Outlander I GEN Techniczne - KTO MA PRZECIWMGIELNE w outku 1?
kordiank2 - 10-04-2008, 22:10 Temat postu: KTO MA PRZECIWMGIELNE w outku 1? wiem, pewnie każdy ma przynajmniej tylne światło przeciwmgielne... ale ja usiłuję znaleźć w outku, który przyjechał z usa, jakieś fragmenty instalacji tych świateł. więc helpmi tutaj...
zainstalowałem bez problemu przełącznik przednich przeciwmgielnych - taki poziomy z lewej strony zegarów. A po wstawieniu przekaźnika w skrzynce bezpieczników pod maską, to nawet kontrolka się zapaliła, więc przypuszczam, że są też jakieś kostki do tych halogenów - tylko gdzie???
inny problem - to tylne światło przeciwmgielne. przypuszczam, że włącznik powinienem wstawić obok kręciołka do przyciemniania/rozjaśniania podświetlenia konsoli - bo tu jest jeszcze wolna zaślepka. tylko czy w amerykańczykach są jakieś druty do tego światła? chciałbym uniknąć, jeśli to możliwe, ciągnięcia (za przeproszeniem ) druta, ale chyba będę musiał (tfu, tfu), bo nie znalazłem żadnego wyprowadzenia pod p-mgielne światło tylne. proszę więc o garść wskazówek a może i nawet 100%owych informacji...
Anonymous - 11-04-2008, 00:09
Ja też z tym walczyłem.
Jeżdżę już drugim Outlanderem zza wielkiej wody i moje wnioski są takie:
instalacje elektr i audio są takie same, tylko w zależności od wersji dołączane są do nich urządzenia bądź nie. W pierwszym miałem wszystko, co Mitsubishi do niego wkładało. W drugim - mówiąc delikatnie - nieco mniej. Ale elektryka jest wyprowadzona. Do przeciwmgielnych kończy sie kostkami w okolicy chłodnicy (wrzucę Ci jutro foty). Okrągłe halogeny kupilem na Allegro, pojechałem do AutoTest i dokupiłem przewody, "klik, klik", przekaźnik z poprzedniego, włącznik i działa. Z tylnym jest nieco gorzej: w Am Płn nie ma m.in regulacji wysokości świateł i tylnego przeciwmgielnego i stąd wydaje Ci się, że to obok kręciołka jest włącznik ale mylisz się. Zobacz tu siódme zdjęcie. Tak powinna wyglądać europejska konsola. Obok kręciołka od przyciemniania jest regulacja wysokości świateł a nie tylne przeciwmgielne. A włącznik przednich i tylnych przeciwmgielnych jest jakby podzielonym na pół przednim przeciwmgielnym z Am Płn. W przyszłym tygodniu będę montował oryginalne tylne, to powiem Ci jak mi to zrobili fachowcy, bo wydaje mi się, że fabryka wykorzystała elektr do tylnych konturówek. Ale czytałem, że rezygnujesz z nich bo wkładasz europejski zderzak, więc wolne kabelki masz.
Mam instrukcję z Usa i Polski więc porównam, czy w naszych jest miejsce na przekaźnik pod tylne. Poinformuję Cię o wszystkim
P.S. Polecam przeprogramowanie licznika z mph na km/h i zmianę oleju w skrzyni
kordiank2 - 11-04-2008, 06:58
To czekam z niecierpliwością na foty... a włącznik do tylnego wstawię od sigmy.
mile na kilometry - to bym musiał jeszcze tarcze zegarów zmienić. A przeprogramować to powinno się dać przez złącze diagnostyczne? czy raczej przez kostkę w zegarach? W grę wchodzi jeszcze wyciągnięcie chipa i programowanie "na klipsie".
Anonymous - 11-04-2008, 09:44
kordiank2 napisał/a: | To czekam z niecierpliwością na foty |
Z fotami będzie dziś jednak problem, bo potrzebny jest podnośnik i zdjęcia od spodu a ja dziś nie mam dostępu. Kostka na pewno była po tej stronie co akumulator i kabelek szedł od lewego do prawego. Wrzucę foty ASAP.
kordiank2 napisał/a: | mile na kilometry - to bym musiał jeszcze tarcze zegarów zmienić. A przeprogramować to powinno się dać przez złącze diagnostyczne? czy raczej przez kostkę w zegarach? W grę wchodzi jeszcze wyciągnięcie chipa i programowanie "na klipsie". | .
Nie mówię o tarczach tylko o "Odometer". Przyjechał do mnie koleś, wyjął komputer. Po "zassaniu" pamięci z licznika kanadyjskiego (taktuje w kilometrach) "wrzucił" do ameryka taktującego w milach. Potem spytał, jaki przebieg ma ustawić (bardzo się zdziwił, gdy kazałem zwiększyć o 60%), zainkasował 150 PLN i po sprawie. Sprawdzałem na GPS i nie ma błędów.
