To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Klima w trybie Econo lub w AC

Anonymous - 25-05-2005, 21:22
Temat postu: Klima w trybie Econo lub w AC
Hej mam Colta 1990 z klimą, ma ona dwa tryby pracy Econo i AC, niestety nie widzę różnicy między jej działaniem w tych trybach, podejrzewam, że działa cały czas na Econo bo temperaturę na wylocie środkowego nawiewu mam od 8 do 11 st. Celc. co wydaje mi się za mało, zanim pójdę do jakiegoś serwisu to chciałbym wiedzieć czego się domagać, może ktoś z was ma serwisówkę?
Kofi - 25-05-2005, 23:44

to kwestia sprezarki
w trybie econom klima chyba dziala bez sprezarki, albo wlancza ja cojakis czas, w trybie ac sprezarka chodzi non stop.
Wniosek:
w trybie econom chlodzi nieco slabiej, ale spalanie mniejsze.

Ja osobiscie uzywam tylko trybu eco, zadko kiedy AC.
A sama klime wlanczam tylko wtedy kiedy upal jest niedozniesienia, bo jakos mi sie zle oddycha powietrzem z klimy

Anonymous - 26-05-2005, 01:28

econo tak jak sama nazwa wskazuje to tryb ekonomiczny, sprezarka zalacza sie co jakis czas, nie wiem na jakiej zasadzie to dziala tzn. czy ma jakis czujnik ale wyglada to tak: w trybie econo leci zimne powietrze, po jakims czasie leci o drobine cieplejsze i znowu zimne - wytlumaczenie na chlopski rozum
w trybie ac klima chodzi nonstop i ciagle leci zimne.
tryb econo jest fajny ale czasem w trasie potrafi zaskoczyc wlaczeniem sprezarki podczas wyprzedzania zabierajac troche KM w 1.6
korzystajac z tematu ciekaw jestem czy takie czeste zalaczanie sprezarki sluze jej dobru? czy ten tryb econo pozwalajac zaoszczedzic troche paliwa w dluzszym okresie nie okaze sie bardzo kosztownym (wymiana sprezarki).

Kofi - 26-05-2005, 09:27

arturro napisał/a:

korzystajac z tematu ciekaw jestem czy takie czeste zalaczanie sprezarki sluze jej dobru? czy ten tryb econo pozwalajac zaoszczedzic troche paliwa w dluzszym okresie nie okaze sie bardzo kosztownym (wymiana sprezarki).


sluszna uwaga...

Hubeeert - 26-05-2005, 16:23

Po kolei - tryb ECONO daje takie same schładzanie jak tryb AC ale nie chłodzi stale tylko z przerwami.
Nie sądzę żeby miało to wpływ na żywotność sprężarki i nie słyszałem o takich przypadkach.
Co do temperatury w kratkach i tego jak działa klima w trybie ECONO - owszem jest czujnik pod deską rozdzielczą za schowkiem a temperatura jaką można uzyskać na kratkach - można i niższą niż te 11 stopni gdy się przełączy na recyrkulację powietrza klima ma określoną wydajnośc i wyżej dupy nie podskoczy :wink: wszystko zależy od modelu - w Stanach były montowane dwie o różnej wydajności w zależności od miejsca sprzedaży - stany północne model Chicago stany południowe model California ja mam taka i jest zdecydowanie zbyt wydajna jak na Polskie warunki.

Kofi - 26-05-2005, 21:18

pamietajcie ze niepowinno sie jechac zbyt dlugo na obiegu zamknietym przy klimie. Mozna latwo zasnąc. Ja czesto jak jade z klima mam lekko uchyloną szybę aby troche zneutralizowac suchość klimatyzowanego powietrza.
Anonymous - 26-05-2005, 21:59

ale bezsensownie jest jechac z otwartym obiegiem bo wciaga cieple powietrze z zewnatrz.
w carismie zauwazylem (zreszta w firmowych autach tez) ze najlepiej klime ustawic na przednia szybe aby zwiekszyc jej wydajnosc, pewnie przednia szyba dziala jak szklarnia i jesli ja sie schlodzi to i cale autko tez.

Hubeeert - 28-05-2005, 16:46

ale zatoki w ten sposób można przeziębić... Ja zawsze ustawiam klimę na nogi czasem wspomagam się kratkami wentylacyjnym ustawienie na głowę jest dlamnie zabójcze - ból głowy jest nie do zniesienia.
Zresztą przed wyriszeniem w drogę dobrze jest samochód schłodzić - włącvzyć nawiew na max i otworzyć na chwilę drzwi żeby pozbyć się gorącego powietrza (w samochodzie zawsze jest goręcej niż na zewnątrz) a potem zamknąć klima na max i włączyć recyrkulację co dość szybko powinno dać efekt.

Anonymous - 28-05-2005, 18:05

Hej, a ja was bym i tak poprosił o ewentualne zmierzenie temperatury w kratkach przy okazji na ustawieniu na max, u mnie jednak trochę słabo, ale może mam zbyt duże wymagania, a może moja sprężarka słabo pcha, a może mam wymieniony R12 na jakiś zamiennik, który ponoć jest gorszy.
Tak poza tym to myślę co by zajrzeć do parownika i odgrzybić go trochę, a może on jakiś brudny jest, czy ktoś się tam dobierał w Colcie, ja na razie tylko schowek demontowałem, może macie jakiś schemat??
Dzisiaj (następnego dnia niż to powyżej) pomierzyłem temperatury w kratkach u kolegi Nissan Primera 2000 rok i jest bardzo podobnie, zatem chyba moja klima nie jest zła, inną sprawą jest brak atermicznych szyb u mnie, tzn. są trochę przyciemniane, ale słońce to wali przez nie niemiłosiernie.

Anonymous - 30-05-2005, 21:09

OK, mniej więcej już wiem, sprawdziłem sobie na schemacie klimy od CAO, przełącznik temperatury - ten za parownikiem wyłącza klimę przy 8st C w położeniu Econo, i przy 3,2 w położeniu DRY. U mnie zatem na Econo działa OK, ale chyba nie na AC. Bardzo bym prosił :D uśmiech do Huberta od schemat Klimy w C50 silniczek 4G15. Wtedy bym mógł jechać do warsztatu albo elektryka, żeby to sprawdził.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group