To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Tester na ilosc oktanow ?

Cezar - 18-04-2006, 14:02
Temat postu: Tester na ilosc oktanow ?
Wie moze ktos czy istnieje taki 'tester', ktorym mozna sprawdzic ilosc oktanow w benzynie :?:
Chodzi mi o jakies proste i przystepne cenowo jednorazowe urzadzenie.

Chooper - 18-04-2006, 21:47

jak nie ufasz jakie masz paliwo na stacji, to zmien stację, albo poproś o certyfikat ostatniej dostawy paliwa na stację...taki certyfikat musi być i musi być pokazany na zyczenie klienta, tam jest wszystko, co przyjechało na stację i w jakich proporcjach, oktanach etc :)
Karwoś - 18-04-2006, 21:51

No ale to co przyjechało to nie jest to co zalano do zbiornika w samochodzie :)
Chooper - 18-04-2006, 22:06

Karwoś napisał/a:
No ale to co przyjechało to nie jest to co zalano do zbiornika w samochodzie

jak masz wątpliwości, to prosisz o kopię certyfikatu i próbke swojego paliwa z baku wysyłasz do Labolatorium paliw w (np w Zgierzu)..jak będzie herbata z fusami zamiast tego co na piśmie, to stacja ma "pozamiatane".
Jak na stacji są w porządku i nie mają nic na sumieniu, to nie bedzie problemu i wszystko chętnie udostępnią

Cezar - 19-04-2006, 02:18

Zawsze tankuje na jednej stacji i nie ma problemu, ale nie o to chodzi.
W dobie rosnacych cen paliw mam mozliwosc kupna tanszej wachy, a ten tester przydalby sie w zakupie. Oto do czego mi potrzebny jest :wink:

Na slepo nie bede lal jakiegos tam paliwa, bo szkoda GDI :|
Jak nie znajde takiego testerka, to swiat sie nie zawali :P dalej bede odwiedzal moja ulubiona stacje paliw - tyle ze troche rzadziej :mrgreen:

Karwoś - 19-04-2006, 07:25

No tak GDI i nie lubi oszukanego paliwka :) A ja tankuje na BP - LPG i nie mam problemów.
stanik - 19-04-2006, 09:16

niestety, tester oktanow to dosc skomplikwane urzadzenie i niemale :) a jest nim po prostu silnik spalinowy. Laboratorium testujace paliwo ma taki dosyc dobrze wykalibrowany silnik ktory odpalamy na paliwie z probki i odczytuje sie jego parametry pracy (w tym wazny parametr dotyczący spalania stukowego). Następnie wyniki te porównuje się z wynikami uzyskanymi ze spalania izooktanu lub n-heptanu (lub też obu tych związków chemicznych? w róznych proporcjach). Z tego co pamiętam, jeśli silnik na czystym izooktanie pracuje tak jak na paliwie testowy to znaczy że paliwo to ma 100 oktanów a jeśli pracuje tak jak na n-heptanie to oznacza, że ma tych oktanów 0 . Każda mieszanina pomiędzy wyznacza odpowiednią ilość oktanów.
Także jak widać urządzenie do testowania liczby oktanowej do prostych nie należy :)
Pozdrawiam

Cezar - 19-04-2006, 14:38

No to wszystko jasne
Moze kiedys zrobia jakis kieszonkowy tester :wink:

A tak to kumpla golf bedzie robil za laboratorium tego paliwa :twisted:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group