To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - sprowadzanie

Anonymous - 08-03-2008, 17:31
Temat postu: sprowadzanie
witam wszystkich mam takie pytanie dotyczace sprowadzania jakie dokumenty na chwile obecna sa potrzebne do sprowadzonego auta za granicy dzieki
pawlos - 08-03-2008, 22:18

jezeli auto z niemiec to dowód rejstracyjny (fahrzeugschein) oraz karta pojazdu(duzy brief-fahrzeugbrief),umowa kupna-sprzedazy i jezeli pojazd jedzie na kołach to tablice (export z czerwonym paskiem) oraz ubezpieczenie min. 2 tygodnie
Anonymous - 09-03-2008, 15:24
Temat postu: .
tylko jedno pytanie co kiedy auto jest wyrejestrowane czy ono posiada wtedy dowod pozdro
apikus - 09-03-2008, 15:51

Ja dostałem dowód (Fargzeugschein) mimo, że był wyrejestrowany. I ten dokument był potrzebny przy rejestracji. Został w urzędzie.
sampler - 09-03-2008, 20:55

Od 25 grudnia trzeba miec dowod rejestracyjny. W niemczech juz od jakiegos czasu po wyrejstrowaniu oddaja taki dowod. Ja sciagnalem auto w listopadzie i dowodzik juz mialem
roch_27 - 11-03-2008, 17:57

pawlos napisał/a:
i jezeli pojazd jedzie na kołach to tablice (export z czerwonym paskiem)
nieprawda - można wykupić tablice krótkotrwałe - na 5 dni z żółtym paskiem (kolorem) :) Oszczędność około 100 euro :lol:

pozdro

Anonymous - 11-03-2008, 18:13
Temat postu: .
slyszalem tylko ze na tych tablicach auto nie moze na wlasnych kolach przejechac granicy,no ale granicy nie ma teraz wiecie dokladnie jak to wyglada. pozdro
Chooper - 11-03-2008, 18:19

roch_27 napisał/a:
nieprawda - można wykupić tablice krótkotrwałe - na 5 dni z żółtym paskiem (kolorem) :) Oszczędność około 100 euro


na żółtych blachach nie można poruszać sie na kołach na terytorium Niemiec. Bo nie ma ubezpieczenia (stąd ta oszczędność). Do granicy pozostaje laweta


wszystkie kroki związane z importem są tutaj:
http://www.autokalkulator.pl/

temat do zamknięcia

roch_27 - 11-03-2008, 18:22

Gwoli wyjaśnienia - tablice z czerwonym paskiem są to tablice wywozowe z Niemiec za granicę. Maksymalny czas ważności - rok czasu.
Natomiast tablice z żółtym paskiem- są tzw. tablicami krótkoterminowymi (max 5 dni) i służą do przewozu pojazdu w ramach UE :)
Jesteśmy w UE wiec można jak najbardziej na takich tablicach poruszać się autem - ale tylko przez 5 dni :!: na tyle jest wystawione ubezpieczenie

pozdro

Wiktor - 15-03-2008, 15:12

Roch_27 dobrze mowi, kiedys niedalo sie przejechac na zołtych tablicach przez granice i poruszac sie na nich po polsce, aktualnie bodajże od lipca można na nich legalnie przyjechac do polski,
Anonymous - 16-03-2008, 13:42
Temat postu: .
pytalem bo musze jakos sciagnac auto szwagrowi w tym tygodniu po kosztach chce normalka.dzieki za odpowiedzi,wykorzystam to i napisze wszystko, ale mi sie tez sie tak wydaje ze mozna na zoltych bo przeciez granicy nie ma.nerka
roch_27 - 16-03-2008, 18:01

szybkiace napisał/a:
mi sie tez sie tak wydaje ze mozna na zoltych
można, można bez obawy :)

pozdro

lukpaw - 17-03-2008, 13:28

Jeżeli ktoś sprowadza auto z kraju który nie jest członkiem UE np: Szwajcaria albo USA wtedy najlepiej mieć dowód zapłaty bankowy za auto związane jest to z z naliczaniem cła, akcyzy i VAT jeżeli samochód był sprowadzony z Szwajcari a wg numeru VIN wynika ze auto było składane w holandii gdzie część Misków jest robiona warto na fakturze dokonać zapisu że samochód ma pochodzenie UE odpada płacenie cła zostaje tylko akcyza i VAT poza tym jeżeli auto jest uszkodzone przyda się wycena rzeczoznawcy, jeżeli nie ma dowodu zapłaty bankowego rzeczozna też się przyda bo to jego opinia jest wiążąca w określeniu wartości celnej auta... i niech ktoś nie napisze że auto ma uszkodzony silnik a na własnych kołach przyjechało. Do momentu dokonania czynności dopusczenia do obrotu w polskim oddziale celnym nie wolno naprawiać auta czy też malować. Jak auto bedzie dosrtarczone do OC należy mieć przy sobie :
1. dokument do odprawy może to być SAD, ECS lub T1 auta z USA będą miały go na pewno z innych krajów T1 tez sie zdarza ale z praktyki wiem ze auta z Szwajcarii nie mają zazwyczaj T1 bo nikt nie zatrzymuje auta na granicy (powyższe dokumenty wypisuje agenacja celna jakakolwiek koszt od 50 do 150zł)
2. Umowa kupna sprzedaży - faktura
3. Oświadczenie o kosztach transportu
4. dowód rejestracyjny
5. w wypadku auta uszkodzonego opinia rzeczozanwcy (koszt około 200 do 300zł)
6. gdzy nie ma się dowodu bankowego zapłatty proponuje też mieć opinie ale nie są one konieczne i urząd nie wymaga tych dokumentów

jeżeli o czyms zapomnialem to prosze dopiszcie, jak będe mogł pomóc piszcie na PW

RoveR - 19-03-2008, 18:51

Mam pytanie, czy można sprowadzić auto rozbite z przeznaczeniem na części i ewentualnie jakie czynności wtedy trzeba przeprowadzić?
roch_27 - 03-06-2008, 07:15

lukpaw napisał/a:
jeżeli samochód był sprowadzony z Szwajcari a wg numeru VIN wynika ze auto było składane w holandii gdzie część Misków jest robiona warto na fakturze dokonać zapisu że samochód ma pochodzenie UE odpada płacenie cła
niestety ale z Galantem to nie przejdzie, gdyż był produkowany tylko i wyłącznie w Japonii :wink:

pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group