Carisma - Ogólne - [Cari 1.6] Problem z kontrolką srs
Anonymous - 14-03-2008, 12:31 Temat postu: [Cari 1.6] Problem z kontrolką srs Witam wszystkich klubowiczów.Wiecie co od dwóch dni nie znika mi kontrolka srs,więc pytam CO MAM ZROBIć?Drażni mnie to i w dodatku świeci na czerwono.Dzięki za pomocną dłoń.
saphire - 14-03-2008, 12:40
Jechać do ASO.
Anonymous - 14-03-2008, 21:15
klakson Ci działa?
Dzisiaj mi pękła "sprężyna zegarowa", czyli popularnie "taśma, zwijka" pod kierownicą, mogę porobić zdjęcia i wysłać jak to wygląda. Zapala się kontrolka SRS i brak jest klaksonu. Airbagi wstawiałem miesiąc temu. Kupiłem używaną, widać lipna była... :/
Jeśli działa Ci klakson to coś dziwnego, jeśli nie działa - to napewno ta taśma. 1000 złotych na allegro i 30 minut roboty przy wymianie.
I przede wszystkim - nie bać się airbagów, nie gryzą
Anonymous - 14-03-2008, 23:51
andy1, doandy1, Spoko jutro srawdzę ,bo nie mialem potrzeby trąbić wiesz.
Matejko - 15-03-2008, 00:26
tasma 100zl a nie 1000zl
andy - mogles cos skopsac przy montazu, jak kupowales miales tasme szczepiona jakimis spinkami czy nie ??
Anonymous - 15-03-2008, 00:32
nie ma sprawy Jutro rano będę naprawiał sobie tą taśmę, to ew. mogę umieścić fotki.
Taśma na allegro kosztuje 100 złotych, tylko tak jak napisałem - sam kupiłem i po miesiącu się zrypała. Stara po wystrzale poduch jest sprawna, tylko ma zepsute wtyczki. Jako wykwalifikowany elektryk przełożę sobie wtyczki i pewnie będzie super luz gitara
Poduszki to prosty układ, tam nie bardzo ma co się popsuć a problem z taśmą dotyczy bardzo wielu modeli, np. bardzo często taśma pada we fiatach (bravo, bravo) i oplach (astra). To jest taka zwijka z taśmy z nadrukowanymi ścieżkami. Jak kręcisz kierownicą to ona się zwija, lub rozwija, tak jak nawinięty na palec pasek papieru. Istnieje szansa, że po kilku tysiącach przekręceń - zegnie się i złamie. Wtedy komputer nie widzi poduszki i wyskakuje błąd. Jak podłączysz wszystko, to sam się zdiagnozuje, nie ma potrzeby wizyty w ASO.
Anonymous - 15-03-2008, 15:25
andy1, Witam wiesz co klakson mi dziala ,jak masz zdjecia jak wymieniales tą tasiemke chętnie bym zobaczył.Pozdrawiam
agentusek - 29-03-2010, 13:22
mesior napisał/a: | andy1, Witam wiesz co klakson mi dziala ,jak masz zdjecia jak wymieniales tą tasiemke chętnie bym zobaczył.Pozdrawiam |
podczepie sie pod temat, co prawda mam Lancerka ale to jeden pies...
u mnie przy kreceniu w prawo lampka gasnie, jak pokrece w lewo lub jade nawprost to sie zapala. Klakson dziala. to pewnie ta zwijarka jak mowicie. mozna to dziadostwo na allego dostac? po czym tego szukac? nawijka?; zwijarka? tasma?
dzieki za pomoc
marekcarisma - 05-04-2010, 15:14
ja tez mam ten problem niestety chyba bez elektronika sie nie obejdzie ale u mnie problem pojawijl sie jak odpalilem w 20stopniowy mroz i srs juz nie zgslo skasowanie bledu poduszki powinno zaltwic sprawe
koraz - 28-09-2013, 14:35
U mnie z kolei rok temu pomogło, ale już teraz nie. Byłem na komputerze i nie da się go skasować... Klakson nie działa... Ma ktoś foty jak to wymienić? Albo może chociaż jak się do tego dostać?
misibiczi - 28-09-2013, 15:32
koraz, musisz zdemontować obudowę kolumny kierowniczej i samą kierownicę. Czyli w pierwszej kolejności odkręcasz poduszkę powietrzną ( o ile pamiętam 2 śruby torx albo imbusy w tylnej części kierownicy - mogą być zaślepione jakimś plastykowym korkiem), następnie kluczem nasadowym odkręcasz kierownicę ( nie pamiętam rozmiaru, ale duży. Trzeba użyć sporo siły więc dobrze mieć kogoś do pomocy, żeby przytrzymał kierownicę, ale sam od biedy też dasz radę). Po odkręceniu nakrętki potrzebny będzie ściągacz, co by ściągnąć kierownicę z wieloklinu. Są specjalne ściągacze, ale uniwersalnym dwuramieniowym trochę kombinując i wkręcając odpowiednie śruby w otwory montażowe można sobie poradzić. To jest najtrudniejszy etap. Po zdjęciu kierownicy uzyskujesz dostęp do taśmy, która jest tylko nasunięta na kolumnę. Teraz pozostaje tylko odpiąć wtyczki taśmy ukryte pod obudową kolumny kierowniczej. Składasz jak zwykle wszystko w odwrotnej kolejności z tą różnicą, że nie będzie już potrzebny ściągacz. No i oczywiście przy demontażu kierownicy zapamiętujesz jej położenie na wieloklinie, aby przy składaniu założyć ją dokładnie w tym samym położeniu. To by było tyle
|
|
|