FAQ & How to? - Kontolka zmiany biegu na wyższy
Anonymous - 30-04-2008, 15:55 Temat postu: Kontolka zmiany biegu na wyższy Mam takie pytanie. W każdej rajdówce jest taki gadżet, że zaświeca się kontrolka zmiany biegów, tzn. jak obrotomierz dochodzi tuż przed okolice odcięcia to świeci. Zastanawiam się jak można coś takiego zrobić w normalnym autku, czy jest to możliwe / skomplikowane?
Nie widziałem takiego tematu do tej pory, użyłem opcji "szukaj"
Anonymous - 30-04-2008, 16:14
hmm
po co Ci takie coś "dobry" kierowca wie kiedy ma zmienić bieg
trudne raczej to nie jest wystarcczy zrobic czujnik. nie wiem jak jest dokładnie zbudowany obrotomierz, ale można to zrobić za pomocą zwykłego guziczka który delikatnie się naciska lub poprzez fotokomórke, np taka jak jest w myszcze na kulkę
Anonymous - 30-04-2008, 16:20
popek9 napisał/a: | hmm
po co Ci takie coś "dobry" kierowca wie kiedy ma zmienić bieg |
wiesz to jest w każdym aucie rajdowym, chyba nie sugerujesz, że Sebastien Loeb to słaby kierowca
Pytam raczej z ciekawości jak coś takiego jest zbudowane, poza tym traktuje to tylko w ramach gadżetu
Anonymous - 30-04-2008, 16:31
na allegro są dodatkowe małe obrotomierze z pokrętłem gdzie sam sobie ustawiasz kiedy ma się zapalić dioda sygnalizująca zmianę biegu
http://moto.allegro.pl/it...t_0_10000_.html
http://moto.allegro.pl/it..._okazja_5_.html
Anonymous - 02-05-2008, 19:39
Przy szybkiej skoncentrowanej jezdzie nalezy sie patrzec na droge a nie na obroty i zapewne do tego ta lampka sluzy ,bo jak ci cos mignie przed oczami to chcac nie chcac zauwazysz ze cos mignelo i wtedy bieg wyzej.
gRuHa89 - 01-09-2008, 19:45
większość obrotomierzy to zwykłe woltomierze, a które wraz ze wzrostem obrotów idzie coraz większe napięcie wystarczy dioda Zenera + potencjometr do regulacji
można też wziąć sygnał z kabla idącego do cewki i zrobić konwerter częstotliwość>napięcie na scalaku NE555
w nowych furach nie zadziała, bo nowe mają silniczki krokowe w zegarach
krzychu - 01-09-2008, 19:57
Nie jestem specjalista ale to taki gadzet tiuningowy i jestem na 99% pewien ze taki gadżet potrafi dużo bardziej ułatwić np. mierzenie czasu 0->100 albo 0->160 ponieważ jest duża szansa że minej to bedzie zalezało od człowieka a wiecej od samochodu to jak szybko samochod przyspieszy tak samo mozemy sprawdzić czy najlepiej zmienic bieg przy 6250 czy moze na 6400.
Jesli chodzi o samochody WRC to co ciekawe one sie nie bardzo kreca na obroty cos kolo 6 tys zmienia sie bieg co na "dzwiek" jest troche nisko a jak sie zacznie przeciagac przy kazdym wychodzeniu z zakretu do 7 tys to sie moze okazac ze na mecie mamy z 20 sec straty?? Ale to jest jazda wyczynowa.
Krzychu
|
|
|