To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Cykanie, stukanie, walenie w GDI

Anonymous - 12-03-2008, 22:33
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Cykanie, stukanie, walenie w GDI
Temat "cykania" silnika GDI był już wałkowany wielokrotnie. Trudno jednak wyrobić sobie
konkretną opinię z całego tego zlepku różnych tematów i opinii. Proponuję ankietę:

Jak zachowuje się wasza CARISMA? Odpowiedzi do ankiety uporządkowałem w kolejności
powagi sytuacji 8) . W temacie możecie podawać przebieg samochodu razem z
odpowiedzią.

Systematyzując temat cykania po lekturze forum, dochodzę do konkluzji:

Cykanie jest normalne - lepiej się przyzwyczaić.
Rodzaj oleju ma niewielkie znaczenie - rzadko pomaga.
Ceramizer pomaga.
Czyszczenie popychaczy pomaga.
Wymiana popychaczy nie zawsze pomaga (tym bardziej na zamienniki)...
Tajemniczy zaworek w misce olejowej (nie wiadomo czy pomaga).

Dodam, że w żony mitsu. "cyka" na zimno, na ciepło nic a nic - przebieg chyba ok 200k. bo
był kręcony licznik.

turek61 - 12-03-2008, 22:44

Cytat:
3. "Cyka" i stuka nieregularnie - czasem na zimno, czasem na ciepło a czasem wcale.

Przebieg 170 tys. i naprawdę czasami klepie a czasami cisza jak makiem zasiał.No cóż...Cari (rodzaj zeński) zmienna jest :badgrin:
Dzisiaj odbierałem od Rafała ramki (DZIĘKI- podobają mi sie :biggrin: ) i chciałem mu pokazać jak klepie szklanka.Czekaliśmy ok. 10 min i cisza.
Cytat:
Tajemniczy zaworek w misce olejowej (nie wiadomo czy pomaga).
wydaje mi sie ze to jest największa zagadka o której sie mówi ale jakoś nikt nie podjął sie zadania jego wymiany.Chyba bastek miał kupiony zaworek i miał go wymienić ale chyba sie poddał i wlał ceramizer.
P.S.
Ankieta powinna byc na forum ogólnym gdyż GDI mamy tez w galantach i jest tam sporo osób które mogły by zabrać głos.
Mozna założyć tam temat z odnośnikiem do ankiety.

Juiceman - 12-03-2008, 22:52

Cyka,cyka cały czas, poprzedni silnik "Wali jak gdyby młotkiem napier..." ; ) Zmiana popychaczy nie pomogła wtedy;]


Wpadł mi genialny pomysł, może nagramy stukania,walenia,cykania naszych GDI i porównamy sobie ; )

Na zimnym i na rozgrzanym silniku :>? I spróbujemy ustalić jak ten silnik powinien chodzić ;>
Ogólnopolski test cykania,stukania,walenia naszych GDI;]

Moomin - 12-03-2008, 22:58

Nie ma odpowiedzi, którą mógłbym wybrać. Cisza na zimnym, lekkie stuki na ciepłym na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu stukanie zanika. Wymienione popychacze. Przebieg 133 tys. km.
Juiceman - 12-03-2008, 22:59

Umnie przy dogazowaniu znika ;p tzn 20k obrotow ; ) i wiecej
Moomin - 12-03-2008, 23:00

turek61 napisał/a:

Cytat:
Tajemniczy zaworek w misce olejowej (nie wiadomo czy pomaga).
wydaje mi sie ze to jest największa zagadka o której sie mówi ale jakoś nikt nie podjął sie zadania jego wymiany.


Ktoś opisywał wymianę i radykalną poprawę.

[ Dodano: 12-03-2008, 23:02 ]
Juiceman napisał/a:
Umnie przy dogazowaniu znika ;p tzn 20k obrotow ; ) i wiecej

Chyba 2k obrotów.:) U mnie chyba nawet niżej.

turek61 - 12-03-2008, 23:04

Cytat:
- wina może leżeć w pompie oleju, zacina się zawór upustowy, ładuje za duże ciśnienie do magistrali olejowej i nabija za mocno popychacze. Jest to dość częsta usterka w GE. W modelach z lat 93-95 trzpień zaworu był wykonany nieprawidłowo i jego powierzchnia się zużywała. Dlatego przy przebiegu ok. 100000-150000 km do magistrali olejowej zaczynają dostawać się pęcherzyki powietrza i miękną popychacze. W lipcu 1995 roku Mazda zmodyfikowała trzpień zaworu pompy olejowej i wymieniała je na gwarancji na całym świecie (Ford w modelu Probe wymieniał całe pompy oleju). Wymiana zaworka lub pompy (w zależności od potrzeby) eliminuje obydwa objawy tj. problemy z rozruchem na zimno i z klekotaniem.
Naprawa
- trzeba sprawdzić czy tłoczek jest odpowiedniego typu oraz czy miejsce w którym pracuje nie jest wyrobione (rysy, zadziory), generalnie tłoczek powinien się przesuwać bez oporów ale też bez nadmiernego luzu

