To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Pomocy, Misiek padł

Anonymous - 01-05-2008, 11:26
Temat postu: [CA4A 1.6] Pomocy, Misiek padł
Witam! Ten temat był poruszany kilka razy na forum, ale zaczynam go jeszcze raz bo nikomu chyba nie chce się czytać starszych tematów i nie zaglądają tam. A więc mam Miśka 1.6 16V 94r. wszystko oprócz ABS no i iskry :( . Wymieniłem kondensatory w ECU, zmierzyłem opory na cewce ( na uzwojeniu pierwszym jest 1.7Ω, a drugim ok 24kΩ [według książki jest ok] - no chyba że miernik jest do dup..), w module po podłączeniu 1.5V (dokładnie 1.28) baterii pokazuje mi coś ok 0.53V, napięcie do cewki dochodzi (ok 11.5V), napięcie w palcu podczas odpalania jest, bo mnie Mitsu trochę pokopał :rolleyes: (oddał mi za to jak nim jeżdżę :P ) no ale na świecach już nie ma prądu (też dotykałem :rolleyes: ) nawet podgiąłem lekko (nie wiem jak to się nazywa) pręciki w rozdzielaczu, żeby była mniejsza przerwa , przewody WN sprawdzałem i są ok świece też, wszystkie złącza poczyściłem, kontrolka CE gaśnie po paru sekundach, dziwi mnie bo mi zgasł podczas (spokojnej) jazdy i już nie odpalił, aha paliwo jest i dochodzi bo świece są mokre. Kodów błędu nie mogę odczytać bo w gnieździe mam tylko jeden pin (nie ma dwóch - dziwne) Podejrzewam że to wina cewki, że daje "za małe napięcie" , ale nie chce w ciemno kupować części. Tak więc POMOCY!
docencik87 - 01-05-2008, 11:51

Podejrzewam, że to moduł w aparacie zapłonowym.
Na forum znajdziesz dane faceta który naprawia aparaty zapłonowe. Użyj funkcji szukaj, tam znajdziesz adres.

londolut - 01-05-2008, 13:40

TAZo napisał/a:
Kodów błędu nie mogę odczytać bo w gnieździe mam tylko jeden pin (nie ma dwóch - dziwne)

Jeśli masz 1 pin to jest to pin sygnałowy - masę weź np. z zapalniczki.

Anonymous - 01-05-2008, 14:27

londolut napisał/a:
TAZo napisał/a:
Kodów błędu nie mogę odczytać bo w gnieździe mam tylko jeden pin (nie ma dwóch - dziwne)

Jeśli masz 1 pin to jest to pin sygnałowy - masę weź np. z zapalniczki.

Zrobiłem tak i dalej nic. Zmierzyłem napięcie i wyszło 0V (w zapalniczce jest 11,95V)

londolut - 01-05-2008, 14:57

Jeśli niema napięcia pomiędzy pinem w gniazdku a masą to śmiało ci powiem, żebyś szukał ECU :? No chyba, że jesteś pewien, że ECU sprawne. Znajdź kogoś od siebie z CA0 1.6 i zamień oba komputery. To 30 min roboty a masz pewność, że ECU sprawne.
Anonymous - 02-05-2008, 07:26

londolut napisał/a:
Jeśli niema napięcia pomiędzy pinem w gniazdku a masą to śmiało ci powiem, żebyś szukał ECU :? No chyba, że jesteś pewien, że ECU sprawne. Znajdź kogoś od siebie z CA0 1.6 i zamień oba komputery. To 30 min roboty a masz pewność, że ECU sprawne.

Niestety nie znam nikogo z takim silnikiem w okolicy. Ale czy popsuty ECU (oby nie był) miał by związek z tym że WN jest na palcu, a nie ma go na przewodach od świec?

docencik87 - 02-05-2008, 10:20

A może sprawdz pasek rozrządu...
Anonymous - 02-05-2008, 18:04

docencik87 napisał/a:
A może sprawdz pasek rozrządu...

Palec się kręci. Tak więc pasek jest cały.

wichura1 - 02-05-2008, 18:26

Prosta sprawa jeżeli ECU jest sprawne po wyjęciu aparatu zapłonowego z gniazda w wałku rozrządu, włączeniu zapłonu i kręceniu ośką aparatu zapłonowego będzie słychać działające wtryski. Jeżeli słychać to na 99% moduł aparatu zapłonowego. W service manualu jest podany sposób sprawdzenia modułu.

edit: uwaga w czasie kręcenia ośką trzymać przyłożony aparat do korpusu silnika, bo jeżeli iskra ginie gdzieś dalej moze pokopać.

Anonymous - 20-05-2008, 21:50

No nareszcie! Kupiłem cewkę i moduł i Mitsu ożył :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group