To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Pare informacji o silniku 2.0

krzychu - 21-04-2008, 19:03
Temat postu: Pare informacji o silniku 2.0
Witam

Tak proboje od jakiegos czasu znalesc informacje na temat silnik w lancerze 2.0 tutaj znalazlem przebieg momentu

http://www.her-gum.com.pl...atalog_2005.pdf

strona 17-sta

1,6 wyglada dosc blado na wysokich moze przez to ze jest SOHO

2,0 sie duzo lepiej kreci znalazlem tez info ze jest DOHC a teraz pytanie ma zmienne fazy rozrzadu??

Pytanie o spalanie czy tym silnikiem mozna srednim zejsc do poziomu 8 litrow (w 90% teren niezabudowany plynna jazda a jedynie 10% w miescie bez korkow ale sporo swiatel)

Pytanie tez o przebieg momentu bo ten silnik miedzy 3 a 4 tys ma spory spadek rzedu 5-10Nm a potem ostry wzrost okolo 20Nm jest to odczuwalne (np rozpedzanie sie na 4 bac 5 biegu w tym zakresie obrotow)??

Ktos myslal o zalozeniu lub zalozyl do tego silnik wtrysk gazu w fazie cieklej (generacja V)??

Pozdrawiam
Krzychu

tomekrvf - 21-04-2008, 22:59

krzychu napisał/a:
a teraz pytanie ma zmienne fazy rozrzadu??

Nie ma. 4G63 miało MIVEC tylko w Evo IX
krzychu napisał/a:
2,0 sie duzo lepiej kreci znalazlem tez info ze jest DOHC

Był to dobry silnik dopóki nie władowali katalizatora w kolektor wydechowy. Powyzej 6000rpm trochę już dostaje zadyszki

krzychu - 21-04-2008, 23:02

No ale jak to jest ze on w szerokim zakresie obrotow (od 2 do 6 tys) zachowuje dosc stabilny moment obroty bez zmiennej fazy rozrzadu?? Moze ma zmienna dlugosc kanalu dolotowego czy cos?? No a druga rzecz skad wynika to zalamianie momentu miedzy 3 a 4 tys w silniku bez zmiennych faz nie powinno sie tak dziac.

Krzychu

tomekrvf - 21-04-2008, 23:08

krzychu napisał/a:
oze ma zmienna dlugosc kanalu dolotowego czy cos??

Nie ma.
krzychu napisał/a:
No a druga rzecz skad wynika to zalamianie momentu miedzy 3 a 4 tys w silniku bez zmiennych faz nie powinno sie tak dziac.

A niby czemu tak nie powinno się dziać bez zmiennych faz rozrządu?. Sprawdź jak wygląda wykres silnika z poldolota - ten też nie ma zmiennych faz :mrgreen:

Artii - 22-04-2008, 14:08

8l to jest wyczyn w 4g63. Moze jak bedziesz jezdzil bardzo delikatnie to Ci sie uda.
Swoją droga w katalogach pisza ze na trasie spala 6,5l/100km ciedaw jestem czy komus sie to udalo.

Realne srednie spalanie to ok 10l mysle ze wszyscy to potwierdza.

krzychu - 22-04-2008, 16:49

Ale co przy jezdzie na trasie z predkosci 100-120km/h to chyba mi nie powiecie ze jest wir w baku rzedu 10l na setke??

Krzychu

Artii - 22-04-2008, 23:42

Na spalanie mniej niz 8 sie nie nastawiaj bo to chyba nierealne przynajmniej mi sie jeszcze nie udalo.

Przy 100-120 moze kolo 8 bedzie.

krzychu - 24-04-2008, 10:15

Czy wystepowaly na jakims rynku Lancery 2.0 z kontrola trakcji bo sie niekiedy przewija w ogloszeniach a ja w broszukrach nigdy nie znalazlem mozliwosci zamontowania ESP. A jeden gosc co chcial opylic lancera 1,6 z 2006 roku mowi ze ma ESP bo sie mu zaswieca kontrolak TC przy przekreceniu kluczyka.....

Krzychu

macia - 24-04-2008, 10:44

Ja mam 4g63 w galancie i w mieście pali od 10 w górę - zależy jak się ciśnie. W trasie zszedł nawet do 7,5 litra, oczywiście nie jeździłem z prędkościami kosmicznymi - max 140, najczęściej w przedziale 100-120km/h. Jeśli jeździsz głównie poza miastem, masz szansę pojeździć na 8l/100km :wink: Tym bardziej, że lancerek jest lżejszy od rekina :lol:
krzychu - 24-04-2008, 11:40

No ja naprawde mam ten konfort ze korki to z opowiesci znam ;) chyba ze jakis remont drogi jest ale to tez jest pare abjazdow ktorymi mozna sie przemieszczam.

No a z doswiadczenia wiem ze nawet jesli sie przescignie silnik na obrotach na trasie (wyprzedzanie czy cos) to i tak niewiele wzrasta spalanie rzedu 0,5-1l najgorzej wychodza korki jednak wtedy spalanie ostro wzrasta.

Krzychu

Pawel`85 - 24-04-2008, 22:02

Ja wiem ze lancery 1,6 maja ABS(wiadomo) i EBD(elektroniczny dyferencjal sily hamowania) i to by bylo na tyle
nie wiem jak jest w 2.0 ale raczej to samo

swoja droga to ebd calkiem fajnie dziala nie raz na zakretach jak wchodzilem z hamulcem to czulem jak nagle znika opor na kierownicy smieszne uczucie

Artii - 25-04-2008, 13:34

Tez widzialem ze wiekszosc osob pisze ze ma ESP (jednak jak ich o to wypytywalem powiedzieli ze jednak nie maja :) ) z tego co mi wiadomo w tych lancerach nie mozna tego dokupic nawet za doplata.
Anonymous - 25-04-2008, 23:51
Temat postu: ESP
Nie słyszałem o ESP w 2.0.
Co do spalania raz zdażyło mi się 7.4 l, ale to było w trakcie powrotu nowym autem z Gorzowa i już nigdy więcej :)

Anonymous - 26-04-2008, 14:22

Witam,

No to muszę przyzanać, że albo bardzo spokojnie jeździcie ale mi jakoś wyjątkowo dużo pali. W mieście to od 11 w górę, jak cisnę to i 15 bez żadnego problemu wychodzi, a na trasie zauważeyłem że średnia spada na 9,5 z klimą i delikatną jazdą, a taką granicą kiedy powstaje wir w baku jest 170. Zdażyło mi się spieszyć pomiędzy Wroclawiem, a Krakowem i skorzystałem z dobrodziejstw autostrady i powyżej 170- 190 wskazówka leci nałeb na szyję na dół - oczywiście od paliwa:-)
Pzdr

Maciek

P.S. Rekin wcale nie jest lżejszy od Lancer - sprawdzałem z Galantami w Auto TW

Anonymous - 26-05-2008, 16:58

Alph napisał/a:
Witam,

No to muszę przyzanać, że albo bardzo spokojnie jeździcie ale mi jakoś wyjątkowo dużo pali. W mieście to od 11 w górę, jak cisnę to i 15 bez żadnego problemu wychodzi, a na trasie zauważeyłem że średnia spada na 9,5 z klimą i delikatną jazdą, a taką granicą kiedy powstaje wir w baku jest 170. Zdażyło mi się spieszyć pomiędzy Wroclawiem, a Krakowem i skorzystałem z dobrodziejstw autostrady i powyżej 170- 190 wskazówka leci nałeb na szyję na dół - oczywiście od paliwa:-)


Dokladnie potwierdzam, nic dodac nic ujac... :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group