P.S. A czy sprawdzałeś w swoim MO, czy ma ABS...? Masz pompę ABS na grodzi silnikowej po stronie pasażera...? Nie wszystkie mają - nie chodzi o to, że ktoś skradł; po prostu jest to wyposażenie opcjonalne (sic!). I masz 2WD czy 4WD?
kordiank2 - 11-04-2008, 16:53
4WD bez ABSu - nie lubię abs - i mam tak jak chciałem - czyli bez.
rozpracowałem wiązkę na przeciwmgielne do tyłu - wyprowadzenie jest z kostki od podświetlenia tablicy rejestracyjnej, czyli w jedynej kostce, która daje prąd do zderzaka. Przeciwmgielne zasilane jest przez przewód zielony z czerwonym paskiem.
muszę jeszcze poszukać dzielonego włącznika do lampionów i przekaźnika, bo testowałem prądy na przekaźniku od horna... a i wygląda na to, że jeden przekaźnik obsługuje przeciwmgielne przód i tył, ale tu jeszcze nie mam 100% pewności.
Czym ógłbyś podzielić się schematami i tym co tam masz na papierze od outlandera? Wichura mógłby to wrzucić do downloadów, bo oprócz outkaII nic więcej o outlanderach nie mamy do zassania. Więc gdybyś mógł poskanować jakieś kartki do pdf, to byłoby miło - to wcale nie jest 2xanal, tylko "four by four"
Anonymous - 27-04-2008, 19:02
Proponuję wszystkim nabywcom outków z U.S wymianę oleju w dyfrach,u mnie
w przednim był straszny syf,fachowiec od olejów,aż jęknął!
Gwidi20 - 11-11-2008, 20:33 Temat postu: Halogeny do Outka I. Zapytanie. Witam mam pytanko odnosnie halogenow do outlandera I
Czy jak kupie halogeny na allegro od outlandera poniewaz w moim nie bylo przy wyposazeniu czy jest instalacja elektryczna do nich czy trzeba bedzie cos kombinowac?
Prosze o podpowiedzi.
Z góry dziekuje.
Pozdrawiam!
topcan - 12-11-2008, 08:25
Proponuje zerknać pod zderzak czy sa jakieś wolne kostki
ja w swoim mam dokładaną Elektryke
kordiank2 - 14-11-2008, 11:18
Gwidi20 powinieneś mieć pociągnięte wiązki, ale nie pod same zaślepki w zderzaku, tylko u góry przy chłodnicach - problemem będzie nabycie halogenów z odpowiednimi kostkami (lub przeróbka, ale nie lutowanie, niech będzie to rozbieralne) oraz do konsoli konieczny zakup dzielonego włącznika (nowy ok.250zł), który obsłuży i tylne i przednie światła przeciwmgielne. ważną sprawą jest jeszcze, czy posiadasz outlandera europejskiego, czy może z usa, bo tu też jest troszkę kombinacji - dodatkowy zakup (nowa ok.65zł): kostka przekaźnika do zamontowania w "skrzynce" bezpieczników pod maską, ale wszystko da się zrobić. niestety nie mam teraz możliwości zrobienia fotek, które byłyby bardziej pomocne. napisz, jak zakończyła się cała sprawa.
powodzenia.
Hiszpan - 15-11-2008, 19:03
Dopiero teraz sobie przypomniałem, że ten temat też dotyczył Outka I więc scaliłem
qlka2 - 14-01-2014, 20:16 Temat postu: Zaślepki halogenów Podepnę się tutaj.
Czy w miejscu gdzie OI ma halogeny przeciwmgielne powinny być wokół jakieś zaślepki/blendy? Oglądałem dzisiaj jednego Outka i miał same halogeny a wokół pusto. Było widać śruby mocujące. Poza tym w środku samych halogenów jakby coś "zarosło".
Bizi78 - 14-01-2014, 20:47
Jak mowa o okrągłych to powinny być ramki:
http://catalog.gt-parts.r...nx8cGM9PTQ4MDg4
http://s1.blomedia.pl/blo...r-I-4-10630.jpg
Jeśli mowa o prostokątnych to nie ma:
http://catalog.gt-parts.r...Xx8cGM9PTQ4MDg4
http://img.chceauto.pl/mi...472-6721_v1.jpg
qlka2 - 14-01-2014, 21:55
A takiego czegoś przypadkiem nie ma być pod spodem:
http://allegro.pl/mitsubi...3822624155.html
Gdzieś widziałem Outka z czymś takim.
Tutaj pod prawym coś takiego jest a pod lewym nie ma:
http://allegro.pl/mitsubi...3863520300.html
albercik83 - 14-01-2014, 22:16
W moim miśku mam taką ramkę z jednej strony tylko. Kiedyś jak zdjąłem zderzak to z drugiej strony nawet nie ma zaczepów żeby to zamocować. Na tej aukcji napisano że to "czerpak" , może to do powietrza albo co?
A co do tego, że jakby zarosło to odbłyśnik tak odszedł od obudowy. Się zepsuło po prostu ze starości Jak kupiłem swojego to miałem tak obydwa zniszczone i zaraz kupiłem nowe halogeny.
pozdro
GrzechuB - 15-01-2014, 10:35
Czyli do montażu halogenów z przodu wersja europa potrzeba:
Halogeny szt 2 +wkręty
Wiązka od lamp do kostki koło akumulatora
Przekaźnik -jakiś specjalny?nr?
Włącznik zmiana pojedyńczy(tył) na podwójny(Przód+tył)
Czy przewody do włącznika wszystkie dochodzą?
Pozdrówki
|
|
|