Problemy techniczne - CARISMA 00r 1.8GDI Usterka elektryki
Anonymous - 31-03-2008, 18:15 Temat postu: CARISMA 00r 1.8GDI Usterka elektryki Witam MitsuManiaków,
Carii u nas w domu zaczęła szwankować. Ale od początku...
Po sprowadzeniu miśka do Polski tata stwierdził że trzeba wymienić komplet łożysk na skrzyni bo huczy skrzynia. Po obgadaniu terminu naprawy i po zostawieniu samochodu u mechanika. Auto powróciło do domu już z błogą ciszą w środku. W trakcie powrotu do domu parę razy zgasła carii bo ECU sie rozregulował (mechanik zdejmował klemy) Na miejscu od razu do was na forum i szukać "nauki obrotów i zamykania szyb"miśka. Przeprowadziliśmy naukę 300 km przejechaliśmy i carii działa jak marzenie. DO CZASU... pewnego razu, wyprzedzający mnie kierowca zwrócił uwagę że nie ma świateł stopu. Od razu na pierwsza lepsza zatoczkę i dawaj sprawdzać. Faktycznie! niema... od razu myśl: BEZPIECZNIKI! i faktycznie sfajczył się, na stacji szybki zakup i wymiana => działa! Jakiś niewielki czas później była jakaś sytuacja że trzeba było użyć długich i tutaj kolejna niespodzianka... Niema długich, do tego stopnia że nic sie nie świeci na kokpicie żadna sygnaturka długich. Sprawdziliśmy z tatą bezpieczniki wg. opisu FaQ na forum (te w komorze silnika i te pod kolumną kierowniczą) ale żaden nie spalony, zbadaliśmy też przekaźniki pstrykają i nie widać po nich oznak że są przepalone. Dodam tyle ze carii ma automatyczne zapalanie się świateł taka wersja z Szwecji.
Wczoraj sfajczył się znowu bezpiecznik od świateł stop, to tym razem daliśmy większy.
Moja prośba jest następująca, potrzebuję schematu elektronicznego świateł długich, jaka kostka jest odpowiedzialna za to, nie moge jej znaleźć na schemacie. Pobrałem z forum plik pt."xCarisma9503E" tam są schematy elektryczne ale nie mogę dojść który jest od świateł, chodzi mi o to aby ktoś mógł to rozpoznać i chociaż wstawić screen jak on mniej więcej wygląda to już postaram się doszukać go w tym zbiorze schematów albo nazwę podać to poszukam po nazwie. Chcemy z tatą sprawdzić czy jest prąd i jaki.
Może macie jakiś inny pomysł co podziałać
POZDRAWIAM
saphire - 01-04-2008, 08:51
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy na kostkach żarówek w lampach jest zasilanie od długich a później na włączniku świateł przy kierownicy.
zwolin - 08-04-2008, 22:22
D4M14N napisał/a: | to tym razem daliśmy większy. |
Nigdy, przenigdy, ale absolutnie nigdy tak nie rób. Bezpiecznik się nie psuje tylko zabezpiecza. Tą metodą to albo będziesz miał sfajczone wiązki, albo całe auto.
|
|
|