Moomin - 12-03-2008, 23:09

turek61 napisał/a:
Cytat:
- wina może leżeć w pompie oleju, zacina się zawór upustowy, ładuje za duże ciśnienie do magistrali olejowej i nabija za mocno popychacze. Jest to dość częsta usterka w GE. W modelach z lat 93-95 trzpień zaworu był wykonany nieprawidłowo i jego powierzchnia się zużywała. Dlatego przy przebiegu ok. 100000-150000 km do magistrali olejowej zaczynają dostawać się pęcherzyki powietrza i miękną popychacze. W lipcu 1995 roku Mazda zmodyfikowała trzpień zaworu pompy olejowej i wymieniała je na gwarancji na całym świecie (Ford w modelu Probe wymieniał całe pompy oleju). Wymiana zaworka lub pompy (w zależności od potrzeby) eliminuje obydwa objawy tj. problemy z rozruchem na zimno i z klekotaniem.
Naprawa
- trzeba sprawdzić czy tłoczek jest odpowiedniego typu oraz czy miejsce w którym pracuje nie jest wyrobione (rysy, zadziory), generalnie tłoczek powinien się przesuwać bez oporów ale też bez nadmiernego luzu

No tak, ale to dotyczy Mazdy. Nie wiadomo czy w Mitsu jest tak samo, choć ten ktoś pisał, że też były jakieś wadliwe zaworki i ponoć je wymieniali, ale nikt tej opinii nie powtórzył. Wymieniałem popychacze u mechanika klubowego, chyba by o tym wiedział, a nic nie mówił. Za to mówił, że popychacze wymieniali na gwarancji i nic to nie dawało. Wiedział też o tej wadliwej partii głowic bez kanału olejowego, która mi się trafiła więc myślę, że i o takiej rzeczy by wiedział.

Anonymous - 12-03-2008, 23:24

Cytat:
Ankieta powinna byc na forum ogólnym gdyż GDI mamy tez w galantach i jest tam sporo osób które mogły by zabrać głos.
Mozna założyć tam temat z odnośnikiem do ankiety.


Chyba ten temat można tam "podpiąć" jakoś (chyba moderator może to zrobić)...

Cytat:
Ogólnopolski test cykania,stukania,walenia naszych GDI;]

Może jeszcze konkurs na najgłośniejsze GDI ;) , a tak serio to trudny temat, bo "stukamy" w różnych okolicznościach :)

Cytat:
Nie ma odpowiedzi, którą mógłbym wybrać.

Faktycznie, pominąłem tę odpowiedź, mogłem dać przynajmniej "Nic z tych rzeczy"...

Cytat:
Umnie przy dogazowaniu znika ;p tzn 20k obrotow ; ) i wiecej

Kurcze, to lepiej niż w F1 ;)

Cytat:
Ktoś opisywał wymianę i radykalną poprawę.


Może ktoś z Mitsumaniaków się wreszcie skusi :)

Juiceman - 13-03-2008, 00:19

Ja wymienilem silnik ;]

Odnosnie 20 czepiacie sie ;p.

Najglosniejsze gdi hmmm.... mysle ze bysmy mieli tu miejsce do popisu ; )

Moomin - 13-03-2008, 00:25

Juiceman napisał/a:
Ja wymienilem silnik ;]

A co mu było?

Juiceman - 13-03-2008, 00:27

To nie byl stuko, to nie bylo walenie to byl klekot (zeby nie bylo niedomowien wymiana popychaczy nie pomogla ; / )Wymiana silnika, ktory byl odmlodzony o 50k pomogla na jakies 7-8 miesiecy i cykanie (juz nie klekot) powrocilo ;)
emfranc - 13-03-2008, 08:07

U mnie cyka na zimnym silniku, po zagrzaniu cisza. Najgłośniejszy jest przy temperaturach poniżej ) st. C. Wtedy przez kilka pierwszych sekund słychać wyraźnie klekot. W poniedziałek zalałem nowy olej 5w50 i zmieniłem filtr oleju z Filtrona na Mann-a z zaworkiem. Nie pomogło - dalej słychać cykanie. Dziś wlewam ceramizer.
saphire - 13-03-2008, 09:37

Mój ma dopiero 100tys ale czasem zdarzało się że pod koniec tuz przed wymianą oleju na zimno czasem zastukał przy rozruchu jednak po wymianach oleju na nowy już nie a tym bardziej teraz po ostatniej wymianie z dodatkiem ceramizera jest piękna cisza. Mam wam nagrać to piękne wiosenne szemranie mojego strumyczka-silniczka? :badgrin: :finga: :P :biggrin: :p 8) :wink:
mlun - 13-03-2008, 12:37

Mi się wydaje że to bokciu miał coś robić w swoim Galancie GDI.Już miał części kupione tylko czasu na wymianę brak.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group