproduced in annex 3 to this Regulation, the intensity of the light
emitted by each lamp shall be not less than the product of the minimum specified in
paragraph 7.1. above by the percentage specified in the said table for the direction in
question.

The intensity of the light emitted shall be not more than 800 cd in any direction.

In the case of a lamp containing more than one light source the lamp shall comply with
the minimum intensity required when any one light source has failed and when all light
sources are illuminated the maximum intensity shall not be exceeded.

ILLUMINATING SURFACE

The area of the illuminating surface shall be not less than 40 cm2.

COLOUR OF LIGHT

The colour of the light emitted inside the field of the light distribution grid defined at
paragraph 3. of annex 3 shall be white. It shall be measured by using a source of light
at a colour temperature of 2856 K (corresponding to illuminant A of the International
Commission on Illumination, CIE). However, for lamps equipped with nonreplaceable
light sources (filament lamps and other), the colorimetric characteristics
should be verified with the light sources present in the lamp, in accordance with
paragraph 10.2. of this Regulation.
The colour of the light emitted inside the light distribution grid defined at paragraph 5.
of annex 3 must be within the limits of the trichromatic co-ordinates prescribed in
annex 4 to this Regulation. Outside this field no sharp variation of colour shall be
observed.

cns80 - 04-03-2008, 10:23

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia[1]
z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz.U. 2003 Nr 32, poz. 262)
napisał/a:
Załącznik nr 6
poz. 18 (tabela)

Światło jazdy dziennej - nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm" 

połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego włączania światła mijania lub drogowego jako ostrzegawczego sygnału świetlnego 
Najlepiej znaleźć w necie cały tekst tabeli, bo nie mogę jej wkleić.
Anonymous - 04-03-2008, 11:09

czyli jednak z tylu musza sie rowniez palic, tzn. powinny - bezsens totalny :)
Anonymous - 04-03-2008, 13:24

arturro napisał/a:
czyli jednak z tylu musza sie rowniez palic, tzn. powinny - bezsens totalny :)
bezsens w ciągu dni bo ich nie widać bardzo często ale w nocy jest to jak najbardziej sensowne że się palą.....
cns80 - 04-03-2008, 13:43

arturro napisał/a:
- bezsens totalny
A to Polska właśnie :)
dm17 napisał/a:
ale w nocy jest to jak najbardziej sensowne że się palą.....
A od kiedy to się jeździ w nocy na światłach do jazdy dziennej :?:
:wink:

Anonymous - 04-03-2008, 14:29

cns80 napisał/a:
dm17 napisał/a:
ale w nocy jest to jak najbardziej sensowne że się palą.....
A od kiedy to się jeździ w nocy na światłach do jazdy dziennej :?:
:wink:


no wlasnie, chyba nikt normalny w nocy nie jezdzi na dziennych :? :roll:

Anonymous - 04-03-2008, 18:27

cns80 napisał/a:
A od kiedy to się jeździ w nocy na światłach do jazdy dziennej :?:
:wink:
Mi chodziło o podłączenie tylnych świateł - są podłączone do każdego "rodzaju" świateł. Nie ważne co włączysz tylne też sie zapalają.
arturro napisał/a:
no wlasnie, chyba nikt normalny w nocy nie jezdzi na dziennych :?
Ja ostatnio mijałem kobietę co o 23 jechała bez świateł po mieście i nie wiedziała czemu ludzie jej migają :twisted: :twisted:
Anonymous - 05-03-2008, 16:02

Przednie światła dzienne muszą mieć na szybkach oznakowanie RL (o ile literek nie pokręciłem :lol: ), muszą palić się z postojowymi tylnymi, a włączenie świateł "mijania" musi automatycznie wyłączyć światła dzienne.
czyli:
musi być RL na kloszu
musi być zainstalowany dodatkowy przekaźnik

zaniemanie powyższych - jeśli chodzi o kontynuowanie jazdy - to wyłącznie bez dowodu rejestracyjnego :lol:

Anonymous - 05-03-2008, 23:33

Cytat:
musi być RL na kloszu


a dokladniej DRL

Anonymous - 13-03-2008, 11:41

arturro napisał/a:
a dokladniej DRL

:lol:
a dokładniej bez D
na kloszu musi być RL
a pełna nazwa to oczywiście Daylight Running Lights :lol: albo Daylight Running Lamp albo ... jeszcze jakaś inna :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group