[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Pomocy, Misiek padł
Anonymous - 01-05-2008, 11:26 Temat postu: [CA4A 1.6] Pomocy, Misiek padł Witam! Ten temat był poruszany kilka razy na forum, ale zaczynam go jeszcze raz bo nikomu chyba nie chce się czytać starszych tematów i nie zaglądają tam. A więc mam Miśka 1.6 16V 94r. wszystko oprócz ABS no i iskry . Wymieniłem kondensatory w ECU, zmierzyłem opory na cewce ( na uzwojeniu pierwszym jest 1.7Ω, a drugim ok 24kΩ [według książki jest ok] - no chyba że miernik jest do dup..), w module po podłączeniu 1.5V (dokładnie 1.28) baterii pokazuje mi coś ok 0.53V, napięcie do cewki dochodzi (ok 11.5V), napięcie w palcu podczas odpalania jest, bo mnie Mitsu trochę pokopał (oddał mi za to jak nim jeżdżę ) no ale na świecach już nie ma prądu (też dotykałem ) nawet podgiąłem lekko (nie wiem jak to się nazywa) pręciki w rozdzielaczu, żeby była mniejsza przerwa , przewody WN sprawdzałem i są ok świece też, wszystkie złącza poczyściłem, kontrolka CE gaśnie po paru sekundach, dziwi mnie bo mi zgasł podczas (spokojnej) jazdy i już nie odpalił, aha paliwo jest i dochodzi bo świece są mokre. Kodów błędu nie mogę odczytać bo w gnieździe mam tylko jeden pin (nie ma dwóch - dziwne) Podejrzewam że to wina cewki, że daje "za małe napięcie" , ale nie chce w ciemno kupować części. Tak więc POMOCY!
docencik87 - 01-05-2008, 11:51
Podejrzewam, że to moduł w aparacie zapłonowym.
Na forum znajdziesz dane faceta który naprawia aparaty zapłonowe. Użyj funkcji szukaj, tam znajdziesz adres.
londolut - 01-05-2008, 13:40
TAZo napisał/a: | Kodów błędu nie mogę odczytać bo w gnieździe mam tylko jeden pin (nie ma dwóch - dziwne) |
Jeśli masz 1 pin to jest to pin sygnałowy - masę weź np. z zapalniczki.
Anonymous - 01-05-2008, 14:27
londolut napisał/a: | TAZo napisał/a: | Kodów błędu nie mogę odczytać bo w gnieździe mam tylko jeden pin (nie ma dwóch - dziwne) |
Jeśli masz 1 pin to jest to pin sygnałowy - masę weź np. z zapalniczki. |
Zrobiłem tak i dalej nic. Zmierzyłem napięcie i wyszło 0V (w zapalniczce jest 11,95V)
londolut - 01-05-2008, 14:57
Jeśli niema napięcia pomiędzy pinem w gniazdku a masą to śmiało ci powiem, żebyś szukał ECU No chyba, że jesteś pewien, że ECU sprawne. Znajdź kogoś od siebie z CA0 1.6 i zamień oba komputery. To 30 min roboty a masz pewność, że ECU sprawne.
Anonymous - 02-05-2008, 07:26
londolut napisał/a: | Jeśli niema napięcia pomiędzy pinem w gniazdku a masą to śmiało ci powiem, żebyś szukał ECU No chyba, że jesteś pewien, że ECU sprawne. Znajdź kogoś od siebie z CA0 1.6 i zamień oba komputery. To 30 min roboty a masz pewność, że ECU sprawne. |
Niestety nie znam nikogo z takim silnikiem w okolicy. Ale czy popsuty ECU (oby nie był) miał by związek z tym że WN jest na palcu, a nie ma go na przewodach od świec?
docencik87 - 02-05-2008, 10:20
A może sprawdz pasek rozrządu...
Anonymous - 02-05-2008, 18:04
docencik87 napisał/a: | A może sprawdz pasek rozrządu... |
Palec się kręci. Tak więc pasek jest cały.
wichura1 - 02-05-2008, 18:26
Prosta sprawa jeżeli ECU jest sprawne po wyjęciu aparatu zapłonowego z gniazda w wałku rozrządu, włączeniu zapłonu i kręceniu ośką aparatu zapłonowego będzie słychać działające wtryski. Jeżeli słychać to na 99% moduł aparatu zapłonowego. W service manualu jest podany sposób sprawdzenia modułu.
edit: uwaga w czasie kręcenia ośką trzymać przyłożony aparat do korpusu silnika, bo jeżeli iskra ginie gdzieś dalej moze pokopać.
Anonymous - 20-05-2008, 21:50
No nareszcie! Kupiłem cewkę i moduł i Mitsu ożył
|
|
|