To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Drugie zycie GDI

sampler - 21-03-2008, 19:00
Temat postu: Drugie zycie GDI
Koreanczycy pokazali taki prototyp. Ciekawostka jest zastosowanie silnika 2.0 GDI z turbo o mocy 290 KM i 392 Nm momentu obrotowego w zakresie od 2 tys obr./min do 4 tys. obr./min. Jak dla mnie rewelacja. Przeciez to zmiata kazdego diesla 2-3 l.
mlun - 21-03-2008, 22:54

Każdy benzyniak z turbo jak się teraz popatrzy to ma spory moment od samego dołu. Co do tego prototypu to ciekawa opcja.
zwolin - 22-03-2008, 16:23

Ja bym się tak nie podniecał.
Po pierwsze 290 KM z 2l to dużo, więc pewnie odbije się to zarówno na zywotności silnika, jak i na kosztach utrzymania.
Po drugie: po co komu 290 KM w małym i lekkim FWD (pomijając palenie gumy). Mocy i tak nie da się w pełni wykorzystać z uwagi na trakcję. Jeśli "ubiorą" to w jakąś mułowatą kontrolę trakcji i resztę elektroniki to szlag trafi całą przyjemność z jazdy.
Tak czy inaczej to moim zdaniem lansowóz, a nie auto dla miłośników ostrej jazdy.

Robson86 - 22-03-2008, 17:41

zwolin napisał/a:
Po pierwsze 290 KM z 2l to dużo, więc pewnie odbije się to zarówno na zywotności silnika, jak i na kosztach utrzymania.

fajnie ze jest to silnik GDI...kto wiem może Mitsubishi dzieki temu modelowi ponownie wroci do tego typu silnikow :?: :)
zwolin napisał/a:
Po drugie: po co komu 290 KM w małym i lekkim FWD

cos w stylu Focusa RS ( :?: ) czy Alfy GTA ...3eba przyznac ze trakcji to one w ogole nie maja :P :D
Pozdroo

swinks_UK - 05-04-2008, 23:44

Robson86: ależ Mitsubishi się wcale nie wycofało z GDI.
Przecież większość Galantów i Leguminów na macierzystym rynku (Japonia) to właśnie auta z silnikami GDI:
EA1x/EC1x (1.8 GDI),
EA3x/EC3x (2.4 GDI)
i EA7x/EC7x (2.0 GDI).
Wszystkie te silniki mają większą moc niż odpowiedniki europejskie, np. 1.8 GDI w EA1x ma 150 KM, no i jeżdżą na 99 oktanowej benzynie (tak mają mapowane ECU).
A na pocieszenie dodam, że w przypadku Galanta w JP to jakieś 40% produkcji to AWD. Cóż... na Europę tylko pchane były "ośki". Więc, może i ten projekt doczeka sie dobrego AWD.

sampler - 05-04-2008, 23:53

Ten link zamiescilem po to by pokazac ze rozwija sie ta technologia. Wrysk bezposredni w polaczeniu z turbina daje niesamowity efekt. Silnik TFSI juz jest najciekawsza opcja w VW teraz koreance wypuszczaja cos takiego. Moze Mitsu tez cos pusci na rynek europejski z doladowanym GDi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group