To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Końcówki stabilizatora przód

Anonymous - 03-04-2006, 19:16
Temat postu: [Carisma] Końcówki stabilizatora przód
Witam
mam pytanie rozpada mi się końcówka stabilizatora przód(gumy sie rozlatują)w jakiej formie to występuje jako część zamienna- same gumy, czy w kpl z śrubą mocującą?
może ktoś to już wymieniał?
pozdrawiam
Zibi

kochajj - 03-04-2006, 19:19

chodzi o łącznik stablilizatora???? czy gumy stabilizatorea??? jesli to pierwsze to kupujesz cały łącznik z gumami...
Matejko - 03-04-2006, 19:39

no wlasnie okresl sie bardziej o co chodzi, ew. gdzie to przychodzi jak wyglada??
Anonymous - 03-04-2006, 19:46

Łącznik stabilizatora, łączy lewy i prawy wahacz, i do wahacza przymocowany jest śrubą poprzekładaną gumami, nie za bardzo się na tym znam, ale wygląda to tak jakby łącznik był jedną częścią przymocowaną do wahacza za pośrednictwem dwóch "szpiek" poprzekładanych gumami , i chodzi mi o to czy wymienia się same gumy ewentualnie ze "szpilkami" czy cały łącznik wraz ze wszystkimi elementami.
pozdrawioam
zibi

[ Dodano: 03-04-2006, 20:55 ]
tak to wyglada
zibi

[ Dodano: 03-04-2006, 21:07 ]
dodam że ta "szpilka " z prawej strony jest sztywno umocowana do wahacza , a z lewej jest juz całkowicie lużna lata we wszystkich kierunkach.
zibi

Matejko - 03-04-2006, 21:25

to nie jest lacznik stabilizatora tylko drazek stabilizatora, pierwszy raz widze zawias przod z nowego modelu i musze stwierdzic ze nie masz czegos takiego jak lacznik stabilizatora,
owa szpilka ma numer Pnc: 40632 MR392730 (nr czesci do zakupu - caly komplet z gumkami itp. nie kupisz w orginale kazdej czesci osobno),
do kompletu proponuje zakupic jeszcze gumki drazka stabilizatora Pnc: 40699 MR554269 - koszt maly bo 2szt. kosztuja dokladnie 18zl za orginal, tyle ze roboty sporo z wymiana
dla porownania
zawieszenie nowy model:

stary(zaznaczony lacznik stabilizatora):


po czesci dzwonic do uzytkownika japaneze :)

Marcino - 04-04-2006, 11:26

Matejko a mozesz wrzycić tak rozrysowany tylne zawieszenie, to moze i ja sie okresle jakie częsciu mam do wymiany, bo nie chce błednie poznaywac. Dzieki
Pozdowienia

Anonymous - 04-04-2006, 15:35

Dziękuję Matejko
jak zwykle pomoc 100% już zamówiłem lewa i prawa strone (44zł za 1 kpl.)
Duzy punkt .
Pozdrawiam
zibi

Matejko - 04-04-2006, 16:14

a te gumki co zaznaczylem tez wziales?? bo koszt niewielki a chyba warto wymienic taki nazwijmy to komplet, zreszta mozesz je sprawdzic przy wymianie jak odkrecisz drazkiem to poruszaj nim i zobacz czy nie ma luzu jak ma to gumki do wymiany :)
Marcino pewnie ze moge

no i w 1.8 jest jeszcze drazek z tylu wraz z lacznikami i gumami stabilizatora:

[klik w zdjecie to sie powiekszy :P ]

Marcino - 06-04-2006, 13:37

mam pytanie, czy wymiana w tylnym zawieszeniu tuleji 41387 tej najwiekszej przysparza duzo kłopotów? Zauwazyłem wczoraj podczas ogledziń ze lekko tam zaczyna stukać. czy ktos to robił sam? czy ciezko jest wybić tą tuleje metalowo gumową i jak dużą cześć zawiezzenia nalezy rozebrać. czy przy okazaji wymnieniać coś jeszcze? Mysle tu napweno o gumkach pod łacznikiem stabilizatora 41632 i 41635.
Ile to moze kosztować w warsztacie u mechnika (nie w ASO bo tam nie pojade napewno)
Pozdrawiam

Matejko - 06-04-2006, 15:43

41387 tylko prasa, co do tych pozostalych nie mam pojecia, te gumy 41387 tylko w orginale szkoda roboty na podrobki, co do wymontowania wszystko zalezy od tego czy sruby zapieczone czy nie, jak nie zapieczone to wyciagasz tylko wahacz z ta tuleja, jak zapieczone to caly zawias z amorem
Anonymous - 06-04-2006, 16:47

Witam.
Odnosnie łącznika stabilizatora, dodam że wymieniłem.
Przyczyną luzu nie były popękane gumy jak przypuszczałem, ale skorodowane i wybite podkładki pod tulejkę dystansową łacznika .
Na prawym łączniku luz prawie niewyczówalny, a uszkodzenie większe niż na lewym.
Rozkręcić starego łacznika nie dałem rady, użyłem małej szlifierki kątowej,
ciecia dokonałem w miejscu tulejki dystansowej, i samo się "rozjechało"
z montazem nowego łacznika nie ma żadnego problemu.

Przy okazji dodam że przy luzie na łączniku podczas hamowania na kierownicy są prawie tak samo odczuwalne wibracje jak przy zużytych , czy bijacych tarczach hamulcowych
Tak ze warto gdy mamy takie objawy sprawdzić też łączniki stabilizatora.
Pozdrawiam
zibi

Matejko - 06-04-2006, 17:02

ale ogolnie rozbija sie o ten element na rysunku nr 40632??
Anonymous - 06-04-2006, 19:10

Tak dokładnie chodzi o ten element.
W katalogu cześci widnieje jako "Łacznik stabilizatora" i składa się z -(tak jak na rysunku)
długiej śruby,podkładki,gumy (to wkładamy pod wahacz)guma, podkładka(na wahacz)tulejka dystansowa,podkładka,guma(pod stabilizator)guma,podkładka i nakretka(nad stabilizator.
przed

i po
pozdrawiam
zibi

Marcino - 07-04-2006, 08:40

Zibi, jaka była cena za te koncówki stabilizatorów?Czy to oryginaly? Ja u siebie z przodu nad tym pomysle moze przestanie pukac, bo to widze można samemu zrobić
Mi powiedzieli 40zł za zrobienie tuleji wachacza z tyłu, tylko jak Matejko mowi robić w oryginalnych cześciach to tak zrobie, juz napisałem do Japaneze.
Pozdrawiam

Matejko - 07-04-2006, 09:07

Marcino poprostu te tuleje wytrzymaly u mnie troszke ponad pol roku w zamienniku, zapytaj japaneza moze cos poleci w dobrym sprawdzonym zamienniku - to wtedy podziel sie informacja z nami :) a np biorac pod uwage tuleje tylnych wahaczy poprzecznych(nr 41617 i 41309) wsadzilem jakies z jc ponad 2 lata temu i poki co cisza


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group